AnonymBruker Skrevet 17. mars 2015 #1 Skrevet 17. mars 2015 Av og til virker det som om det dukker opp nye brukere som er saklige og tålmodige, men etter hvert som tiden går blir de krassere og mer direkte. Har du blitt spissere i replikken siden du først begynte her? Eller skrekk, har du blitt snillere? Du som ofte er spiss; mener du alltid det slik du sier det, eller legger du på litt for å provosere eller gjøre et poeng som går forbi det du sier? Anonymous poster hash: 86cfd...3c9 2
Gjest avocadoen Skrevet 17. mars 2015 #2 Skrevet 17. mars 2015 Jeg er direkte. Har alltid vært det (altså i virkeligheten). Men jeg blir fortsatt sett på som snill. Folk kaller meg "solstråla". Og jeg tror de som oppfører seg skikkelig her inne ikke synes jeg er slem. Men jeg er krass mot de som ikke oppfører seg bra. Slik er jeg og i virkeligheten. 1
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2015 #3 Skrevet 17. mars 2015 Jeg er kanskje litt motsatt av de andre, for jeg har blitt snillere. Som anonymbruker er jeg også blitt mer forsiktig, fordi er AB i tema på kropp og helse og der er det ekstra viktig å ta hensyn. Min hovedhensikt med å opprette bruker her, var sosial trening. Jeg lærer hvordan folk kommuniserer skriftlig, og lærer hvordan jeg skal formulere meg og hvordan sette grenser på en høflig måte. Jeg er fremdeles i en læringsprosess. Anonymous poster hash: 2e3b8...974 1
Gjest FruKG Skrevet 17. mars 2015 #4 Skrevet 17. mars 2015 Jeg tror ikke jeg har blitt krassere, men jeg har blitt forskrekket og lei meg over hva folk kan få seg til å si. Ikke bare til og om meg, men andre også. Jeg synes det er trist å se hvor lite takhøyde det er hos mange her, hvor dømmende mange er uten å vite noe om den de skriver til eller om. I begynnelsen tenkte jeg at jeg kanskje kunne få råd og vink på noen ting, men når holdningene er så utrolig negative og dømmende så ser jeg heller bare bort fra det. Når det er sagt så er det også utrolig mange flotte mennesker her, og det er vel grunnen til at man har lyst til å komme tilbake og se hva de skriver. Så hva har skjedd med meg etter å ha vært på KG - jeg vil vel tro at jeg legger mindre vekt på uttalelser til flere enn før, og at jeg heller plukker meg ut noen som jeg ønsker å "lytte til". 1
Gjest Mythic Skrevet 17. mars 2015 #5 Skrevet 17. mars 2015 Av og til virker det som om det dukker opp nye brukere som er saklige og tålmodige, men etter hvert som tiden går blir de krassere og mer direkte. Har du blitt spissere i replikken siden du først begynte her? Eller skrekk, har du blitt snillere? Du som ofte er spiss; mener du alltid det slik du sier det, eller legger du på litt for å provosere eller gjøre et poeng som går forbi det du sier? Anonymous poster hash: 86cfd...3c9 Ute i den virkelige verden er jeg diplomatisk, grei og omgjengelig. Kan være direkte, men sier ting på en hyggelig måte. På KG hender det jeg kan være sarkastisk og en tanke spydig i blant, og noen ganger blir jeg direkte provosert og svarer litt krast. En må også huske på at når kommunikasjon kun foregår skriftlig, forsvinner veldig mye av det man får med seg ved direkte kommunikasjon. Glimt i øyet, tonefall, mimikk, kroppsspråk og gester forsvinner når man kun skriver. Jeg er nok ikke blitt hardnet av å være her, men man kan begynne å lure på om folk virkelig er sånn som en del her inne framstiller seg. Og om de hadde turt å være så tøffe om de møtte en ansikt til ansikt. Jeg tror ikke det.
Gjest gjestvest Skrevet 17. mars 2015 #6 Skrevet 17. mars 2015 (endret) Jeg er den som hater mobbere og urettferdighet, og i noen tilfeller gjør dette at man fort befinner seg i en situasjon hvor man går mot strømmen. Mulig det er da jeg reiser meg aller best. Sakligheten blir ikke berørt. Det er det viktigste verktøyet en har å slå på bordet med. Spiss i replikken mot de som har kommet med en uberettiget personlig fornærmelse når jeg ikke har vært i direkte samtale med de. Og da med en avgjørende saklig innlegg som besvarer både tråd, og samtidig setter vedkommende på plass. Jeg er den snilleste, og mest empatiske personen som finnes. Disse er personlige egenskaper som er rotfast, og en del av en. Man mister ikke disse egenskapene av å være her selv om man skulle være omringet av mye som kunne oppfattes som det motsatte. Samme person her som i RL. Vært her 3 mnd. Virker som de fleste har vært her lenge, og kjenner hverandre. Så noen ganger føles det utilpass å være her. Endret 17. mars 2015 av gjestvest
Gjest Zeitgeist Skrevet 17. mars 2015 #7 Skrevet 17. mars 2015 Jeg er stort sett den samme nå som den gang. Det som muligens har endret seg er at jeg ikke lenger tar personangrep like seriøst som tidligere. I tillegg prøver jeg å ikke bruke like mye ironi i det jeg skriver, da dette ikke alltid er like enkelt å formidle i en skriftlig sammenheng (som Mythic så treffende beskriver). Sammenlignet med min RL-personlighet, er det ingen nevneverdig forskjell. Jeg er like storkjefta, snill, slem, forståelsesfull, vrang, respektløs og respektfull, sympatisk og usympatisk, kjedelig og morsom, dum og intelligent, seriøs og useriøs osv. uavhengig om det er her inne eller ute i gata. Ser ingen hensikt i å spille et spill for galleriet, og livet er for kort til å gjøre alle til lags.
dillyduzit Skrevet 17. mars 2015 #8 Skrevet 17. mars 2015 På hjemmebane i den virkelige verden så er jeg nok kanskje mer stille, holder meg heller tilbake før jeg får fram et godt poeng som kan være vanskelig å diskutere i mot. Her er jeg mer rett fram, kynisk og lar svært lite påvirke meg. Om en TS syntes jeg er frekk, så får det bare være. Jeg er hyggelig mot de som fortjener det og frekk mot de som troller.
fullførsetningen Skrevet 17. mars 2015 #9 Skrevet 17. mars 2015 Jeg tror ikke det. Dog, jeg kjenner til det at å bruke for mye tid på et forum kan gjøre en "hardere" hvis miljøet på forumet generelt er litt surt, men det gjelder et helt annet forum fra laaangt tilbake i tid. Det var mitt første internettforum i 2003. Way back in the day.. da var jeg yngre, dummere og mindre bevisst på det aller meste og helt sikkert en del mer lettpåvirkelig. Så jeg har vel hardnet til på et eller annet tidspunkt, men det skyldes ikke dette forumet, eller internettforum alene. Jeg er på ingen måte verdensvant, men man har da levd litt. Tross alt..
Tabris Skrevet 17. mars 2015 #10 Skrevet 17. mars 2015 Jeg har blitt krassere og spissere, uten tvil. Da jeg startet her på KG var jeg naiv og ønsket saklige diskusjoner om politikk og religion. Etter å ha gått på toogørten smeller, så har jeg gitt opp dette. Og etter å ha vært her altfor lenge, så er jeg så lei fisketråder ("Er jeg et forferdelig grusomt menneske fordi jeg sa nei til barnebarnet mitt en gang?") eller mattråder uten snev av bakkekontakt ("Jeg spiste fem druer og et halvt yoghurtbeger - blir jeg feit nå?") Som regel klarer jeg å bare unngå slike tråder, men er jeg i det rette (gale?) humøret, så kan jeg komme med en kommentar som er krassere enn hva den ville vært for noen år siden. Og jeg har ingenting annet enn småkommentarer igjen når det gjelder diskusjoner om politikk og religion. Det er helt umulig å diskutere det på et seriøst nivå her inne, så da tar jeg KG for den underholdningen det er. 4
Raven Emerald Skrevet 17. mars 2015 #11 Skrevet 17. mars 2015 Tråden er ryddet for avsporinger. Raven Emerald, mod.
Gjest Stinky Skrevet 17. mars 2015 #12 Skrevet 17. mars 2015 Må nok ta meg med en klype salt ja. Jævlig gøy å se hvor hissige folk kan bli av å være krass. Er ikke få gangene jeg har blitt fortalt at jeg er et ufordragelig menneske med råtten personlighet, det er så fjernt fra sannheten en kan komme.
hog Skrevet 17. mars 2015 #13 Skrevet 17. mars 2015 ... Har du blitt spissere i replikken siden du først begynte her? Eller skrekk, har du blitt snillere? ... Jeg har vel heller gitt opp å diskutere enkelte temaer. Politikk og religion er det jo umulig å diskutere saklig her inne. Det er så tydelig at mange her inne ikke diskuterer for å lære noe, men for å få rett. 1
Gjest Mythic Skrevet 18. mars 2015 #14 Skrevet 18. mars 2015 Må nok ta meg med en klype salt ja. Jævlig gøy å se hvor hissige folk kan bli av å være krass. Er ikke få gangene jeg har blitt fortalt at jeg er et ufordragelig menneske med råtten personlighet, det er så fjernt fra sannheten en kan komme. Dette er noe jeg ikke forstår. Hvorfor ønsker du å framstille deg som helt annerledes enn du egentlig er?
Cathrine88 Skrevet 18. mars 2015 #15 Skrevet 18. mars 2015 Jeg innbiller meg at jeg har blitt snillere. Etterhvert som man oppdager at mange av de provoserende innleggene kommer fra mennesker som egentlig ikke mener halvparten av det de skriver, blir det vanskeligere å la seg provosere. Men jeg har fått tilbakemeldinger om at jeg er 'skummel', så det kan godt være selvinnsikten min det er noe galt med. 3
AnonymBruker Skrevet 19. mars 2015 #16 Skrevet 19. mars 2015 Må nok ta meg med en klype salt ja. Jævlig gøy å se hvor hissige folk kan bli av å være krass. Er ikke få gangene jeg har blitt fortalt at jeg er et ufordragelig menneske med råtten personlighet, det er så fjernt fra sannheten en kan komme. Men er det ikke råttent å såre andre med vilje? Hvis du gjør det da.Anonymous poster hash: 8c98d...4a4 1
Gothminister Skrevet 19. mars 2015 #17 Skrevet 19. mars 2015 Av og til virker det som om det dukker opp nye brukere som er saklige og tålmodige, men etter hvert som tiden går blir de krassere og mer direkte. Har du blitt spissere i replikken siden du først begynte her? Eller skrekk, har du blitt snillere? Du som ofte er spiss; mener du alltid det slik du sier det, eller legger du på litt for å provosere eller gjøre et poeng som går forbi det du sier? Anonymous poster hash: 86cfd...3c9 Personlig vil jeg nå gå for en langt mykere linje. Måtte teste ut forumet og hva som bor i de ulike brukerne. Litt vanskelig pga. så mange som dekker seg under anonym. Den er ikke så vanlig på andre forum jeg har vært på. Så det ødelegger og muligens også gjør diskusjoner mer harde.
Gothminister Skrevet 19. mars 2015 #18 Skrevet 19. mars 2015 Må nok ta meg med en klype salt ja. Jævlig gøy å se hvor hissige folk kan bli av å være krass. Er ikke få gangene jeg har blitt fortalt at jeg er et ufordragelig menneske med råtten personlighet, det er så fjernt fra sannheten en kan komme. Kjenner meg godt igjen der. Mye er selvsagt egen skyld som har vært helt bevist fra min side. Men det er interessant å se hvor personlig enkelte brukere blir, om man legger frem et helt annet syn på en sak en det dem selv har. Jeg ville heller tenkt interessant vinkling. Men mennesker er ikke slik. Mange opplever at eget bilde av saken eller situasjonen er den eneste riktige. Når noen klusser dette til, da blir det kaos av følelser og fremmede tanker. Det er rett og slett mangel på refleksjon.
Gjest Stinky Skrevet 19. mars 2015 #19 Skrevet 19. mars 2015 Men er det ikke råttent å såre andre med vilje? Hvis du gjør det da.Anonymous poster hash: 8c98d...4a4 Sårer ikke folk med vilje nei.
Shai Skrevet 19. mars 2015 #20 Skrevet 19. mars 2015 Har begynt å holde meg unna forum om politikk o.l., folk er så fordomsfulle og har så lett for å hoppe til konklusjoner. Ala. "rasist!" og "sosialistjævel". Verste jeg vet 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå