Gå til innhold

Prevensjon som ikke er p-piller

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Kan noen fortelle sine erfaringer med prevensjon som ikke er p-piller? Bivirkninger? Mensen? Osv.

Er litt følsom mot hormoner, men det kan gå seg til med rett legemiddel.

(Ikke ønskelig med kondom, har nok erfaringer med det)

Takk for svar :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva er du ute etter? Hormonprevensjon?

Det er stor forskjell fra person til person, så det som er rett for andre er ikke nødvendigvis rett for deg.

Anonymous poster hash: aa0b8...23b
AnonymBruker
Skrevet

Du har

- P-spröyte

- P-plaster

- Hormonspiral

- Kobberspiral

etc

Les deg opp på hver enkelt, og snakk med legen din om hvilken som kan väre aktuell for akkurat deg

Anonymous poster hash: ba065...37b
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Pessar. Litt knotete, men hormonfritt. Blir som en inmvendig kondom på en måte, men setter man den inn riktig merker man den ikke.

Anonymous poster hash: c95e8...57c

• Liker 1
Skrevet

Hva er du ute etter? Hormonprevensjon?

Det er stor forskjell fra person til person, så det som er rett for andre er ikke nødvendigvis rett for deg.

Anonymous poster hash: aa0b8...23b

Jeg er klar over at det er forskjell fra person til person, men jeg spør etter erfaringer.

Skrevet

Du har

- P-spröyte

- P-plaster

- Hormonspiral

- Kobberspiral

etc

Les deg opp på hver enkelt, og snakk med legen din om hvilken som kan väre aktuell for akkurat deg

Anonymous poster hash: ba065...37b

Jeg spør ikke etter informasjon om de forskjellige, fordi jeg vet hvordan de fungerer, jeg vil bare høre personlige erfaringer.

Skrevet

En venninne av meg som ikke "tåler" p-piller bruker p-ring med stor suksess. Det hun klager på er at de er dyre og ofte vanskelig å få tak i.

• Liker 1
Gjest Silje1
Skrevet

Kobberspiral! Ingen bivirkninger :) Har det selv og ikke født

• 2 måneder senere...
Skrevet

Jeg tåler ikke ppiller. Bestemte meg for å slutte med alt som heter hormoner, da alle bivirkningene var helt forferdelige. Bruker nå Fertility Awareness Method, med Kindara appen, og LadyComp :) Fungerer veldig bra.

Anbefaler å lese boken "Taking Charge of your fertility" dersom du vil lære med om FAM-metoden.

Skrevet

Vil ikke anbefale p-stav. Jeg endte opp med ekstreme humørsvingninger og mensen 3 måneder i strekk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...