Gjest avocadoen Skrevet 16. mars 2015 #1 Skrevet 16. mars 2015 Hei! Noen som kan finne på tilbehør til laks som en slipper å kutte opp? (jeg kan ikke kutte ting) Jeg så denne her på godfisk: http://www.godfisk.no/Oppskrifter/Norge/Pasta-med-laks Men er spaghetti og laks særlig godt? Jeg liker heller ikke frosne grønnsaker, så jeg sliter litt. Eller går det kanskje an å gratinere laksen i ovnen og så har jeg bare poteter ved siden av? Eller blir det litt kjedelig?
Alvea Skrevet 16. mars 2015 #2 Skrevet 16. mars 2015 Du sier du ikke liker å kutte opp.. men om du virkelig går inn for det så tror jeg du skal greie å kutte agurk i tynne skiver. Legg skivene oppi ei skål med van, sitronsaft, bittelitt edikk og sukker Nydelig tilbehør til laks. Eller så kan du jo raspe noen gulrøtter Bland inn litt sitron og bittelitt sukker i gulrotraspet til slutt.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #3 Skrevet 16. mars 2015 Kokt laksekoteletter, kokte poteter (dryss persille over) og agurskiver med rømme over. Bankers! Anonymous poster hash: acb25...67c
Gjest Skrevet 16. mars 2015 #4 Skrevet 16. mars 2015 Pasta og laks er kjempegodt sammen Eller som AB her skriver. Poteter, rømme og persille er utrolig digg til fisk 1
Silfen Skrevet 16. mars 2015 #5 Skrevet 16. mars 2015 Pasta og laks er kjempegodt. Kan lages i form med pasta, frossen spinat eller hva du nå liker, bokstomater og sånt no. Nommenom. 1
FruHudson Skrevet 16. mars 2015 #6 Skrevet 16. mars 2015 Bland creme fraiche og pesto, legg en laksefilet per person i en ildfast form og hell sausen over. Ha den i ovnen. Spis med kokt ris og noe annet du vil ha til. Jeg pleier å koke brokkoli.
Gjest Teora Skrevet 16. mars 2015 #7 Skrevet 16. mars 2015 Det finnes poser med ferdig kuttede ferske wokgrønnsaker i butikken, bare å smake til med krydder, soyasaus eller det du måtte ønske, og eventuelt ha ris eller nudler til i tillegg. Kan jeg spørre hvorfor du ikke kan kutte ting? Brukket armen, eller noe mer permanent? 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #8 Skrevet 16. mars 2015 Spaghetti og laks høres pyton ut. Ris går vel greit? Og en enkel saus fra pose, går ut fra at du kan vispe? Frosne grønnsaker kan være så mangt. Amerikansk blanding er trasige greier, men en sprek wokblanding er noe ganske annet. Spesielt om den inneholder minimais og vannkastanjer Anonymous poster hash: 44eab...2c0
Gjest avocadoen Skrevet 16. mars 2015 #9 Skrevet 16. mars 2015 Du sier du ikke liker å kutte opp.. men om du virkelig går inn for det så tror jeg du skal greie å kutte agurk i tynne skiver. Legg skivene oppi ei skål med van, sitronsaft, bittelitt edikk og sukker Nydelig tilbehør til laks. Eller så kan du jo raspe noen gulrøtter Bland inn litt sitron og bittelitt sukker i gulrotraspet til slutt. Nei, det står ikke at jeg ikke liker å kutte opp. Det står at jeg ikke kan kutte opp. Og jeg kan heller ikke raspe gullerot. Så jeg må ha mat som ikke trenger oppkutting eller rasping.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #10 Skrevet 16. mars 2015 Jeg synes ikke pasta og laks passer sammen. Både ris og poteter bør da kunne fungere? Eventuelt en ferdigblandet salat (kan kjøpes i pose). Anonymous poster hash: 48133...c8c
Gjest avocadoen Skrevet 16. mars 2015 #11 Skrevet 16. mars 2015 Spaghetti og laks høres pyton ut. Ris går vel greit? Og en enkel saus fra pose, går ut fra at du kan vispe? Frosne grønnsaker kan være så mangt. Amerikansk blanding er trasige greier, men en sprek wokblanding er noe ganske annet. Spesielt om den inneholder minimais og vannkastanjer Anonymous poster hash: 44eab...2c0 Heheh, ja, var derfor jeg lurte på om noen hadde erfaring med spaghetti og laks. Saus kan jeg vispe. Hva slags saus anbefaler du til laks? Det finnes poser med ferdig kuttede ferske wokgrønnsaker i butikken, bare å smake til med krydder, soyasaus eller det du måtte ønske, og eventuelt ha ris eller nudler til i tillegg. Kan jeg spørre hvorfor du ikke kan kutte ting? Brukket armen, eller noe mer permanent? Jeg kan ikke bruke ene hånden. Kan ikke bruke den før om over 2 mnd. Men det har ikke så mye med spm å gjøre. Jeg har aldri likt frosne grønnsaker, men får prøve med sånne wokgrønnsaker da.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #12 Skrevet 16. mars 2015 Du kan fint spise litt salat bed sidene av. Det får du ferdig opphakket. Kanskje noen cherrytomater og mais? Ellers er pasta helt kurant ved siden av laks. Jeg foretrekker makaroni fremfor spaghetti av en eller annen grunn. Ellers er kokt potet eller ris helt greit. Anonymous poster hash: 2490e...1b1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #13 Skrevet 16. mars 2015 korr: ved siden av Anonymous poster hash: 2490e...1b1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #14 Skrevet 16. mars 2015 Jeg har en venninne med en arm, hun spiser poteter med skallet på. Mandelpoteter med tynt skall er det hun liker best. Anonymous poster hash: 44eab...2c0
Gjest avocadoen Skrevet 16. mars 2015 #15 Skrevet 16. mars 2015 Jeg har en venninne med en arm, hun spiser poteter med skallet på. Mandelpoteter med tynt skall er det hun liker best. Anonymous poster hash: 44eab...2c0 Ja, jeg spiser også potetene med skallet på Det går veldig bra så lenge skallet er fint og tynt som du sier. Det blir faktisk mer smak i poteten synes jeg. Du kan fint spise litt salat bed sidene av. Det får du ferdig opphakket. Kanskje noen cherrytomater og mais? Ellers er pasta helt kurant ved siden av laks. Jeg foretrekker makaroni fremfor spaghetti av en eller annen grunn. Ellers er kokt potet eller ris helt greit. Anonymous poster hash: 2490e...1b1 Ja, jeg får kjøpe en sånn pose med oppkuttet salat. så jeg tenker da at jeg skal ha laksefileter i ovnen med litt sitron og så kan jeg ha poteter, rømme og salat ved siden av. Det blir vel bra?
Gjest Teora Skrevet 16. mars 2015 #16 Skrevet 16. mars 2015 Heheh, ja, var derfor jeg lurte på om noen hadde erfaring med spaghetti og laks. Saus kan jeg vispe. Hva slags saus anbefaler du til laks? Jeg kan ikke bruke ene hånden. Kan ikke bruke den før om over 2 mnd. Men det har ikke så mye med spm å gjøre. Jeg har aldri likt frosne grønnsaker, men får prøve med sånne wokgrønnsaker da. Ah, da vet jeg at du fortsatt har en hånd i bruk, og har tilgang på kniver og slikt. Det er litt klønete, men jeg har klart å dele opp brokkoli i buketter med en hånd tidligere (hadde gipset arm, la håndleddet over stilken for å holde den i ro), da kan du ha dampet eller stekt brokkoli til som variasjon. Det er også godt sammen med pasta og pesto. Små tomater kan du jo ha oppi hele. Et annet tips for variasjon er pakkene med små amadinepoteter, ovnbakt hele med olje og krydder er de kjempegode, eventuelt ovnsbakte sammen med hele hvitløksfedd før du moser det til grov stappe.
Gjest avocadoen Skrevet 16. mars 2015 #17 Skrevet 16. mars 2015 Ah, da vet jeg at du fortsatt har en hånd i bruk, og har tilgang på kniver og slikt. Det er litt klønete, men jeg har klart å dele opp brokkoli i buketter med en hånd tidligere (hadde gipset arm, la håndleddet over stilken for å holde den i ro), da kan du ha dampet eller stekt brokkoli til som variasjon. Det er også godt sammen med pasta og pesto. Små tomater kan du jo ha oppi hele. Et annet tips for variasjon er pakkene med små amadinepoteter, ovnbakt hele med olje og krydder er de kjempegode, eventuelt ovnsbakte sammen med hele hvitløksfedd før du moser det til grov stappe. Takk for tips, men jeg kan heller ikke legge noe over stilken. Jeg har ikke knekt hånden slik som du gjorde Derfor blir det vanskelig og jeg vet jeg ikke får til å kutte opp grønnsaker med venstrehånden når jeg i tillegg er ganske neddopet Men til resten: takk for tips.
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #18 Skrevet 16. mars 2015 Heheh, ja, var derfor jeg lurte på om noen hadde erfaring med spaghetti og laks. Saus kan jeg vispe. Hva slags saus anbefaler du til laks? Jeg kan ikke bruke ene hånden. Kan ikke bruke den før om over 2 mnd. Men det har ikke så mye med spm å gjøre. Jeg har aldri likt frosne grønnsaker, men får prøve med sånne wokgrønnsaker da. De har ferske oppkuttede wokgrønnsaker der hvor det står ferdig oppkuttede salater Anonymous poster hash: 89565...774
Atea Skrevet 16. mars 2015 #19 Skrevet 16. mars 2015 Kjøp ferskdampet blomkål og brokkoliblanding fra Findus. Babygulrøtter og frosne erter er også ok. Bruk frossen spinat og ha fløte osv i sausen. Lettrøkt laks går bra til grønn pasta. Hvis du ikke kan bruke den ene armen, er et godt råd å sette den i fatle. Det bevisstgjør at den ikke kan brukes. Man lærer raskt hvordan man kan gjøre ting man ikke trodde. Hvis man f.eks. skulle skjært opp litt agurk, ville man kanskje satt et brett på en stol og brukt enten kneet som hjelpemiddel, eller noe annet. Skal du f.eks tappe et glass fra pappvinen, setter du vinen i en høy skuff og lukker skuffen så langt det går, har en stol under der vinglasset står og tapper. Men hvis du har "blitt venstrehendt", er det sikkert verre. God bedring.
Rosaboble15 Skrevet 16. mars 2015 #20 Skrevet 16. mars 2015 Jeg har brukt den oppskriften og jeg synes laks og pasta er kjempegodt. Pleier å lage en hvit pastasaus med masse parmesan, erter og laks f.eks. Kjempegodt!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå