Gå til innhold

Mensen etter p-pilleslutt

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!
For noen måneder siden sluttet jeg med p-piller. Etter pilleslutt fikk jeg mensen som normalt to ganger, men nå som jeg venter den for tredje gang er den fire dager forsinket.

Jeg er klar over at mensen kan bli ustabil og at det kan ta opp til et år før den kommer tilbake etter p-pilleslutt, men syklusen min har vært som normal frem til nå. Kan den nåværende forsinkelsen være en følge av pilleslutt eller bør syklusen min fortsette å være stabil og normal som den har vært frem til nå?

Tusen takk for alle svar :-)

Anonymous poster hash: 2c717...929
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er relevant er jeg 20 år, alltid hatt regelmessig syklus, hatt samleie med kondom etter pilleslutt.
Jeg kommer selvfølgelig til å ta en test for å utelukke graviditet, men jeg synes det er greit å lære litt mer om hvordan kroppen kan reagere i forskjellige situasjoner.

Som nevnt ovenfor tenker jeg at syklusen bør være normal i og med jeg har hatt normal menstruasjon to ganger etter pilleslutt, men jeg har ikke så mye kunnskaper om dette.

Skrevet

Hei!

For noen måneder siden sluttet jeg med p-piller. Etter pilleslutt fikk jeg mensen som normalt to ganger, men nå som jeg venter den for tredje gang er den fire dager forsinket.

Jeg er klar over at mensen kan bli ustabil og at det kan ta opp til et år før den kommer tilbake etter p-pilleslutt, men syklusen min har vært som normal frem til nå. Kan den nåværende forsinkelsen være en følge av pilleslutt eller bør syklusen min fortsette å være stabil og normal som den har vært frem til nå?

Tusen takk for alle svar :-)

Hei!

Det kan, som du sier, ta litt tid før syklusen blir som normal. Du bør egentlig ikke forvente noe annet, hehe! Håper du får mensen snart, så du vet at alt er i orden og at du ikke er gravid (med mindre du prøver da) :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...