Gå til innhold

Fransk Grå


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Hei!

Noen som har erfaring med fargen "fransk grå"? Er den beige slik den ser ut på fargekartet, eller grå? Fin?

Skal male veggene på kjøkkenet, samt flisene over kjøkkenbenken. Ønsker en lys farge, men ikke helt hvit.

Kjøkkenskapene har jeg malt i hvitfargen "egghvit".

Hilsen Mari (er ennå ikke registrert :-) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fransk grå synes jeg lett ser ut som møkkete hvit... Over større flater synes jeg allikevel at det går bra, men på et kjøkken ville jeg vært forsiktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har den fargen hjemme på rommet til jentungen. Det er et fhv mørkt rom så der er fargen og. Jeg ville ikke hatt den på et kjøkken.

Det er andre farger dom er lyse, men ikke hvite, feks romantikk. Lys toscana er også en fin farge. Men alt er jo avhengig av fargene ellers på kjøkkenet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer selvfølgelig an på hvilke andre farger du har i rommet, men jeg hadde fransk grå vegger i stua mi i den gamle leiligheten min og de ga inntrykk av et rosaskjær. Ikke pent... :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Oj, rosa skjær - nei da tror jeg jeg går for en annen farge. Har nord i stua og dun i entreen, og har lyst på en fin beige/caffe latte farge på veggene i kjøkkenet. Har bare tilgang til Lady maling, og da finner jeg ikke prøver som heter caffe latte o.l.

Flere tips? Skal sjekke romantikk som ble anbefalt.

Mari 74

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fransk grå har rosaskjær i seg, (dessverre)

HVis du vil ha en beige farge ville jeg nok gå for lys toscana evt, den blir veldig flott på veggen.

Et lite tips er og kjøpe en såkalt prøveboks med fargen, koster ca 25 kr og da får du sett den på veggen :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har malt med fransk grå hos oss (leier leilighet), det er ikke pent etter min smak. Svakt rosaskjær. Jeg kommer aldri til å male noe med den fargen :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...