Gunilla Skrevet 17. august 2004 #21 Skrevet 17. august 2004 Hvis noen vil forsøke litt alternative og sunnere pannekaker, vil jeg anbefale å bruke litt grovt mel i stedet. Jeg halvblander vanlig hvetemel og grovt sammalt hvetemel. Kutter ut sukker og salt i røre. Bruker kanskje margarin til steking, sånn immimellom, til å smøre panna, og det gir litt snak. Har i et par egg og passe mengde melk - og vips! Litt sunnere alternativ. Ikke for det, "vanlige" pannekaker er veldig godt det også!
'Lilly' Skrevet 18. august 2004 #22 Skrevet 18. august 2004 Smør og sukker trenger du ikke i pannekakene. Ofte blir de stekt i litt smør likevel + at mange har sukker eller annet søtt (blåbærsyltetøy) oppå. Da kan det bli for mye av det gode.... Du får avgjøre selv om du er en hund etter søtsaker....
Gjest Emera Skrevet 18. august 2004 #23 Skrevet 18. august 2004 Jeg bruker litt vaniljesukker i røra, jeg. Kun det, ikke noe sukker utenom. Det gir en god smak. Litt olje har jeg også i, da trenger jeg ikke mye fett til steking.
Gjest Tex Skrevet 19. august 2004 #24 Skrevet 19. august 2004 Texepannekaker: 3 egg 3 ss sukker *piskes* 1 ts salt 1 ts vaniljesukker rundt en halvliter melk 100 gram smeltet margarin 300 gram sammalt hvetemel 300 gram vanlig hvetemel dersom jeg har rester av rømme eller fløte har jeg dette oppi også. La røra svelle så lenge som mulig. Kan godt brukes med en gang, men blir bedre jo lengre den får stå. Lag den gjerne dagen i forveien...... Rett før steking har jeg av og til i 500 gram ferdigstekte baconterninger....... Namnam......
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå