Carrot Skrevet 16. mars 2015 #21 Skrevet 16. mars 2015 Takk for innspill! Jeg er i utgangspunktet ikke uenig med deg og ville nok ikke stresset slik med det om begge var mine biologiske! Jeg er bare livredd for at stesønn skal trekke feil slutninger om hvorfor fordelingen ble slik den ble om du forstår. Ikke lett dette her, men vi finner vel ut av det TS Anonymous poster hash: dbbb3...375 Jeg har stor tro på at det er hverdagen som teller mer enn bankkontoen når det gjelder forholdet mellom stesønnen og deg, søsken osv. Og jeg tror at dersom du har det fokus, at de skal være søsken og behandles deretter vil det gå helt fint.
AnonymBruker Skrevet 17. mars 2015 #22 Skrevet 17. mars 2015 Vi er også en mine og dine barn. Vi har en felleskonto hvor vi overfører penger til som går til felles. Klær og utstyr kjøper vi ikke felles, men han står for til sine barn og jeg til mitt. Han har to og jeg har et. Jeg sparer ikke bevisst til min datter, og hans barn har endel på sparekonto. Men jeg har arvet endel penger, og datteren min skal få det på en konto til konfirmasjonen sin. Så min datter vil komme til å få mer enn mine stebarn.Anonymous poster hash: d176a...f5b
FantasDick Skrevet 17. mars 2015 #23 Skrevet 17. mars 2015 (endret) Med et stebarn og et eget barn på vei har jeg begynt å tenke på dette, jeg også. Stebarn har hatt sparekonto, men den har mor tømt. Vi vurderer å opprette en egen konto hvor mor ikke har disp.rett. Det er 14 år mellom barna her, så føler det blir veldig ulikt uansett hvordan vi gjør det. Endret 17. mars 2015 av FantasDick
Gjest Skrevet 17. mars 2015 #24 Skrevet 17. mars 2015 La barna ha hver sin konto. Det gir en eierfølelse i forhold til pengene man setter i banken og oppmuntrer ungene til å spare.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå