Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner meg godt igjen der. Mye er selvsagt egen skyld som har vært helt bevist fra min side. Men det er interessant å se hvor personlig enkelte brukere blir, om man legger frem et helt annet syn på en sak en det dem selv har. Jeg ville heller tenkt interessant vinkling. Men mennesker er ikke slik. Mange opplever at eget bilde av saken eller situasjonen er den eneste riktige. Når noen klusser dette til, da blir det kaos av følelser og fremmede tanker. Det er rett og slett mangel på refleksjon.

Det er nok ikke alltid mangel på refleksjon. Noen som er veldig reflekterte kan bli oppgitt over hvor tåpelige enkelte folk tenker og hvor lite de evner å se konsekvenser. Jeg vil ikke si at frekkhet er en indikasjon på hvor reflektert man er.

Man kan for eks bli oppgitt over at noen tenker at alle menn graver seg i skrittet og raper, det betyr ikke at den som er oppgitt er lite reflektert.

Jeg vil tro de som er veldig intelligente og reflekterte oftere innser hvor begrenset folk flest tenker og dermed er oftere oppgitt. Men om de faktisk lar seg selv skrive frekkheter er mer individuelt.

Anonymous poster hash: 86cfd...3c9

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok ikke alltid mangel på refleksjon. Noen som er veldig reflekterte kan bli oppgitt over hvor tåpelige enkelte folk tenker og hvor lite de evner å se konsekvenser. Jeg vil ikke si at frekkhet er en indikasjon på hvor reflektert man er.

Man kan for eks bli oppgitt over at noen tenker at alle menn graver seg i skrittet og raper, det betyr ikke at den som er oppgitt er lite reflektert.

Jeg vil tro de som er veldig intelligente og reflekterte oftere innser hvor begrenset folk flest tenker og dermed er oftere oppgitt. Men om de faktisk lar seg selv skrive frekkheter er mer individuelt.

Jeg ser klart dine poeng i det du skriver. Vi blir alle oppgitte en gang i blant. Jeg kan kun snakke av egen erfaring og den er. Jo mer reflektert og belest et menneske er, jo roligere og forståelsesfull er han/hun i debatter. Fordi de vet at en sak alltid kan ses fra ulike ståsteder og at ingen eier noen sannhet.

Gjest Olivia Benson
Skrevet

jeg er nok litt mer direkte her enn jeg ville vært i virkeligheten, men vil ikke si at jeg har blitt "hard". jeg har lært meg å telle til ti før jeg svarer på enkelte innlegg, det har nok gjort at jeg fremstår som vennligere enn jeg har lyst å være enkelte ganger ;)

Skrevet (endret)

.

Endret av kjærligbåttur
Skrevet

Jeg tror ikke jeg har hardnet til men jeg har blitt selektiv på hvilke tråder jeg selv bidrar i, og har også lært meg å "kjenne lusa på gangen" når det gjelder enkelte brukere. Det er noen jeg aldri gidder å diskutere med. Jeg gidder ikke krangle med folk og det er ikke så viktig å vinne eller ha rett. En sak har som regel mange sider og når en diskusjon kan få utvikle seg uten dritt og tull kan det være lærerikt. Men dessverre ødelegges mange diskusjoner her av usaklighet og tull.

Skrevet

jeg er nok litt mer direkte her enn jeg ville vært i virkeligheten,

Og det synes jeg man skal være. Det er her vi får frem hva som sitter av meninger i folket, eller deler av folket. Alle slike debattforum kjører rimelig likt. Harde ord og fordommer flyter fritt. Det som er litt spesielt her. Er at man ikke skiller mer sak og person. Det er en egenskap flere burde jobbe med. Miljøet blir rett og slett hyggeligere.

• Liker 2
Skrevet (endret)

.

Endret av kjærligbåttur
Skrevet

Det er mulig jeg har blitt litt krassere/hardere.. men jeg føler egentlig at det matcher mer med irl-personligheten min, som kan være ganske direkte. Tror ikke jeg er slem, mener iallfall aldri å være det. Forsøker også å være saklig og klikker meg ofte ut av tråder der jeg har lyst til å svare noe skikkelig slemt :P

AnonymBruker
Skrevet

Jeg innbiller meg at jeg har blitt snillere. Etterhvert som man oppdager at mange av de provoserende innleggene kommer fra mennesker som egentlig ikke mener halvparten av det de skriver, blir det vanskeligere å la seg provosere.

Men jeg har fått tilbakemeldinger om at jeg er 'skummel', så det kan godt være selvinnsikten min det er noe galt med. :ler2:

Du er ikke skummel :klo: hva mente de da?

Anonymous poster hash: 8c98d...4a4

AnonymBruker
Skrevet

Sårer ikke folk med vilje nei.

Hvorfor mener de at duhar ufordragelig personlighet da?

AnonymBruker
Skrevet

Av og til virker det som om det dukker opp nye brukere som er saklige og tålmodige, men etter hvert som tiden går blir de krassere og mer direkte.

Har du blitt spissere i replikken siden du først begynte her? Eller skrekk, har du blitt snillere?

Du som ofte er spiss; mener du alltid det slik du sier det, eller legger du på litt for å provosere eller gjøre et poeng som går forbi det du sier?

Jeg er blitt spissere og legger på litt, og det er fordi det er så mange troll her inne som skriver ting bare for å hakke på andre. Tenker derfor at jeg ikke vil skrive på en så "snill" måte, fordi da blir det lettere å hakke på det jeg/andre skriver.

Hadde det ikke vært troll her, så hadde jeg nok vært mindre krass. Trollene ødelegger den saklige debatten.

Anonymous poster hash: a768e...10f

AnonymBruker
Skrevet

Må nok ta meg med en klype salt ja. Jævlig gøy å se hvor hissige folk kan bli av å være krass.

Er ikke få gangene jeg har blitt fortalt at jeg er et ufordragelig menneske med råtten personlighet, det er så fjernt fra sannheten en kan komme.

Hva får du ut av å ytre deg som et ufordragelig menneske med råtten personlighet? Er det slik du ønsker å fremstå på nett?

AnonymBruker
Skrevet

Har begynt å holde meg unna forum om politikk o.l., folk er så fordomsfulle og har så lett for å hoppe til konklusjoner. Ala. "rasist!" og "sosialistjævel". Verste jeg vet

Slikt ser jeg igjen til og med på kjæledyr-forumet. Folk antar at du ikke klarer å ta vare på dyret ditt bare på grunn av enkelt-ting. Virker som at folk ikke greier å tenke seg at det er en helhet rundt alt, som man ikke vet om og at man derfor ikke burde synse så mye om andre på nett.

AnonymBruker
Skrevet

som man ikke vet noe om*

Skrevet

Tja, jeg tror ikke jeg har blitt verre med åra, men at jeg er nok mer direkte og i blant mer krass/spydig enn jeg er utenfor nettet. Problemet mitt er vel heller at jeg er for sjenert og lite flink til å stå opp for meg selv og det jeg mener ''irl'' enn at jeg er for lite hyggelig på nett da.

Gjest gjestvest
Skrevet (endret)

Nå prøver jeg også å lage et "image" her på forumet, folk skal liksom se nikket mitt og tenke "Der er ensombåttur, en sann legende innen KG miljøet. Og en av de fremste tenkerne i Norge.".

* host * ensombærtur

:laugh:

Edit: Ment som en fleip selvsagt.

Endret av gjestvest
Gjest The damned
Skrevet (endret)

Ja,vil si det, men jeg er ikke slik som jeg er i virkeligheten. Er naturlig nok mer direkte her, siden jeg er ganske stille og sjenert i virkeligheten. I tillegg er jeg mye mer vennlig. Noe jeg ofte har gitt opp å være her, for man får ofte bare dritt tilbake.

Er også mer forsiktig med hvilke tema jeg svarer på, og hvilke tråder jeg starter selv. Dette er ikke et forum man kan oppsøke om man trenger støtte. Klart det er hyggelige folk her, men hvis man er så dum å dele enkelte ting så er det ikke måte på hvor stygge enkelte er. Jeg har brent meg litt på det, så kanskje jeg var litt naiv før siden jeg faktisk trodde at folk kunne holde seg saklige og respektere andre. Til og med nå kan jeg jo nesten bli overrasket over hvor frekk og stygg det går an å være på nett.

Men jeg ser på dette forumet som underholdning, og ofte skriver jeg bare tull eller legger litt tykt på i det jeg skriver. Jeg kan være seriøs, men det varierer litt.

Seriøse tema, som politikk og religion for eksempel, svarer jeg aldri på.

Endret av The damned
Skrevet

Dette er ikke et forum man kan oppsøke om man trenger støtte. Klart det er hyggelige folk her, men hvis man er så dum å dele enkelte ting så er det ikke måte på hvor stygge enkelte er. Jeg har brent meg litt på det, så kanskje jeg var litt naiv før siden jeg faktisk trodde at folk kunne holde seg saklige og respektere andre. Til og med nå kan jeg jo nesten bli overrasket over hvor frekk og stygg det går an å være på nett.

Dette.

Folk kan virkelig få seg til å skrive hva som helst på nettet, det er ikke måte på hvor mye styggedom folk plutselig skal ha ut av seg bare fordi de sitter skjult bak en PC-skjerm, et tastatur og en AnonymBruker. (Nå gjelder ikke dette de som er under AnynomBruker generelt, men de som har AB-funksjonen på OG skriver dritt.)

Som en AB over her skriver; mange klarer visst ikke å se helheten i ting når de leser og skriver på forumet.

Mange burde virkelig finne på noe annet enn å skrive her, for det som blir skrevet av enkelte bidrar rett og slett ikke til noe positivt.

Gjest Stinky
Skrevet

Hvorfor mener de at duhar ufordragelig personlighet da?

Hva får du ut av å ytre deg som et ufordragelig menneske med råtten personlighet? Er det slik du ønsker å fremstå på nett?

Det at folk ikke takler å høre den brutale sannheten på en litt kvass måte, er ikke mitt problem. Kan ikke si jeg gråter meg i søvn om natten av at fremmede folk på nettet som ikke kjenner meg mener jeg er ufordragelig.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er som regel litt spiss i virkeligheten også. Jeg foretrekker å kalle en spade for en spade, og har ikke noe i mot å si ting direkte til den personen det gjelder face to face. Men dette tror jeg ikke har noe med KG å gjøre. Det er slik jeg er som person. Samtidig kan det tidvis bli litt vel mye personkritikk på en gang på KG dersom man oppretter en tråd, eller bare skriver et innlegg. Så jeg har lært meg at her bør man være anonym de fleste gangene uansett.

Jeg har fått tilbakemelding fra andre på at jeg selv er flink til å tåle kritikk. Om jeg blir lei meg av kritikk så prøver jeg så godt jeg kan å kun grine av det når jeg er alene. På nettet har jeg blitt litt flinkere til å la negative ting bare prelle av meg. Man herdes så lenge man kommuniserer med andre online.

Anonymous poster hash: 3d335...436

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...