AnonymBruker Skrevet 15. mars 2015 #1 Skrevet 15. mars 2015 hei skal til utredning for add og hvis jeg har det og får medisiner stemmer det da at det ikke er lurt å drikke alkohol? Det er jo vanlig å få ADHD medisiner fo add Anonymous poster hash: 4fd25...7f3 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2015 #2 Skrevet 15. mars 2015 Man bør ikke drikke alkohol når man har medisin i kroppen fikk jeg beskjed om, jeg gikk på Ritalin. Anonymous poster hash: 59606...585
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2015 #3 Skrevet 15. mars 2015 Man bør ikke drikke alkohol når man har medisin i kroppen fikk jeg beskjed om, jeg gikk på Ritalin. Anonymous poster hash: 59606...585 ok takk for svar http://forum.kvinneguiden.no/uploads//emoticons/default_icon_wink.gif' alt=';)'> Anonymous poster hash: 4fd25...7f3
MicroLinux Skrevet 15. mars 2015 #4 Skrevet 15. mars 2015 Det er vel uansett ikke så lurt å blande medisiner og alkohol.
Gjest Solstråla88 Skrevet 15. mars 2015 #5 Skrevet 15. mars 2015 Du skal ikke blande medisiner og alkohol. Når det er sagt har jeg diagnosen add og går ikke på medisiner. Det er ikke alle som trenger det
Gjest Keikolina Skrevet 15. mars 2015 #6 Skrevet 15. mars 2015 Nei, fikk beskjed om å holde meg unna alkohol.
Jade Skrevet 15. mars 2015 #7 Skrevet 15. mars 2015 Du vet ikke enda hvilken medisin du skal bruke, og om du overhodet har AD(H)D. Dette kan du da ta opp med legen som skriver ut medisinene du skal bruke (det er ikke sikkert det er Ritalin eller tilsvarende, nemlig). Og så kan du spørre om du evt. kan la være å ta medisin på dager da du "må" drikke alkohol. Men dette må du spørre legen om. Mange brukere her vet sikkert mye om det, og så har vi de som tror de vet mye om det, fordi de har testet det og det gikk bra. For å være sikker på at du får et svar som stemmer for deg, din medisin og ditt bruk, så spør legen din. Hvis blandingen ikke går bra, kan du gjerne bli veldig dårlig eller veldig ruset. Ikke så kjekt hvis det skjer på byn og du ikke finner de du var sammen med og du er helt alene. 1
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #8 Skrevet 16. mars 2015 Det er ikke nødvendigvis et problem å blande alkohol og "medisiner" (det finnes jo flere hundre tusen av dem) i seg selv. De fleste medisiner interagerer ikke med alkohol overhodet. Ritalin interagerer litt med etanol, men dette er altså svært doseavhengig. Hvis du går på svært høye doser av ritalin, så vil alkohol kunne føre til at større mengder av det "utskilles" og metaboliseres på en gang. Men ved lavere doser vil det i verstefall føre til hakket flere av de allminnelige bivirkningene. Du dør ikke av det. Du kan for eksempel løse problemet ved å redusere dosen den dagen du skal drikke, og holde det flest mulig timer unna alkoholkonsum. Anonymous poster hash: b9dd4...e77
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2015 #9 Skrevet 16. mars 2015 Jeg går på ritalin og fikk beskjed om å ikke feste, ett glass vin en gang i blant er greit men ikke å drikke mye. Det kan være skadelig. Jeg drakk en gang et par øl og ble ganske full, jeg som før jeg begynte på ritalin tålte veldig mye alkohol. I tillegg så hadde jeg en grusom fyllesjuke dagen etter, av to øl! Nå drikker jeg kanskje 2 glass vin i året. Anonymous poster hash: 2fea9...820
Gjest Bond Skrevet 16. mars 2015 #10 Skrevet 16. mars 2015 Kjære TS, Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du har fått eller vil få. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege. Tråden er også ryddet for spekulasjoner Vennlig hilsen Bond, forumansvarlig
Fremhevede innlegg