Cuntzilla Skrevet 18. mars 2015 #21 Skrevet 18. mars 2015 (endret) En god venn av meg var også litt sånn etter hvordan han forteller om sin barndoms- og ungdomstid, han satt heller inne og leste leksikon fra A til Å enn å henge med gutta, og nærmeste vennen hans var en brevvenn. Han hadde vel lett fått opptil flere diagnoser av hobbypsykologene her på KG. Han er nå en over snittet sosialt kompetent fyr, har en haug med venner, god jobb, bra kone osv osv. Jeg tenker at han var veldig intelligent for sin alder, og i den tiden bare mer opptatt av å lese bøker enn å sparke fotball med jevnaldrende han ikke hadde noe til felles med. Ikke noe som helst galt i det. Broren min var også i en periode lite sosial og satt helst inne på PCen hele dagen - på et fryktelig rotete rom. Null interesse for å f.eks. invitere til fest på bursdagen sin og sånt. Vet foreldrene mine tenkte litt over det, men det løsnet jo med en gang han fant sitt miljø, og så ble han plutselig veldig sosial. Det blir faktisk folk av sånne også Jeg tenker jo at foreldrene hennes ikke ignorerer det, men de kjenner henne bedre og vet kanskje litt bedre enn deg om det faktisk er noe å bekymre seg for eller ei. Jeg synes ikke det høres bekymringsverdig ut, synes det høres ut som en normal fjortis. Unngår øyenkontakt og kroppskontakt med tante? Come on. Halve ungdomsskolen min gikk rundt med armene i kryss og stirret på skoene sine. Og rotete rom er vel heller ikke akkurat atypisk for gjennomsnittstenåringen. Endret 18. mars 2015 av Cuntzilla
bobler Skrevet 18. mars 2015 #22 Skrevet 18. mars 2015 Noen har bare ikke like stort sosialt behov, trenger ikke å være noe galt med henne fordet
AnonymBruker Skrevet 18. mars 2015 #23 Skrevet 18. mars 2015 At hun ikke er "god" nok. Burde være mer sosial, burde leke med andre leker, burde snakke om andre ting... Du er voksen, hun er ikke enda, la jenta være seg selv og godta henne som hun er. Du sier jo at hun virker å trives og foreldrene er ikke bekymret. Men du mener at det hun trives med ikke er godt nok.. Anonymous poster hash: c47b7...908 Hvis det er det du tror det handler om, tar du feil.Anonymous poster hash: 5303e...dc7
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2015 #24 Skrevet 24. mars 2015 Apropos asperger. Kjenner meg veldig igjen i beskrivelse av denne jenta. Venninnen min har en datter som stort sett holder seg for seg selv, de siste ukene har vært veldig opptatt av tog. Sist helg så maste hun om å få en bok om tog. Dette fikk hun, og nå leser hun i boken hele tiden,og skal hele tiden vise hos ting og fortelle om de forskjellige togtypene. Først syns jeg det var sjarmerende,kult at jenter interesserer seg for noe annet enn sminke og klær....men nå tar det helt av med disse togene. Er det "normalt". Klarer ikke respondere på det lengre. Når hun kommer på besøk unngår jeg å snakke om tog med henne.Anonymous poster hash: 5303e...dc7
AnonymBruker Skrevet 24. mars 2015 #25 Skrevet 24. mars 2015 Når du spør og graver om hverdagen hennes er det nok tydelig at du egentlig ikke synes at hun er bra nok, klart hun ikke vil dele og vise mer av hvor inadvekat hun og hverdagen hennes er. Anonymous poster hash: 94f99...e8f
Gjest Kaffelattn Skrevet 24. mars 2015 #26 Skrevet 24. mars 2015 Det å si at dette kan være Asbergers tenker jeg kan være å trekke det litt langt. Les deg opp på høysensitivitet og introvert personlighet. Jeg antar at jenta har vært slik hele sitt liv, men at det kanskje er blitt mer tydelig etter hvert som hun er blitt eldre. At du er bekymra er en ting, men om søstra di ikke er det, og jenta selv er fornøyd med livet sitt, så bør du kanskje trekke pusten, og tenke at ting kommer til å gå seg til av seg selv! Enig i denne:)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå