Gå til innhold

Bryllup Nyttårsaften, passer det (seg)?

Er bryllup på nyttårsaften en god ide?  

1. 1. Er bryllup på nyttårsaften en god ide?

• Ja! Det er en god ide.
      10
    • Nei! Dette er er dumt og upraktisk!
      8

Anbefalte innlegg

Gjest Foundirish ikke logget in
Skrevet

Hei!

Lurer på å ha et kirkebryllup på nyttårsaften, selv om det ikke er en lørdag (tirsdag).

Kirken er vist fleksibel mht dette.

Noen kommentarer?

Fordeler:

- fest stemning :briller:

- fyrverkeri :sjokk:

- fridager :kgsmil:

- lett å huske og feire bryllupsdagen senere :wink:

Ulemper:

- folk har andre planer :-?

- spesiell dag på utesteder :cry:

(har fortsatt problemet med å bli igjenkjent som innlogget...)

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg synes slike dager ikke skal blandes med en annen høytidsdag jeg da. Åleit løsning om dere bare skal være 8-10 stykker, men hvis dere skal være fler bør dere velge en annen dag.

For de som har barn er det vanskligere å finne barnepike på en slik dag og det er også dyrer/vanskligere for de som må reise et stykke for å være med. Det resulterer i garantert mange færre gjester, da folk ofte har faste opplegg på slike dager. Da ville jeg heller valgt en dag i romjula jeg!

Gjest svenskbrud
Skrevet

Helt ok tycker jag.

Skicka ut inbjudan lååångt i förväg bara!

Nyårsafton är ju en dag då man festar ialla fall.

Min onkel gifte sig på nyårsafton på dagen och hade festen på kvällen. Vid 12-slaget sköt vi upp raketer och hurrade för brudparet.

Gjest Solskinn
Skrevet

Helt flott, syns jeg, bare det er godt planlagt!!

Vär ute i god tid - folk rekker ikke å legge andre planer

Fest med barn? - löser barnepassproblemet!

Hva med å ta hele brudefölget med bort, da trenger ingen å bekymre seg for å få taxi hjem etter festen!!

Lykke til!

Skrevet

Vi skal selv gifte oss nyttårsaften og har faktisk ingen betenkeligheter med det. Vi blir både venner og familie og det ingen av de som vet det, og det er mange, som har noen insigelser på det selv om det er på nyttårsaften. De fleste synes faktisk at det er en flott dag å ha det på. Alle dagene mellom jul og nyttår er spesielle uansett så hvorfor ikke?!? Vi har valgt en dag da vi vil feire vår dag og da synes vi ikke at vi kan ta hensyn til "alle andre". Men som sagt, blant de vi har fortalt det til så er det ALLE som har sagt ifra om at de kommer.............til og med før de har fått innbydelsen!

Som moren min sier: Har de innbedte til bryllupet lyst så kommer de uansett hvilken dag eller hvor det er............og jeg er enig med henne! Vi har selv vært i bryllup både dagen før og selve nyttårsaften............kjempekoselig...............og ikke noe vanskeligere av den grunn!

Lykke til med valget ditt - du finner nok en dato som passer dere. Men husk, uansett hvilken dag dere velger - det er deres dag............derfor, ta den dagen DERE vil ha - ikke hva alle andre mener!

Skrevet

Synes ikke det er noe i veien for dette - er du ute i god tid, så kommer de som vil komme (smart sagt av moren din :) )

Personlig ville jeg imidlertid ikke valgt nyttårsaften som bryllupsdato, men det er fordi jeg ønsker å ha bryllupsdagen som en egen festdag.

Lykke til!

Klem, Carine

Skrevet

heisann!!

mine kommende svigerforeldre giftet seg på nyttårsaften for over 30 år siden!! syns det er en kjempeide jeg...alle er som oftest i en spesiell stemning og et bryllup gjør det bare enda bedre.....

lykke til!!

Gjest nyttårsbruden
Skrevet

Hei !

Jeg har selv hvert inne på tanken, men lurer litt på hvor mye vanskeligere det er og få tak i servitører o.l. samt om hvordan kirken stiller seg til vielse utenom lørdager ? :-?

Er det noen som har erfaring med dette ?

Håper på mange tilbakemeldinger, lykke til alle sammen :rodme:

Gjest Anonymous
Skrevet

Sååå romantisk da - nyttårs brud - hadde jeg ikke vært gift så hadde det vært en ide :-)

Ring og forhør deg ang. servitører osv. eller dersom dere arrangerer festen selv kan man jo leie inn studenter osv til å servere. :wink:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...