Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg trenger litt hjelp med en vanskelig sak. Jeg skulle egentlig giftet meg

i september, men vi har utsatt bryllupet til mai neste år pga. økonomien.

Men nå er datoen satt til 2. mai og vi er i full gang med planleggingen.

Vi har begge vært gift tidligere, og det er dette som er problemet. Det

spiller ingen rolle hva slags detaljer vi skal få på plass, så sammenligner han med første gangen han var gift. Jeg har sett bilder, video og hørt

en masse historier. Det er sårende. Han giftet seg for 5 år siden første gangen, og jeg for 12 år siden, så det kan være grunnen til at han "husker" bedre enn meg. Det verste er at de hadde kjempebryllup med over 100 til middag, 7-etasjers kake osv. Har mest lyst til å avlyse hele greia. Hva skal jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå har jeg aldri opplevd noe sånt selv, men jeg syns din kommende ektefelle er ganske respektløs.. Har du fortalt han hvor sårende sånne kommentarer er?? Det virker av og til som menn ikke helt forstår at vi damer tar alt sånn inn på oss.. Tror ikke du bør avlyse før du har snakket med ham ihvertfall.

Uansett hva du velger, sender jeg deg masse varme tanker og lykkeønskninger!!

Skrevet

Jeg skjønner godt at det sårer deg å høre om "kjempebryllupet" han hadde for fem år siden. Har du fortalt ham dette??

Ellers er det kanskje en idè å velge en helt annen form for bryllup denne gangen? Gjøre det på en litt annen måte enn forrige gang? Hvis det ikke betyr mye for dere å ha et tradisjonelt kirkebryllup, kan dere jo velge en annen løsning? Det finnes utallige måter og gifte seg på...så dere kunne kanskje finne deres egen måte - uavhengig av hvordan bryllup dere hadde sist dere giftet dere??

Bare en tanke...:)

Lykke til!

Klem fra

Gjest Anonymous
Skrevet

Helt enig med hun forrige, arranger et helt annet bryllup. Blir for dumt å stå for andre gang ved alteret og love evig troskap i hvit brudekjole allikevel.

Reis bort, arranger party med venner i et telt i hagen med masse deilig buffetmat... Muligheten er mange, og når dere gjør noe annerledes blir det heller ikke så enkelt å sammenligne med forrige gang fordi det nå ikke er 7. etg- brullupskake, standard brudekjole o.l.

Skrevet

Feir bryllupet på en helt annen måte, sånn at det ikke kan sammenlignes! Reis til utlandet, eller noe sånt. Kirkebryllup for 2. gang syns jeg er litt blasfemisk (vet ikke om dere har hatt/planlegger det), man har jo lovt å holde sammen til døden skiller dere ad, så med mindre tidligere ektefelle er død syns jeg man bør finne på noe annet. Men som sagt, vet ikke om det er det dere planlegger, eller omstendighetene rundt tidligere ekteskap, men siden begge har vært gift før ville jeg prøvd en "ny ramme". Tenk om man som 70-åring sitter og mimrer og blander sammen de to bryllupene...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...