AnonymBruker Skrevet 15. mars 2015 #1 Skrevet 15. mars 2015 Tips for smerter pga bihulebetennelse? Begynte på antibiotika på fredag, og smertestillende hjalp på smertene frem til i dag. Har vondt i bihulene og i kjeven.Anonymous poster hash: 00dc5...3c7
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2015 #2 Skrevet 15. mars 2015 Skyll bihulene med saltvann. Nesespray kan også lindre litt. Anonymous poster hash: f5401...cd0
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2015 #3 Skrevet 15. mars 2015 Skyll bihulene med saltvann. Nesespray kan også lindre litt.Anonymous poster hash: f5401...cd0 Takk jeg gjør det men det er vondt uansett Anonymous poster hash: 00dc5...3c7
Duckie Skrevet 15. mars 2015 #4 Skrevet 15. mars 2015 (endret) Prøvd en sånn en? Synes ofte det kan hjelpe med en lang varm dusj når jeg er tett i nesa, kanskje du kunne prøvd dampbad, legge hodet over en gryte etc med varm damp, og så håndkle over hodet? Endret 16. mars 2015 av Bond
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2015 #5 Skrevet 15. mars 2015 Du har bare gått på antibiotika i 3 dager. Jeg har hatt mye bihulebetennelse og det tar litt lengre tid før betennelsen går over Antar at det er betennelsen som gjør at det føles vondt. Anonymous poster hash: 53216...26f
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2015 #6 Skrevet 15. mars 2015 Takk jeg gjør det men det er vondt uansett Anonymous poster hash: 00dc5...3c7 Det gjør dritvondt. Vanlig nesespray gjør at slimhinnene blir litt mindre svulne en tid og å skylle med saltvann får både ut alt som sitter fast oppi der og dermed kan presset lette litt. Å skylle med saltvann kan også bidra til at slimhinnene "roer seg" litt og det kan man gjøre så ofte man føler før. Men dette visste du sikkert! Jeg har vært veldig plaget med det selv, og det var så ille at jeg alltid fikk Paralgin forte av legen (og han slenger ikke rundt seg med resepter). Tipper du føler deg bedre i morgen, om du begynte på medisiner på fredag. God bedring! Anonymous poster hash: f5401...cd0
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2015 #7 Skrevet 15. mars 2015 (endret) Prøvd en sånn en? Synes ofte det kan hjelpe med en lang varm dusj når jeg er tett i nesa, kanskje du kunne prøvd dampbad, legge hodet over en gryte etc med varm damp, og så håndkle over hodet? Jeg har også hatt god hjelp av en sånn neseskyller, og burde vært flinkere til å bruke den forebyggende. Anonymous poster hash: 53216...26f Endret 16. mars 2015 av Bond
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2015 #8 Skrevet 15. mars 2015 Du har bare gått på antibiotika i 3 dager. Jeg har hatt mye bihulebetennelse og det tar litt lengre tid før betennelsen går over Antar at det er betennelsen som gjør at det føles vondt. Anonymous poster hash: 53216...26f Jeg vet at jeg har gått på antibiotika i bare tre dager, jeg forventer overhodet ikke å bli frisk i dag. Er ørtende gangen jeg og har bihulebetennelse, selvfølgelig er smertene pga betennelsen. Sist tok jeg antibiotika i nesten to uker før jeg ble bra, måtte i mellomtiden øke dosen. Jeg nevnte antibiotikaen så ingen skulle tipse meg om lege, har vært hos legen. Er smertene jeg vil ha tips om, ikke en kur for bihulebetennelse. Bruker en sånn neseskyller som i linken. Takk for alle tips. Fenu max (om noen vil foreslå det) har aldri fugert på meg. Har ofte bihulebetennelse men denne gangen er det ekstra vondt. TSAnonymous poster hash: 00dc5...3c7
melatonin Skrevet 15. mars 2015 #9 Skrevet 15. mars 2015 8 av 10 ganger er antibiotika bortkastet, og bihulebetennelsen går over av seg selv etter 6-8 dager. Jeg har ofte bihulebetennelse og bruker sånn nesehorn med lunkent saltvann, det er ofte godt, men vondt ellers et det og det slipper man ikke unna. God bedring!! ☺
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #10 Skrevet 16. mars 2015 8 av 10 ganger er antibiotika bortkastet, og bihulebetennelsen går over av seg selv etter 6-8 dager. Jeg har ofte bihulebetennelse og bruker sånn nesehorn med lunkent saltvann, det er ofte godt, men vondt ellers et det og det slipper man ikke unna. God bedring!! ☺ Takk føler meg litt bedre i dag Jeg er som nevnt over plaget med ofte bihulebetennelse jeg og, og dropper som regel legen fordi det går over ja. Nå hadde det vart i 1,5 uke og ble verre og verre, og pga stor feiring av slekt til helgen så vil jeg bli frisk. Hadde skyhøy crp sa de, vet ikke hva den var på. Anonymous poster hash: 00dc5...3c7
Gjest Bond Skrevet 16. mars 2015 #11 Skrevet 16. mars 2015 Tråden ryddet for medisintips. For å få et profesjonelt svar er det best om du kontakter legen din. Bond, forumansvarlig
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #12 Skrevet 16. mars 2015 8 av 10 ganger er antibiotika bortkastet, og bihulebetennelsen går over av seg selv etter 6-8 dager. Jeg har ofte bihulebetennelse og bruker sånn nesehorn med lunkent saltvann, det er ofte godt, men vondt ellers et det og det slipper man ikke unna. God bedring!! ☺ Jupp, men hvis crp tyder på bakteriell bihulebetennelse kan antibiotika ha noe for seg.Anonymous poster hash: 00b41...53f
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå