Gå til innhold

hvorfor forandrer kvinner seg sånn?

Fremhevede innlegg

Skrevet

når jeg kom ut av skapet for mange år siden så var det ikke vanskelig...

det som var vanskelig var at 9 av mine 10 venniner ble glad og stolt, men så begynte de å dekke seg til.... jeg fikk ikke være i samme rom hvis de skiftet eller i garderoben..

jeg skjønner tanke gangen, men jeg har sett dem nakne hele dems liv... og vært den samme hele veien... så når dette kom fram så dekker de seg til å setter meg i timeout på utsiden...

jeg respekterer det... men jeg har ikke forandret meg som person? jeg er den samme som jeg har vært hele tiden mot dem.. jeg respekterte dem jo da også...

hvorfor er alt anderledes plutselig selv om vi har kjent hverandre hele livet?

å hvorfor skal de nå sitte oppå meg når vi er på fest selv om de er hetro?

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kanskje dem er redde for at brunsten skal komme over deg mens dere er i garderoben?

• Liker 5
Skrevet

Kanskje dem er redde for at brunsten skal komme over deg mens dere er i garderoben?

men hvorfor? det er jo like sansynlig som om en hvem som helst skulle hivd seg over dem? det er jo tryggere med meg som de kjenner fra før av og vet ikke gjør sånt enn en hvilken som helst annen som de ikke kjenner?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er enig i at det er litt merkelig... Dere er jo bare venninner? Kan ikke tenke meg at du plutselig "får brunsten" over deg. Ingen ting forandrer seg selv om du kommer ut?

Men igjen, se det slik, de ville kanskje ikke skiftet forann en mann heller i frykt for at han skal hive seg over dem.

Folk er bare merkelige...

Anonymous poster hash: 7378b...56a
  • Liker 2
Skrevet

men hvorfor? det er jo like sansynlig som om en hvem som helst skulle hivd seg over dem? det er jo tryggere med meg som de kjenner fra før av og vet ikke gjør sånt enn en hvilken som helst annen som de ikke kjenner?

De er nok innbilske disse venninnene dine. Jeg aner ikke jeg vel?

Nå er ikke jeg homo, men om jeg var homo og småhypp på en kompis så hadde det jo vært tøyenbadet saunan neste!

Kanskje heterofulle mennesker er fordomsfulle av natur? Siden man er innbilsk og tror man er uimotståelig så blir man oppfattet som ganske dust? Jeg bare tenker høyt jeg?

Skrevet (endret)

Er det andre bifile/lesbiske i vennegjengen eller har det vært det tidligere?

Hva slags aldersgruppe er det snakk om her?

Kanskje de er usikre på hvordan de skal reagere og sliter litt med hvordan de skal forholde seg til deg. Det kan være fordommer, men like gjerne at dette er en ny situasjon for dem og de ikke vet helt hva de skal gjøre. Har dere diskutert og pratet rundt hvordan dette ville påvirke stemningen i gruppen og hvordan de forholder seg til deg?

At en hel gruppe jenter har den slags fordommer i dag høres litt merkelig ut. De har kanskje pratet om det i fellesskap eller med noen få om gangen og fått bekreftet fra andre at de synest det er rart og uvant. Dersom det er tilfelle, så kan forhåpentligvis mye løses ved at dere prater ut om det.

Endret av Reddle
Skrevet

Er enig i at det er litt merkelig... Dere er jo bare venninner? Kan ikke tenke meg at du plutselig "får brunsten" over deg. Ingen ting forandrer seg selv om du kommer ut?

Men igjen, se det slik, de ville kanskje ikke skiftet forann en mann heller i frykt for at han skal hive seg over dem.

Folk er bare merkelige...

Anonymous poster hash: 7378b...56a

akkurat som om dem tror at jeg blir akutt forelsket eller betatt av dem... selv om man liker kvinner og er kvinne selv så betyr jo ikke det at jeg syns alle kvinner er flotte og hiver meg over... plutselig er det timeout, fikk ikke se de uten sminke en gang... som jeg da har gjordt i alle år... skjønner jo hvordan det er for manfolk det her:/

• Liker 1
Skrevet

Er det andre bifile/lesbiske i vennegjengen eller har det vært det tidligere?

Hva slags aldersgruppe er det snakk om her?

Kanskje de er usikre på hvordan de skal reagere og sliter litt med hvordan de skal forholde seg til deg. Det kan være fordommer, men like gjerne at dette er en ny situasjon for dem og de ikke vet helt hva de skal gjøre. Har dere diskutert og pratet rundt hvordan dette ville påvirke stemningen i gruppen og hvordan de forholder seg til deg?

At en hel gruppe jenter har den slags fordommer i dag høres litt merkelig ut. De har kanskje pratet om det i fellesskap eller med noen få om gangen og fått bekreftet fra andre at de synest det er rart og uvant. Dersom det er tilfelle, så kan forhåpentligvis mye løses ved at dere prater ut om det.

nei, de er hetro alle sammen... mellom 22-28år... det er lenge siden det ble sagt... men det har vært sånn siden... eneste er at de skal sitte mer oppå meg på fest, og skal prate om alt mulig... men må vente med å gå i garderoben etter at de har vært der... jeg gikk inn en gang å da sa jeg unnskyld fordi jeg viste ikke at det var noen der... og da kunne jeg komme inn å skifte, men jeg måtte snu ryggen til:P 10 år har vi skiftet i samme garderobe osv.. null stress... men nei, nå må jeg snu meg... akkurat som om jeg står å glor de opp og ned nå?:P *skjønner ikke*

Skrevet

Dersom du føler deg litt utestengt eller ukomfortabel med måten de har endret seg på, så stemmer jeg for å prate om det. Kanskje ikke alle på en gang, om det gjør det lettere.

Det føles kanskje for de at når du kommer inn i garderoben er som at en mann kommer inn.

Skrevet

det som var vanskelig var at 9 av mine 10 venniner ble glad og stolt, men så begynte de å dekke seg til.... jeg fikk ikke være i samme rom hvis de skiftet eller i garderoben..

jeg skjønner tanke gangen, men jeg har sett dem nakne hele dems liv... og vært den samme hele veien... så når dette kom fram så dekker de seg til å setter meg i timeout på utsiden...

jeg respekterer det... men jeg har ikke forandret meg som person? jeg er den samme som jeg har vært hele tiden mot dem.. jeg respekterte dem jo da også...

Minner meg på et bilde fra boken Rock Dreams av kunstneren Guy Peellaert:

GUY%20-%20Phil%20Spector%20-%20Group.jpg

Vi vet jo at det er mange som føler tiltrekning mot eget kjønn, overalt er det homofile, lesbiske eller biseksuelle, og det er ganske tåpelig å være hysterisk redd for at noen som har evne til å begjære ditt kjønn skal se kroppen din. Det er ingen av oss som tar skade av å bli sett, selv ikke av noen som kan synes at vi er sexy. Alle som har vært på en naturiststrand vil vite at det kan være like mye seksuell ladning på en tekstilstrand, så begjæret og evnen til å se at noen er attraktive avhenger ikke av at man er helt naken. Derfor er nakenhet heller ikke så fryktelig farlig, hverken sammen med eget eller det annet kjønn. :)

Skrevet

Minner meg på et bilde fra boken Rock Dreams av kunstneren Guy Peellaert:

GUY%20-%20Phil%20Spector%20-%20Group.jpg

Vi vet jo at det er mange som føler tiltrekning mot eget kjønn, overalt er det homofile, lesbiske eller biseksuelle, og det er ganske tåpelig å være hysterisk redd for at noen som har evne til å begjære ditt kjønn skal se kroppen din. Det er ingen av oss som tar skade av å bli sett, selv ikke av noen som kan synes at vi er sexy. Alle som har vært på en naturiststrand vil vite at det kan være like mye seksuell ladning på en tekstilstrand, så begjæret og evnen til å se at noen er attraktive avhenger ikke av at man er helt naken. Derfor er nakenhet heller ikke så fryktelig farlig, hverken sammen med eget eller det annet kjønn. :)

fantastisk... helt enig... også mener jeg at det er ikke farlig og det må være lov å titte litt og ha noen goder.. :P

AnonymBruker
Skrevet

fantastisk... helt enig... også mener jeg at det er ikke farlig og det må være lov å titte litt og ha noen goder.. :P

Usj, hadde sympati helt til denne kommentaren. Goder? Ble litt uggen.

Jeg har lesbiske venninner, men de respekterer meg såpass at de ikke ser på meg som et seksuelt objekt når vi skifter sammen.

Anonymous poster hash: e2248...c45

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Fordi de innser at du ser på kvinner med et seksuelt blikk ettersom det er den retningen tiltrekningen går. Det er jo en grunn til at man har atskilte herre- og kvinnegarderober. Fordi menn flest er heterofile og blir tent av en naken kvinnekropp. Og vice versa.

Og nei det er ikke gitt at du er tiltrukket av dem, men samme logikken gjelder jo. Jeg vil ikke bli sett naken av en gjeng menn selv om jeg ikke vet om de personlig er tiltrukket av meg. Nakenhet er nakenhet.

Anonymous poster hash: 038de...898
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det handler litt om komfortsonen til folk.

Det faktum at du er lesbisk kan gjøre det ubehagelig at du har stt de naken så mange ganger før også.

Jeg kler meg ikke naken for noen jeg vet tenner på mitt kjønn, med unntak av kjæresten min, fordi det er ubehagelig. Det faktum at du er lesbisk gjør det å være naken foran deg til noe mye mer intimt.

Selvom du er den samme som alltid, så er synet på deg annerledes.

Anonymous poster hash: 967fb...9c3

• Liker 1
Skrevet

Usj, hadde sympati helt til denne kommentaren. Goder? Ble litt uggen.

Jeg har lesbiske venninner, men de respekterer meg såpass at de ikke ser på meg som et seksuelt objekt når vi skifter sammen.

Anonymous poster hash: e2248...c45

jeg respekterer de mer enn hvem som helst annen og kikker ikke uten lov... men blir litt irritert av dems oppførsel og da sier man dumme ting... de skjønner at jeg spøker når jeg sier det.... er lov for meg å bli frustrert også...

• Liker 1
Skrevet

Fordi de innser at du ser på kvinner med et seksuelt blikk ettersom det er den retningen tiltrekningen går. Det er jo en grunn til at man har atskilte herre- og kvinnegarderober. Fordi menn flest er heterofile og blir tent av en naken kvinnekropp. Og vice versa.

Og nei det er ikke gitt at du er tiltrukket av dem, men samme logikken gjelder jo. Jeg vil ikke bli sett naken av en gjeng menn selv om jeg ikke vet om de personlig er tiltrukket av meg. Nakenhet er nakenhet.

Anonymous poster hash: 038de...898

skjønner tankegangen... men ble overraska over at det ble sånn... hadde jeg vist det på forhånd så hadde jeg ikke sagt no...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nå har jeg 2 lesbiske gode venninner. Jeg og hun ene har trent sammen i mange år, og jeg har aldri tenkt over det, og vi dusjer sammen, tar badstue og skifter sammen. Og jeg har aldri tenkt over det, fordi det er jo venninnene mine, og skjønner ikke hvorfor jeg plutselig skulle skjule meg.

Anonymous poster hash: ecd66...c43
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det handler litt om komfortsonen til folk.

Det faktum at du er lesbisk kan gjøre det ubehagelig at du har stt de naken så mange ganger før også.

Jeg kler meg ikke naken for noen jeg vet tenner på mitt kjønn, med unntak av kjæresten min, fordi det er ubehagelig. Det faktum at du er lesbisk gjør det å være naken foran deg til noe mye mer intimt.

Selvom du er den samme som alltid, så er synet på deg annerledes.

Anonymous poster hash: 967fb...9c3

Så du hadde ikke hatt noe problem med å kle deg naken sammen med en homofil mann?

Anonymous poster hash: cc4be...150

Skrevet

Jeg er enig med deg, de oppfører seg litt absurd. Jeg har selv en lesbisk venninne men det hindrer ikke oss i å skifte i samme rom... Tenker ikke disse jentene over at andre kvinner i garderoben også kan være lesbiske? Sjansen er jo mye større for at en tilfeldig kvinne tenner på dem enn at du som er en god venninne plutselig skulle få lyst på en av jentene du har kjent i en årrekke.

• Liker 1
Skrevet

Kjenner meg igjen. Det er vel en "frykt" for at du plutselig skal like dem mer enn kun som venn, og at de tror at lesbiske tenner på alt av kvinner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...