Gjest gjest1 Skrevet 24. august 2004 #261 Skrevet 24. august 2004 Det beviste jo at du ikke har barn! Det enkleste er å amme. Slippe å ha med seg flasker, måtte varme opp melka osv. Sånn er det bare. Hehe...fascinerende. Du siterte Kattepus, men leste du hva hun skrev linjen før sitatet ditt?
birgitte242 Skrevet 24. august 2004 #262 Skrevet 24. august 2004 Det morsomme er jo at man omtrent kan dele tilhengere og motstandere i to grupper her: de som har barn og de som ikke har barn. Mao; de som vet hva de snakker om og de som ikke vet hva de snakker om.
Annie Skrevet 24. august 2004 #263 Skrevet 24. august 2004 Hehe...fascinerende. Du siterte Kattepus, men leste du hva hun skrev linjen før sitatet ditt? Jada jeg leste det, og som jeg skrev: Det BEVISTE bare at hun ikke har barn. Ikke noe annet.
Gjest gjest1 Skrevet 24. august 2004 #264 Skrevet 24. august 2004 Okey...jeg så ikke muligheten for at noen ville ha ytterlig bevis på at hun fortalte sannheten. My bad.
jolie Skrevet 24. august 2004 #265 Skrevet 24. august 2004 Så, melk i puppen eller ei; neste gang jeg er på kafe skal det virkelig flashes. Alt i god irritere-brukere-på-KG-ånd. Sorry, men jeg greier ikke å ta deg seriøst, Anders. Du har litt for mange teite utsagn til at vi to kan bli bestiser. Litt for snever synsvinkel og ikke særlig flink til å se 'the big picture'. Pupper og melk er naturlig. Javel, så er vi kanskje kuer da. Med en diende kalv på spena. Men du ber ikke kua stikke seg bort, gjør du vel? Tenk, på landet får til og med hesten pule i friluft! Med tilskuere! Der er en fanesak av dimensjoner! Hva skjedde med aksept og forståelse? Integrering i samfunnet? Du bor nå engang i Oslo. Lær deg først som sist at puppesuttebebiser er et vanlig syn. Tåler du det ikke får du flytte litt på deg da. Bygdenorge er fint. Der ser man ikke en eneste pupp, for der er det ikke kafeer. Jada, ammende mødre må ha respekt for omgivelsene; skjønne at ikke alle liker pupping. Men har de ikke det da? Se på alle som har svart deg. Ingen av dem har flasha pupp. Ingen har sett pupp heller. Som de andre her skulle jeg likt å vite hvorfor. Nå har jeg nemlig lest hele tråden på en gang, og det står ikke det spøtt. Sorry mac, men jeg er kanskje litt uintelligent. Jeg er jo bare en kvige..
Anders26år Skrevet 24. august 2004 Forfatter #266 Skrevet 24. august 2004 Jeg startet med dette innlegget med å fortelle hvordan mange føler det på en høfflig måte . Eneste jeg har fått tilbake er bare angrep fra meste av dere om hvor teit jeg er og ditt og datt . Må si jeg hadde forventet litt mere fornuftige tilbakemeldinger fra mange av dere. Men dere er rett og slett håpløse og minner meg om en stor gjeng med bortskjemte drittunger som ikke tåler at andre har en annen mening enn dere. Dere trur at bare fordi dere har barn så kan dere ture fram og gjøre hva dere vil og at alle andre må bare finne seg i det eller bare pakke sakene sine å flytte. Dere snakker hele tiden om at jeg ikke vil barnets beste.BARNETS BESTE ER IKKE Å FLY PÅ TRAFFIKERTE KAFEER OG BLI STRESSET!! Nei , dere bare bruker "barnets beste" som et argument mot meg hele tiden. Dere velger å ture fram hvor dere vil med barnet deres og drite i alle andres meninger om ting. Er faktisk VELDIG mange som er enige med meg men de orker bare ikke høre på det pisspreiket og angrep med beskyldninger om allt mulig rart som dere kommer med . Hadde noen sagt til meg på en pen måte at de føler litt ubehag ved noe jeg gjør offentlig så hadde jeg heller prøvd å lytte til den personen og tenkt meg litt om. Men nei , ikke dere . DERE HAR JO BARN SÅ DA EIER DERE JO HELE BYEN! Og du kjære jolie , at du ikke vil bli bestis med meg er vel en større glede for meg enn for deg. Makan til uptight kjerring har jeg ikke sett på lenge . Vedder for at de venna du har er bare noen svake som du har valgt ut fordi dem er enig i allt du sier . Hadde du fått ut den fingern du har opp i rompa di og prøvd å forstå så hadde det kanskje vært håp for deg også. Lykke til ! Anders
jolie Skrevet 24. august 2004 #267 Skrevet 24. august 2004 Wow. Jeg er uptight og kontrollerende. I tillegg har jeg en finger i rompa og tilbakestående venner. Du er jammen flink til å treffe spikeren på hodet. Jaja, kanskje tilla jeg deg noen meninger du ikke hadde, men som andre brukere sto for. So what? Du tilla jo meg noen helvetes egenskaper her. O lykke. Dessuten vet du, det er mange ammende mødre i Oslo. Så selv om hver og en går på kafe bare to ganger i måneden blir det noen per kafe hver eneste dag. Hvor lenge skal de stakkars damene sitte hjemme da? Barnets beste.. Det stresser ikke unger å sitte en formiddag på kafe. Stille og rolig. Samt at jo før de venner seg til litt lyder, jo bedre. Hva tror du vogner er til for? Statussymboler? Nopes, de bor der de små. Popp! Der kom finger'n ut gitt. Håp for meg eller? Du er fortsatt like håpløs, though. Tenk å hisse seg opp på den måten.. Tsk tsk Også synes jeg forsatt at du har mange teite utsagn og at du er litt sneversynt. Dessuten faller du litt på din egen urimelighet. 'Vi' får ikke kalle deg teit, for da sier du stygge ting om oss. Men du får kalle 'oss' drittunger? Hvorfor er du så mye bedre enn 'oss andre'? Om jeg sier at jeg føler ubehag ved din opptreden på KG - på en pen måte seff - vil du tenke deg litt om da? Dette blir litt sånn 'your mama's so..'. Litt fra meg og masse fra deg (jupp, du er verre enn meg).
Gjest Anonymous Skrevet 25. august 2004 #268 Skrevet 25. august 2004 Som jente og venninne av mange mødre, må jeg likevel si meg litt enig med Anders her. Det finnes et sted og en tid for alt. Greit at det er enklere å bruke puppen istedenfor flaska - men det går faktisk an å ta hensyn. Mens det ennå var lov å røyke, var det enklere for meg å ta en røyk ved bordet - men jeg satte meg på ikke-røyk'en for å vise hensyn likevel. Jeg viser hensyn ved å snakke med dempet stemme om mor vil ha barnet til å sove, og jeg tar hensyn ved å gå på "barnevognvennlige" steder (typisk IKKE steder jeg ellers ville gått) osv. Det bryr meg ikke når jeg er på besøk, for all del.MEN; når jeg er ute på restuarant, synes jeg folk kan beholde klærne på. Igrunnen synes jeg ikke at et spedbarn har noe som helst der å gjøre i utgangspunktet, ihvertfall ikke på kvelden. Det er naturlig å amme. Det er også naturlig å rape, pille nese, onanere, gå på do osv. Men siden andre mennesker ikke nødvendligvis setter pris på å bli eksponert for disse naturlige handlingene, velger vi å skjerme oss for offentligheten når vi gjør det.
Gjest gjest1 Skrevet 25. august 2004 #269 Skrevet 25. august 2004 Mysan , jeg tror ikke du vil forstå . Du tror du vet svaret så du prøver å tvinge det på meg . Du gidder ikke engang å prøve å skjønne hvorfor noen synes det er ubehagelig . Jo Anders, jeg prøver å forstå hvorfor du og noen andre synes det er ekkelt, men dere forklarer meg det jo ikke. Du sier bare at du synes det er ekkelt og at vi er noen teite kjerringer som blir sint på deg for det. Jeg er verken sinna på deg eller synes du er teit, jeg spør bare om du kan prøve å fortelle meg hvorfor du synes amming er ekkelt - i og med at du faktisk ikke ser noe annet enn bakhode på en baby når det skjer. Og hvis du ikke sitter rett ved siden av dama og ser rett på henne så vil du heller ikke kunne se verken pupp eller vorte i det korte øyeblikket hun bretter til side ammeBH-en og legger til barnet. Det er derfor jeg spør og spør - jeg fatter ikke hvorfor... og det har ennå ikke kommet en eneste forklaring på det. Derfor begynner jeg å gjette. Og du - den kommentaren om at det er JEG som forbinder det med sex kan du pakke ned. Jeg har ammet tre barn, både på kafe, restaurant, badestrand og buss. Fordi ungen var SULTEN, men jeg prøvde å la være å flashe. Jeg synes nemlig ikke det er spesielt kult å sitte med puppen ute med en drøss med fremmede rundt meg. Ikke fordi jeg var redd for at noen skulle synes det var ekkelt, for den tanken har faktisk aldri streifet meg, men fordi jeg ikke liker å vise puppene mine til hvem som helst. De er private. Sånn er det i Norge, vi går med klær. Så det er ikke bare dere som synes amming er ekkelt som er bluferdige, vi er det vi andre også.... men når babyen er sulten så MÅ han ha mat. Du kan ikke si "vent litt" til en baby. En baby lever på instinkter og opplever dødsangst i forbindelse med sult. Og smerter. Sult er vondt for en baby. Jeg lurer jo fremdeles på om du kommer til å mene at dine barns mor skal holde seg inne i ett års tid eller så mens barna deres er babyer - dersom den ikke vil ta flaske. og om du kommer til å sitte inne sammen med henne. Men jeg tror faktisk at når den dagen kommer så endrer du synspunkt.
Gjest TomKrus Skrevet 25. august 2004 #270 Skrevet 25. august 2004 Jo Anders, jeg prøver å forstå hvorfor du og noen andre synes det er ekkelt, men dere forklarer meg det jo ikke. Du sier bare at du synes det er ekkelt og at vi er noen teite kjerringer som blir sint på deg for det. Jeg er verken sinna på deg eller synes du er teit, jeg spør bare om du kan prøve å fortelle meg hvorfor du synes amming er ekkelt - i og med at du faktisk ikke ser noe annet enn bakhode på en baby når det skjer. Hvis du overnatter på mitt rom, og jeg har sex med dama under dyna, plager ikke dette deg da? hvis jeg står med ryggen til deg og tisser, plager ikke det deg da? Hvis jeg og dama snur ansiktene vekk når vi kliner, plager det deg ikke da? Kanskje ikke, men det vil kanskje plage noen. For mange er dette en deltakelse i andres intime sfære som de føler seg ukomfortable med. Og ja, kanskje må man få barn først for å bli mer komfortabel med det. Hva er galt med det? Jeg synes det er rart at du og mange andre ikke forstår at noen kan ha problemer med det. Men jeg ser ikke på det som et problem, og jeg trenger heller ikke finne årsaken til at dere ikke klarer å se det.
Mackenzie* Skrevet 25. august 2004 #271 Skrevet 25. august 2004 hih tror du en baby spør mamma når det passer å få mat?
Furstina Skrevet 26. august 2004 #273 Skrevet 26. august 2004 ... For mange er dette en deltakelse i andres intime sfære som de føler seg ukomfortable med. Og ja, kanskje må man få barn først for å bli mer komfortabel med det. Hva er galt med det? Jeg synes det er rart at du og mange andre ikke forstår at noen kan ha problemer med det. Men jeg ser ikke på det som et problem, og jeg trenger heller ikke finne årsaken til at dere ikke klarer å se det. Tack. Det här var faktist det första? inlägget som beskriver VAD det är som gör att du och andra tycker att amning är obehagligt. Ett deltagande i andras intima sfär... Jag har inte svårt att förstå att andra kan ha problem med min amning, eller min klädstil, eller... ja. Men jag vill gärna veta VAD det är som är störande. Det är det som kan vara det svåra att förstå. Jag kommer inte sluta amma ute bland folk för det, jag kommer dock att fortsätta att vara hänsynsfull - att söka avsides hörn att sitta i där jag kan undvika att störa - eller själv bli störd.
Gjest TomKrus Skrevet 26. august 2004 #274 Skrevet 26. august 2004 Tack. Det här var faktist det första? inlägget som beskriver VAD det är som gör att du och andra tycker att amning är obehagligt. Ett deltagande i andras intima sfär... En liten korreksjon, dette er hva jeg tror er årsaken (sikkert basert på hva jeg har lest andre har sagt om det og). Selv har jeg ikke problemer med amming. Og det kom et svar tidligere som sa nogenlunde det samme (fra kattepus tror jeg).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå