Gå til innhold

Pris på dagmamma

Fremhevede innlegg

Gjest Mysticgirl
Skrevet
Tråden er startet i 2004, så jeg håper inderlig ingen passer barn for den luselønna nå.

Jupps her i nord så tar de bare 3000-3600 kr i måneden!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Ikke akkurat store penger å tjene som dagmamma ser jeg. Man må jo ha mer enn ett barn å passe om man skal tjene noe særlig. Hvor mange barn er det vanlig å ha? Det er jo grenser for hvor mange barn en klarer å holde styr på også.

Man kan ikke regne med at det å passe ett barn skal regnes som full jobb. 3-4 barn må man vel ha for at arbeidsbyrden skal tilsvare full jobb. Men det høres hektisk ut, ja. All ære til dem som orker å passe en gjeng med småbarn hver dag :)

Skrevet

Så lenge man har et barn hos seg fra foreldrene leverer om morgenen til de henter etter jobb, så har man jo full jobb. Iallefall tidsmessig. Ser ikke helt for meg at det er noe latmannsliv å passe 3-4 unger. Ære være de som tar den jobben.

• 4 uker senere...
Skrevet
Jeg må si jeg blir forbauset når jeg leser at dere dagmammaer tar så lite som ned til 25 kr pr time. Det er jo nesten det samme som en trillepike får (20 kr pr. t.) Foreldrene får jo kontantstøtte, og den er vell på ca. 3000?? Det betyr at de har reelle utgifter på ned til 500 kr....+ at de får fratrekk på selvangivelsen. hmm...

5000 pr. barn for full tid, synes jeg er en passende pris. Men nå har ikke jeg små barn lenger, og er heller ikke dagmamma.

ojoj nei så mye har jeg aldri fått nei. vanskelig å få noen til å betale sååå mye.

Skrevet
Tråden er startet i 2004, så jeg håper inderlig ingen passer barn for den luselønna nå.

hvor mye synes du man skal betale for et barn hvor foreldre holder et måltid og bleier selv?? i dag oktober 2007.

Skrevet
Man kan ikke regne med at det å passe ett barn skal regnes som full jobb. 3-4 barn må man vel ha for at arbeidsbyrden skal tilsvare full jobb. Men det høres hektisk ut, ja. All ære til dem som orker å passe en gjeng med småbarn hver dag :)

si at man får 3500 per barn og har 4 barn. da tilsvarer det 14000 før skatt... sant? Jeg jobber på sfo og har 10500 (ca) før skatt. og endel flere unger. får lyst til å gå tilbake til å være dagmamma jeg nå :)

Skrevet
si at man får 3500 per barn og har 4 barn. da tilsvarer det 14000 før skatt... sant? Jeg jobber på sfo og har 10500 (ca) før skatt. og endel flere unger. får lyst til å gå tilbake til å være dagmamma jeg nå :)

4 barn under 3 år. Lykke til . Om noen vil ha en slik hverdag for 14 000 imnd så vær så god.

Men jeg lurer likevel på , disse foreldrene som lar barna være hos dagmamma for 3500 kr..... når de selv får kontantstøtte. Skjønner ikke helt hva de tenker. Personlig synes jeg det er utnyttelse av arbeidskraft.

Skrevet

Vi må kanskje ha dagmamma til sønnen vår 3 dager i uka ca 7,5 time per dag. Vil ha hvit dagmamma og har da tenkt 3000 kr i måneden. For full plass ville jeg betalt 5000 kr, så lenge det er hvit dagmamma.

Skrevet
Vi må kanskje ha dagmamma til sønnen vår 3 dager i uka ca 7,5 time per dag. Vil ha hvit dagmamma og har da tenkt 3000 kr i måneden. For full plass ville jeg betalt 5000 kr, så lenge det er hvit dagmamma.

ville du betalt så mye? blir det dagmamma fordi dere ikke får barnehage eller?

hvis jeg kunne tatt så mye for et barn ville jeg jo ikke vært i tvil om å begynne med det igjen. tenk for et tilbud man kan gi et barn for så mye penger wow ...drømme...

skal jo selvfølgelig sies at 50% forsvinner sånn med tanke på alle utgiftene da men

Skrevet
4 barn under 3 år. Lykke til . Om noen vil ha en slik hverdag for 14 000 imnd så vær så god.

Men jeg lurer likevel på , disse foreldrene som lar barna være hos dagmamma for 3500 kr..... når de selv får kontantstøtte. Skjønner ikke helt hva de tenker. Personlig synes jeg det er utnyttelse av arbeidskraft.

:)

to ting

1; for meg er det glede og energi og kjærlighet og passe barn på sfo er vi ca 8 voksne på 180 barn så å gå ned til bare 4 ville jo vært som en himmel og mye bedre betalt :)

2; hva mente du med det siste? skjønte det ikke helt :) type smutthullet på at man får 3000 og betaler da i teorien 500 for å ha barnet hos dagmamma på en plass til 3500? hvis det er riktig så hadde jeg aldri sett på det sånn men det er jo helt rett.... hmm

tankefull nå

Gjest Gjest_Frida_*
Skrevet

Jeg er dagmamma. Tar 250 kr pr dag. Da har mamma`n med mat og bleier.

Hun har henne hos meg veldig "uregelmessige" tider. Skulle moren hatt jenta i barnehage, måtte hun hatt full plass til henne.

Derfor "tjener" mamma`n mye på å ha jenta hos meg.. Jeg har henne kun de dagene og tidene mamma`n trenger.

Mamma`n betaler meg gjennomsnittlig 3000 kr pr mnd. Hun får 3300 kr i kontantstøtte. Dermed "tjener" hun 300 kr( i allefall) hver mnd på å ha meg som dagmamma, ved å bruke kontantstøtta til å betale meg..

Hadde mamma`n brukt barnehage, ville hun mistet kontantstøtten og betalt ca 3000 kr pr mnd... fra "egen lomme". Det vil jo si at hun "tjener" iallefall 3300 kr i mnd ved å ha jenta hos meg..

Av den grunn syntes jeg ikke det er urimlig av meg at mamma`n har med maten også..

Men når noen "blander" sammen å ha avsvar for mange barn på SFO og en dagmamma jobb, tror jeg ikke de vet hva de snakker om.

SFO barn er skolebarn, som klarer seg selv. De spiser selv, de går på do selv, og de fleste forholder seg til regler. De kler på seg selv... Dessuten er de i lokaler som kun er tilrettelagt barn.

Dagmamma er man oftes for barn under 3 år. De minste må mates og skiftes bleier på. De må passes konstant. Du har de hjemme i eget hus, hvor du må passe godt på. (Jeg har iallefall ikke flyttet unna alt....)

Skrevet

Jeg jobbet for 15 år siden som full tids dagmamma og fikk da 4000,- i måneden i betaling!!!Skulle jo trodd det beløpet var doblet nå 15 år senere?

Skrevet
Men når noen "blander" sammen å ha avsvar for mange barn på SFO og en dagmamma jobb, tror jeg ikke de vet hva de snakker om.

SFO barn er skolebarn, som klarer seg selv. De spiser selv, de går på do selv, og de fleste forholder seg til regler. De kler på seg selv... Dessuten er de i lokaler som kun er tilrettelagt barn.

Dagmamma er man oftes for barn under 3 år. De minste må mates og skiftes bleier på. De må passes konstant. Du har de hjemme i eget hus, hvor du må passe godt på. (Jeg har iallefall ikke flyttet unna alt....)

Har jobbet som dagmamma over lengre tid, jobbet i barnehage, fmailliebarnehage og nå på SFO

så å si at jeg ikke vet hva jeg snakker om er fullstendig patetisk, beklager altså. men IOM at jeg har jobbet i de forskjellige jobbene vet jeg DEFINITIVT hva jeg snakker om.

barn som må skiftes på og passes på er selvfølgelig en stor jobb. men jobben med å stimulere de fysisk og psykisk. for å gi de best mulig miljø og utvikling sosialt, fysisk og psykisk er en mye lettere jobb enn når barna blir større.

Når de er små kler man godt på seg og kan gå ut i skogen eller bare til nærmeste lekeplass. barna vil få god stimulanse av å leke. man vil også kunne lære de om natur plukke blader kongler se på maur o.l Inne kan man gjøre mange stimulerende aktiviteter for barn som ikke fører til at de har noe behov for å "klå" på tingene dine.!! Men de må stimuleres!!! IOM at du er dagmamma selv regner jeg med at du vet dette?? (ikke noe poeng at jeg må fortelle deg tusen ting)

På SFO kler i hvertfall de store barna på seg selv og ja alle spiser selv, men man har mye flere barn og de krever en helt annen oppmerksomhet. de kan snakke og spørre mer, de kan mer. De lurer på mer og trenger større oppgaver, vanskeligere oppgaver, og din fulle oppmerksomhet i like stor grad som de små. man må dra lengre turer. Man må hjelpe og veilede slik at de får trygghet og stabilitet til å utvikle seg positivt. Derfor er lokaler hvor dette er tilrettelagt en absolutt nødvendighet, de er også veldig mange flere og trenger større plass. og tro meg de roter noe vanvittig mye mer enn små barn.

Dette er selvfølgelig bare min mening.. mulig du mener noe annet.

Skrevet
Jeg jobbet for 15 år siden som full tids dagmamma og fikk da 4000,- i måneden i betaling!!!Skulle jo trodd det beløpet var doblet nå 15 år senere?

For 15 år siden var prisene for barnehagen MYE høyere enn nå, samt at vi nå har bedre dekning.

Når prisene på barnehagene synker (og dersom det er full barnehagedekning i tillegg), så sier det jo seg selv at dagmammaprisene også synker (ellers er det jo ingen som velger dagmamma)

Skrevet
For 15 år siden var prisene for barnehagen MYE høyere enn nå, samt at vi nå har bedre dekning.

Når prisene på barnehagene synker (og dersom det er full barnehagedekning i tillegg), så sier det jo seg selv at dagmammaprisene også synker (ellers er det jo ingen som velger dagmamma)

sant nok. synes kanskje det burde være litt billigere enn barnehage, for konkurransens skyld, men ikke så mye og når man tar kontantstøtten i betraktning kan man jo fort ta endel

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...