Gjest Kirkerotta Skrevet 17. august 2004 #1 Skrevet 17. august 2004 Jeg lurer på om forsikringen min er unødvendig dyr, men har ingen å spørre , og jeg har ikke så god greie på det, så jeg prøver her. Jeg har forsikring gjennom IF. Det som er forsikret er: START HJEM - INNBO OG LØSØRE, førsterisiko, forsikringssum 150.000, premie 550. BIL :Subaru Impreza 1,8. 1993 modell. -ansvar 2.857-fører pasasjerulykke 130,- -brann tyveri egenandel: 6.000,- -glass: 2.000 -veihjelp i norden. 500,- -kasko 6000,- 5.902 Sum bil: 8.984 ULYKKESFORSIKRING 320,- Vet ikke om dette er forståelig, det var ikke så lett å få ned på papiret og jeg forstår ikke alt. Men, beløpet jeg må betale for dette er kr 9.649 (da er termingebyr på 364 regnet med) Dette er pr år. Men er ikke 9.000 dyrt for en bil som er 93 model? Jeg er over 24 år, så ung alder er det ikke. Jeg er jente, og kjører forsiktig. Burde jeg prøve å få prisforslag fra andre forsikringselskaper? Forfall på regning er nå til helgen, så jeg kan ikke bruke for lang tid heller.
Arkana Skrevet 17. august 2004 #2 Skrevet 17. august 2004 Det høres bittelitt i dyreste laget, men ikke forskrekkende dyrt. Sambo betaler 6000 i året (Gjensidige) for vår 96-modell Golf GL. Full bonus, kasko, hele pakken. Du kan garantert få billigere forsikring andre steder.
Gjest Lizbet Skrevet 17. august 2004 #3 Skrevet 17. august 2004 Et vennepar av oss sjekket ut dette da de kjøpte ny bil. Uansett selskap ble det billigere å ha forsikringen på ham, på det meste skilte det et par tusen. Han er 26 hun er 28. Og jeg har alltid trodd at jenter fikk billigere bilforsikring....Makan til tull! :oops:
Gjest kirkerotta Skrevet 17. august 2004 #5 Skrevet 17. august 2004 Hm, etter hva jeg leser ut av papirene så har jeg 40%bonus. Hvordan går jeg frem for å undersøke andre priser? Må jeg ringe rundt, eller kan man gjøre det på nettet?
Gjest Anonymous Skrevet 17. august 2004 #6 Skrevet 17. august 2004 Tror du må være over 26 år. De under er en risiko i trafiken. Uansett hvor forsiktig du mener du kjører. Det er alder og motor som spiller inn. Ring rundt til de andre selskapene å få et tilbud. Det gjorde vi. ditt selskap var iallefall helt uaktuell, men synes kansje ikke prisen er så veldig hæy om det er 26 årsregel. Av alle kom vi frem til gjensidige. De ble billigst for oss. Så har det faktisk noe å si hvor du bor i landet.
Gjest Anonymous Skrevet 18. august 2004 #7 Skrevet 18. august 2004 Syns det var litt dyrt jeg da. Vi har en 95 Opel Omega 2,5l, samt en 99 Toyota. Disse har vi full kasko og fri kjørelengde på. Pluss at vi har reiseforsikring for hele familien inkl. i villaforsikringen. Dette betaler vi ca.12000 for i året.
Gjest Anonymous Skrevet 18. august 2004 #8 Skrevet 18. august 2004 Noen selskaper har også rimeligere forsikring dersom det er bare en eller to personer som kjører bilen, tror personene må navngis da. Jeg hadde forsikring i Vesta (tror jeg) forrige gang jeg hadde bil, for der var det rimeligst dersom bilen aldri kjøres av sjåfør under 28 år (men kanskje du er yngre). Kommer også an på hvilken kjørelengde du har pr år? Parkerer du i garasje eller på egen privat plass (rimeligere enn på fellesparkering)? Har bilen alarm eller startsperre? En ringerunde lønner seg alltid. Til slutt ringer du ditt eget selskap og sier hvor billig du fikk det andre steder, så kan det hende de senker prisen til deg de også.
Gjest Anonymous Skrevet 18. august 2004 #9 Skrevet 18. august 2004 på en så gammel bil trenger du ikke full kasko, ring forsikringsselskapet og hør på prisforskjellen på del-kasko og evt. bare ansvarsforsikring. Har litt med hvor mye du gav for bilen, og hvor mye du har råd til å tape om du krasjer så den blir kondemnert. Har du full kasko får du igjen det bilen er verdt, har du del-kasko, får du igjen penger ved noen ulykker og har du ansvarsforsikring (dette må alle ha, den er et minimum), så får du ingen penger hvis bilen blir ubrukelig. Men har du betalt en ikke altfor høy sum for den, så vil et av de to sistnevnte lønne seg for deg, og her er det penger å spare på en såpass gammel bil. I og med at den er 11 år regner jeg også med at du ikke har lån på den, da forlanger i tilfelle låneinstitusjonen at du har full kasko på bilen. Lykke til! PS: Jeg er jente, 32 år, og betaler ca.13000 i året i forsikring, da har jeg 2 biler, begge er 2001 modell, innboforsikring og reiseforsikring. Bruker Gjensidige Nor.
Tvilling76 Skrevet 18. august 2004 #10 Skrevet 18. august 2004 På en så gammel bil ville jeg helt klart valgt delkasko istedenfor full kasko som det ser ut til at du har. Du kan også få redusert bilforsikringen ved å velge lavere km pr år (du oppgir ikke hvor mange km du har har) og øke egenandelen ved evnt skade. Selv shopper jeg forsikringer hvert år før hovedforfall. ;-)
Gjest Kirkerotta Skrevet 18. august 2004 #11 Skrevet 18. august 2004 Jeg har 120.000 i lån på bilen, så jeg må ha kasko. Kjørelengde pr år må ikke overskride 8000 km Jeg blir 26 ganske straks, men ikke før forfall av regning. Jeg parkerer på privat tomt, men har ikke alarm. Tro jeg skal prøve ringe rundt og høre, om jeg kan gjøre det på kvelden da.
Gjest Kristian Skrevet 11. oktober 2004 #12 Skrevet 11. oktober 2004 Jeg jobber med forsikring, og vil faktisk si at 9000 kr. med full kasko når du er såpass ung og 40% bonus er uvanlig gunstig. Men for all del, ring rundt og hør. Det tar 3 minutter å lage tilbud, ville ring til: vesta, gjensidige, terra, trygg-hansa, enter, sparebank1. Du bruker kanskje totalt 1 time på å innhente tilbud fra samtlige. Lykke til.
Gjest Eir Skrevet 11. oktober 2004 #13 Skrevet 11. oktober 2004 Tror du må være over 26 år. De under er en risiko i trafiken. Ikke hos Vesta, de har vel 23 år, tror jeg.
Arkana Skrevet 11. oktober 2004 #14 Skrevet 11. oktober 2004 Ikke hos Vesta, de har vel 23 år, tror jeg. Gjensidige og IF har også 23 år.
Gjest Anonymous Skrevet 12. oktober 2004 #15 Skrevet 12. oktober 2004 Jeg lurer på om forsikringen min er unødvendig dyr, men har ingen å spørre , og jeg har ikke så god greie på det, så jeg prøver her. Jeg har forsikring gjennom IF. Det som er forsikret er: START HJEM - INNBO OG LØSØRE, førsterisiko, forsikringssum 150.000, premie 550. BIL :Subaru Impreza 1,8. 1993 modell. -ansvar 2.857-fører pasasjerulykke 130,- -brann tyveri egenandel: 6.000,- -glass: 2.000 -veihjelp i norden. 500,- -kasko 6000,- 5.902 Sum bil: 8.984 ULYKKESFORSIKRING 320,- Vet ikke om dette er forståelig, det var ikke så lett å få ned på papiret og jeg forstår ikke alt. Men, beløpet jeg må betale for dette er kr 9.649 (da er termingebyr på 364 regnet med) Dette er pr år. Men er ikke 9.000 dyrt for en bil som er 93 model? Jeg er over 24 år, så ung alder er det ikke. Jeg er jente, og kjører forsiktig. Burde jeg prøve å få prisforslag fra andre forsikringselskaper? Forfall på regning er nå til helgen, så jeg kan ikke bruke for lang tid heller. Om du mener at du selv kjører forsiktig, så er ikke det if sin mening om deg. du er i den alderen hvor det skjer mest ulykker. Over 26 så blir det billigere. samtidig synes jeg den var litt dyr, tross din unge alder. ring rundt til div selskap og få tilbud hos de. Så kan du sammenligne med if. tror ikke if er kjent for å være billig.
Gjest Per Skrevet 13. oktober 2004 #16 Skrevet 13. oktober 2004 Bare for moroskyld ringte jeg IF og fikk laget tilbud (ja, jeg kjeder meg). Sa jeg vurderte kjøpe denne bilen.. hehe.. Ville kommet på 3600 i året på meg med full bonus og 12 000 kjørelengde og full kasko. Med 40% ville den kommet på 8000.. Så jeg tipper du ville måtte betalt en 4000 i året hvis du hadde hatt full bonus. Kjørelengden sier du heller ikke noe om, den kan bety mye. Forskjellen på 8000 og 25 000 kan være flere tusen. 40% bonus og 30 000 kjørelengde hadde på meg blitt 13.000 i året. Jeg er 54 år. Etter mine undersøkelser er premien din ganske billig faktisk..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå