Gå til innhold

Vaginisme og vestibulitt


Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!
Jeg sliter veldig med vestibulitt og føler både skam og ensomhet rundt det. Fysioterapeuten min sier at det er veldig vanlig, men jeg klarer ikke helt å slippe noen skuldrene. Det hadde vært så deilig å snakke med noen som deler litt av de samme erfaringene og er/ har vært i samme situasjon. Spørsmålet mitt er derfor om det er noen andre som sliter med det samme?



Anonymous poster hash: 1ccd9...08f
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Lurer på om jeg sliter med vestibulitt, har vært hos lege og gynekolog men de mener ingenting er galt. Har nå hatt svie like ved skjedeåpningen i over 1 år. Har hatt sex uten lyst( pga lavt stoffskifte) i lengre tid og dette er vel følgen av det. Føler ikke jeg får noen hjelp av hverken legen eller gynekologen.

Har snart prøvd alt av remedier for å bli kvitt dette men uten hell.

Kan verken ha sex eller trene uten at det er smertefullt. Livskvaliteten er elendig, føker meg totalt mislykket. Stoffskifte er på bedringens vei og regner med sexlysten også vil komme tilbake men da blir den ødelagt av smerte.

Anonymous poster hash: 73a62...e5d

AnonymBruker
Skrevet

Vestibulitt suger. Hadde det selv i fjor og til en viss grad nå men er blitt mye, mye bedre. Oppsøkte en spesialist, fikk piller og kremer, prøvde akupunktur og på et eller annet vis gikk det greit å ha sex igjen. Hva som hjalp vet jeg ikke, men kanskje en kombinasjon av alt. Det er jo ikke så mye kunnskap rundt temaet, og når jeg har fortalt folk om sykdommen så er det ingen som har hørt om det før. Ganske merkelig. Dette førte jo til at det virkelig ikke var noen som forsto hva jeg slet med. Heldigvis hadde jeg en veldig forståelsesfull kjæreste. Ønsker deg lykke til Ts, håper du blir frisk fort!



Anonymous poster hash: 19d05...5f0
Skrevet

Lurer på om jeg sliter med vestibulitt, har vært hos lege og gynekolog men de mener ingenting er galt. Har nå hatt svie like ved skjedeåpningen i over 1 år. Har hatt sex uten lyst( pga lavt stoffskifte) i lengre tid og dette er vel følgen av det. Føler ikke jeg får noen hjelp av hverken legen eller gynekologen.

Har snart prøvd alt av remedier for å bli kvitt dette men uten hell.

Kan verken ha sex eller trene uten at det er smertefullt. Livskvaliteten er elendig, føker meg totalt mislykket. Stoffskifte er på bedringens vei og regner med sexlysten også vil komme tilbake men da blir den ødelagt av smerte.

Anonymous poster hash: 73a62...e5d

Jeg har forståelse for at det er hardt, for jeg har slitt mye selv. Besøkene hos ulike gynekologer var også mange, men alle sa bare at det var sopp eller at det kom til å gå over. Etter aaaalt for lang tid dro jeg på Olafiaklinikken, ettersom de er eksperter på underlivsplager. De rådet meg til å gå til Storo og nydalen mesendieck fysioterapi, ettersom de er spesialister på vestibulitt og vaginisme. Råder deg virkelig til å dra til legen din og be om en henvisning dit. Jeg har kun vært på 1 behandling, men jeg ble tatt i mot med forståelse og respekt. Ettersom fysioterapeuten også er sexolog er hun veldig opptatt av følelsene dine rundt det og hvor vidt psyken din har blitt påvirket. De setter helheten i fokus og tar deg på alvor :)

Skrevet

Vestibulitt suger. Hadde det selv i fjor og til en viss grad nå men er blitt mye, mye bedre. Oppsøkte en spesialist, fikk piller og kremer, prøvde akupunktur og på et eller annet vis gikk det greit å ha sex igjen. Hva som hjalp vet jeg ikke, men kanskje en kombinasjon av alt. Det er jo ikke så mye kunnskap rundt temaet, og når jeg har fortalt folk om sykdommen så er det ingen som har hørt om det før. Ganske merkelig. Dette førte jo til at det virkelig ikke var noen som forsto hva jeg slet med. Heldigvis hadde jeg en veldig forståelsesfull kjæreste. Ønsker deg lykke til Ts, håper du blir frisk fort!

Anonymous poster hash: 19d05...5f0

Leit å høre at du også har slitt med denne dritten. Utrolig glad for at du fikk hjelp og at det går bedre med deg nå :) Jeg krysser også fingrene for at jeg blir frisk!

AnonymBruker
Skrevet

Hadde vestibullitt i ca. et år i 2013.
Kunne ikke ha sex, da den brennende.. sviende, hovne, grusomme følelsen stadig kom.
- dumpet kjæresten, unngikk sex i 8 mnd, fikk ny kjæreste, og det meste var over. tok enda et halvt år før jeg var helt fin igjen.
Hadde ikke så ille som det kan være, men grusomt nok.



Anonymous poster hash: dec89...dfc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...