AnonymBruker Skrevet 15. mars 2015 #1 Skrevet 15. mars 2015 Er det noen som har gjennomgått en slik behandling/slik terapi hos psykolog? Jeg har heldigvis mennesker rundt meg som har bedt meg om å søke hjelp på grunn av at jeg ikke takler stress. Jeg får ikke til de enkleste ting, og har lett for å bli irritabel. Og noen ganger kan jeg bli fly forbanna. Jeg har sett at det skjer for det meste når det er snakk om tidsfrister, eller hvis det er mye negativt på en gang. For eksempel når barna kranglet fra morgen til kveld samtidig som det var andre ting som gikk utover min tro på meg selv og som generelt ikke gikk i positiv retning. Jeg blir sur, kjefter, og smeller. Så jeg har nå fått time til psykolog. Men jeg føler meg så usikker på hva jeg skal si og hvordan jeg skal legge ting frem. Og ikke minst hvordan denne form for terapi foregår. Jeg skal jo betale 1000 kroner for hver konsultasjon så jeg ønsker jo så klart at det skal ha en effekt. Håper noen har noen erfaringer å dele. Anonymous poster hash: d21d0...939
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2015 #2 Skrevet 15. mars 2015 Ja, har svart på det ganske mange ganger før i andre tråder hvis du vil søke på kognitiv terapi her inne Det går ut på å finne frem til dine automatiske tanker, tanker som går igjen og som du nærmest ikke registrerer. Slike tanker er: jeg er mislykket, jeg føler meg uelsket, ingen liker meg egentlig eller lignende. Deretter går det ut på å utfordre tankene med spørsmål. Det du kan tenke gjennom er hva slags tanker du har om deg selv, om det er noe du er redd for, hvordan du tror folk oppfatter deg. Anonymous poster hash: 790fd...757
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #3 Skrevet 16. mars 2015 Takk, da skal jeg prøve å søke etter det! Synes bare at det dukker opp så mye rart når jeg søker på forumet. Mange sider hvor kanskje bare en kommentar inneholder akkurat det jeg har søkt etter. Men jeg prøver. Takk for tips TS Anonymous poster hash: d21d0...939
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå