Gå til innhold

Pris på dagmamma

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!!

Jeg lurer på hva dere betaler for dagmamma jeg. Vi skla ha dagmamma til vår dattet på 1 år og har ikke anelse på hva det "skal" koste. Hun skal være hos dagmamma i 8,5 t hver dag.

Går det på timepris, dagspris eller månedspris??

Fint om noen har tid til å svare :-)

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Månedspris, og dere holder bleiene hennes selv.

Skrevet

Vet om flere som betaler 25 og 35 kr per barn per time.

Skrevet

Jeg er dagmamma (hvit) og tar 160.- dag. Det inkluderer brødmat,frukt og et varmt måltid. Det blir 3400.- for full plass. (barna er under 3 år) Bleier må foreldrene ha med selv.

Dersom det skal tas dagspris,altså ikke faste dager med fast månedslønn tar jeg 220,- dag.

Bor i Troms og vet at dette er normale dagmamma priser. Har en venninne i Oslo som betaler 4500.- for full plass og det er kun inkluder frukt, så det er ganske stor forskjell kan man jo si...

Skrevet

Jeg hadde dagmamma til min førsteklassing før og etter SFO da jeg jobbet utenom denne tiden. Jeg betalte 25 kr pr time. Dagmammaen leverte og hentet på SFO, hjalp til med lekser og hun fikk middag der.

Gjest Anonymous
Skrevet

Tusen takk for svar.

Datteren min skal være hos svigerinnen min fast hver dag når jeg går ut i jobb. Så da hadde det kanskje passet med en fast månedspris da...?

Har søkt litt rundt på internett og der har jeg funnet priser fra 3500 til nesten 7000 kr. Så det er litt vanskelig dette..... :-?

Skrevet

Vi betaler 25 kr pr time for et barn, 40 kr for to barn. Da holder vi bleier og dagmamma`n mat

Gjest Harmony
Skrevet

Vi betaler 3600 pr mnd for dagmamma'n (hvitt). Hun har maten, vi tar med bleier. Hun har "åpent" fra 7.30-16.30.

Skrevet

3500 kroner måneden er standardpris rundt omkring har jeg merket meg.

Skrevet

Har sett at ca 5000,- er prisen for hvit dagmamma. Dette er hos barnevaktformidlingen og på dagmamma.no.

• 2 uker senere...
Gjest bare meg
Skrevet

jeg som uregistrert dagmamma tar i snitt ca 4000 i mnd, da holder jeg 2 måltider som bla inkluderer frukt og sånn.

Er i tilegg opptatt av å stimulere barna og være mye ute.

Foreldre holder bleier og etsetra.....

jeg holder i oslo

Gjest Anonymous
Skrevet

Anbefaler fast månedspris pga. avvik i antall arbeidsdager pr. måned, dagspris vil gi noen måneder nesten helt uten inntekter for dagmamma.

Dagmamma kan koste nesten 7000 kroner før det blir like dyrt som barnehage, tenk på det...

Hvit er best, da får dagmammaen fulle rettigheter og du kan trekke fra 25 000 på skatten til barnepass.

• 3 år senere...
Gjest Gjest_kristine_*
Skrevet

hvordan registrerer man seg som hvit dagmamma, jeg skal begynne opp som dagmamma fra november av tenkte jeg.. men vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre dette og hva jeg har krav på :(

Skrevet

Jeg må si jeg blir forbauset når jeg leser at dere dagmammaer tar så lite som ned til 25 kr pr time. Det er jo nesten det samme som en trillepike får (20 kr pr. t.) Foreldrene får jo kontantstøtte, og den er vell på ca. 3000?? Det betyr at de har reelle utgifter på ned til 500 kr....+ at de får fratrekk på selvangivelsen. hmm...

5000 pr. barn for full tid, synes jeg er en passende pris. Men nå har ikke jeg små barn lenger, og er heller ikke dagmamma.

Skrevet

Her jeg bor er fastpris til dagmamma for barn under 3 år kontantstøtten + makspris i bhg. Altså ca 5600,-.

Dette er "hvite" dagmammaer

Gjest Gjest_trollmor_*
Skrevet

Hadde tenkt å begynne som dagmamma og har da tenkt å ta 5000 for full plass. Synes ikke dette er urimelig da jeg vet at jeg gir barnet et godt tilbud, og fordi det faktisk er en jobb jeg gjør.

Skrevet
Jeg må si jeg blir forbauset når jeg leser at dere dagmammaer tar så lite som ned til 25 kr pr time. Det er jo nesten det samme som en trillepike får (20 kr pr. t.) Foreldrene får jo kontantstøtte, og den er vell på ca. 3000?? Det betyr at de har reelle utgifter på ned til 500 kr....+ at de får fratrekk på selvangivelsen. hmm...

5000 pr. barn for full tid, synes jeg er en passende pris. Men nå har ikke jeg små barn lenger, og er heller ikke dagmamma.

Tråden er startet i 2004, så jeg håper inderlig ingen passer barn for den luselønna nå.

Skrevet

Ikke akkurat store penger å tjene som dagmamma ser jeg. Man må jo ha mer enn ett barn å passe om man skal tjene noe særlig. Hvor mange barn er det vanlig å ha? Det er jo grenser for hvor mange barn en klarer å holde styr på også.

Skrevet

Vi har tulla vår på 14 måneder hos en hvit dagmamma og betaler kr 4000,- pr. måned for full plass. Da inkluderes to brødmåltider hver dag.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...