Gå til innhold

Bytte psykolog (?)


Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Forrige uke begynte jeg på DPS etter å ha gått på BUP i et par år.

Jeg hadde egentlig ingen planer om å fortsette å gå til psykolog, men jeg ønsker utredning innen depresjon. Problemet er at psykologen min snakker svensk, jeg forstår ingenting av det hun sier, og hun forstår ikke meg. Hun sa også at hun hadde dårlig hørsel, og jeg må omtrent rope for at hun skal høre meg :dry: Føler at det hele bare blir et stort rot, og jeg ønsker å bytte psykolog. Vet seriøst ikke hva jeg skal gjøre om jeg ikke får byttet, alt er bare håpløst :frown:

Har jeg egentlig krav på å få bytte psykolog?

Jente (19)



Anonymous poster hash: 2f014...a58
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan be om å bytte, men dersom du ikke forstår svensk vil det bedre seg om f. eks nye psykologen snakker trønder?

AnonymBruker
Skrevet

Du kan be om å bytte, men dersom du ikke forstår svensk vil det bedre seg om f. eks nye psykologen snakker trønder?

Ja, jeg er trønder selv :wink: Har egentlig ikke noe problem med å forstå andre dialekter, andre språk derimot..

Anonymous poster hash: 2f014...a58

Skrevet

Ja, jeg er trønder selv :wink: Har egentlig ikke noe problem med å forstå andre dialekter, andre språk derimot.. Anonymous poster hash: 2f014...a58

svensk er jo ikke mye annerledes enn dialekter innad i Norge
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

svensk er jo ikke mye annerledes enn dialekter innad i Norge

Vel, jeg forstår det ikke... har problem med å forstå andre språk. Dessuten hjelper det ikke når hun ikke kan norsk.

Anonymous poster hash: 2f014...a58

Gjest Gjest_Erica
Skrevet

Du kan argumentere for hvorfor du vil bytte:

1. Du forstår ikke svensk

2. Det er et problem for deg at hun har hørselsvansker

Selv om du fremstiller dette ønsket, er det ikke dermed sagt at du blir hørt. Det er stor pågang og kanskje hun var den eneste som hadde kapasitet...

"Eg trukje du have førstai dialekti te sambuaren min, før han rør ekte Vinjemål sjølv om me bur i ein annan by. T.d. førstae ikkje eg høtt han meina når han snakkja om spita og veten fyri eg fekk det føklai".

Det er en norsk dialekt i Norge. Kan du oversette den til bokmål?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...