Gå til innhold

Mensen-tips?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått mensen i dag, heldigvis på en fridag. Jeg går på Cerazette, så jeg får mensen 1-2 ganger i året. Problemet er at jeg faller helt ned når jeg har den. Jeg er sint, irritert og nesten deprimert. Jeg føler meg skikkelig ekkel, og vanvittig oppblåst. I tillegg kommer disse enorme smertene som gjør at jeg bare ligger på sofaen hele dagen, og prøver å sove.

Jeg vet jo at jeg ikke er den eneste som har disse plagene. Er det noen som har noen supre tips både mot smertelindring og humør? Jeg har kun brukt paracet og ibux.

Anonymous poster hash: 5ab08...0c6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått mensen i dag, heldigvis på en fridag. Jeg går på Cerazette, så jeg får mensen 1-2 ganger i året. Problemet er at jeg faller helt ned når jeg har den. Jeg er sint, irritert og nesten deprimert. Jeg føler meg skikkelig ekkel, og vanvittig oppblåst. I tillegg kommer disse enorme smertene som gjør at jeg bare ligger på sofaen hele dagen, og prøver å sove.

Jeg vet jo at jeg ikke er den eneste som har disse plagene. Er det noen som har noen supre tips både mot smertelindring og humør? Jeg har kun brukt paracet og ibux.

viss du får det bare 1 eller 2 ganger i året, så burde du vel overleve noen dager med smerter og irritasjon..?

Anonymous poster hash: 943a5...918

AnonymBruker
Skrevet

Ta ibux+paracet med en gang du merker den minste lille antydning til smerte. Om du venter til det gjør skikkelig vondt har de ikke samme effekten. Dette sa til og med legen til meg. Det er såpass sjelden du har mensen at det ikke gjør noe å ta smertestillende en gang for mye.

Varmeflaske på magen/ryggen hjelper også veldig.

Kamillete kan også hjelpe litt.

Anonymous poster hash: f2d1b...4b1
AnonymBruker
Skrevet

viss du får det bare 1 eller 2 ganger i året, så burde du vel overleve noen dager med smerter og irritasjon..?

Anonymous poster hash: 943a5...918

Jeg har aldri vært i tvil om jeg kommer til å overleve menstruasjonen min da.

Skrevet

Jeg bruker å ta ibux+paracet og dette funker veldig for meg. For meg hjepler det også å ligge på magen med varmeflaske på korsryggen, men det er jo fra person til person det. Men slappe bukser og hår topp funker også for meg.. hehe! :)

AnonymBruker
Skrevet

Naproxen tar den verste smerten hos meg. Ellers har jeg Paralgin Forte jeg har fått utskrevet hos gynekolog. Varmeflaske på magen er også godt. Eller varme bad. Det ER vanskelig, men fysisk aktivitet kan også lindre smertene

Anonymous poster hash: 363c8...841
  • Liker 2
Skrevet

Naproxen er min beste venn under besøk av fru rød..... Varmeflaske og fosterstilling hjelper også, og noe annet å tenke på! Finn på noe :) Noe som faktisk også har hjulpet meg er bare det å ha i en tampong... vet ikke hvorfor, men smerten er mindre med tampong enn uten.

Skrevet

Naproxen er funker helt rått når det kommer til mensensmerter. Hjelper også å ha en varmepute på magen :)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...