Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Heisann!

Jeg og en veninne reiser til Barcelona (enten rundt 17. mai eller slutten av Juni).

Jeg har aldri vert i Barcelona før og lurte på om noen av dere har noen gode anbefalinger når det kommer til hotell?

Setter pris på andre gode tips også!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker dette hotellet så godt at jeg nesten ikke vil røpe det, hihi. Det kan være litt dyrt da, vet ikke hvilken pris dere så for dere? Jeg sov hvertfall på Hotel DO Placa Reial :) suuuperfint boutique hotel med bare 18 rom ca.

Skrevet

Det ligger forresten i en sidegate RETT ved La Ramblas.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil ikke anbefale hotell fordi det vi valgte lå langt unna "sentrum". Det var nytt, hadde masse stjerner og det var i tillegg billig. Men jeg skulle gjerne ofret den minimalistiske og overprisede restauranten, glassveggen på badet(!!!) og den fancy baren mot et sjarmerende, loslitt og sentralt hotell mer sentralt. Jeg hadde til og med betalt mer.

Husk at dette med stjerner på hoteller sydover i europa sjelden sier noe om rommene og standarden, men mer omm restauranter, barer og andre ekstragoder man får med. Hvem spiser vel på hotellet når man er i Barcelona?

Velg noe sentralt, slik at dere slipper taxi, trikk og buss for å komme hjem om kvelden. Gjerne i nærheten av Las Ramblas og havnen.

Anonymous poster hash: 57960...55a
Gjest Solstråla88
Skrevet

Vi bodde på hotell barcelona princess og synes det var topp! Rett over gaten var det subway stopp, trikken stoppet rett på utsiden og vegg i vegg lå det kjøpesenteret vi likte best. 10 min gange andre veien var stranden. Det er ikke veldig sentralt, men vi likte oss godt😊

AnonymBruker
Skrevet

I Barcelona er det en ekstra stor fordel å bo i gangavstand fra sentrum, siden nesten alt som er interessant for turister ligger der. Det er området som kalles det gotiske kvartalet, mellom Plaça de Catalunya og sjøen. Når det gjelder hvilket hotell ville jeg bare søkt på forskjellige nettsteder og filtrert på karakteren fra andre gjester.

Anonymous poster hash: a86dc...e34
Skrevet

Å, Barcelona <3 Blir min 12. tur til sommeren/høsten.

Kan absolutt anbefale Hotel San Augusti, et lite steinkast unna Las Ramblas: San Augusti

Ellers er jeg stor fan av å bruke ferieleiligheter og er svært fornøyd med disse. De gjorde en feil og vi endte opp med toppleiligheten, god utsikt! Picasso Apartments / Her våknet vi opp til Santa Maria katedralen, hyggelig bakeri et steinkast unna. Det eneste som var litt problematisk at man må ringe når man ankommer, det glemte hotels.com å informere meg om. Ordnet seg raskt når svensken i andre enden satte meg over til personen som skulle låse opp for oss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...