Gå til innhold

Hjelp! Pusse opp badet.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei.

Jeg har av forskjellige grunner, kjøpt hus sammen med et familiemedlem. Jeg kaller henne S. Vi eier huset 50/50 og deler på alt av utgifter. Badet mitt er i veldig dårlig stand, og vi det har stått høyt på lista over ting som skulle utbedres. Nå har vi fått penger til det, og oppussingen kunne normalt ha startet.

Problemer. S vil at vi(det vil si jeg) skal gjøre så mye som mulig selv for å spare penger. Jeg har pusset opp og lagt gulv i min del av huset, så det mener hun at jeg skal klare. Dette har jeg sagt tvert nei til. Jeg er ikke noen håndverker.

I mitt hode vil prosessen med badet starte slik: jeg kikker litt rundt for å bestemme meg for hvordan jeg vil ha badet. deretter kontakter jeg ulike firmaer for å få et prisoverslag, velger den beste, og vips så kan firmaet starte arbeidet.

Men nei, S mener at vi skal kjøpe inn alt vi trenger til oppussingen! Er dette vanlig? Er det ikke firmaet som gjør jobben som ordner med det?

Jeg trenger tips fra noen som har gjort dette før. Hvordan går man fram?

Anonymous poster hash: af0ce...e84
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det kan godt være at dere sparer penger på å kjøpe inn selv (kampanjer, tilbud o.l), men et stort OBS er at mange håndverkere ikke ønsker å installere ting de ikke selv har gått t innkjøp av, så dette er viktig i at dere får klarhet i før dere begynner å bruke penger. Dette gjelder forøvrig grunnarbeid også, da håndverkeren jo må gi deg garanti på sitt arbeid, og det kan være vanskelig å bevise om det er du eller han som har gjort feil... Bad er jo noe man helst vi ha garanti på!!!

Anonymous poster hash: 269d5...23a

Gjest Solstråla88
Skrevet

Hei.

Jeg har av forskjellige grunner, kjøpt hus sammen med et familiemedlem. Jeg kaller henne S. Vi eier huset 50/50 og deler på alt av utgifter. Badet mitt er i veldig dårlig stand, og vi det har stått høyt på lista over ting som skulle utbedres. Nå har vi fått penger til det, og oppussingen kunne normalt ha startet.

Problemer. S vil at vi(det vil si jeg) skal gjøre så mye som mulig selv for å spare penger. Jeg har pusset opp og lagt gulv i min del av huset, så det mener hun at jeg skal klare. Dette har jeg sagt tvert nei til. Jeg er ikke noen håndverker.

I mitt hode vil prosessen med badet starte slik: jeg kikker litt rundt for å bestemme meg for hvordan jeg vil ha badet. deretter kontakter jeg ulike firmaer for å få et prisoverslag, velger den beste, og vips så kan firmaet starte arbeidet.

Men nei, S mener at vi skal kjøpe inn alt vi trenger til oppussingen! Er dette vanlig? Er det ikke firmaet som gjør jobben som ordner med det?

Jeg trenger tips fra noen som har gjort dette før. Hvordan går man fram?

Anonymous poster hash: af0ce...e84

Kan bare snakke for hvordan vi gjorde det. Håndverken vi brukte fortale oss hvor vi kunne kjøpe flis og interiør. Vi kjøpte flisene selv på flisekompaniet, dusj og toalett på baderingen og innredning på byggmakker. Jeg veldig glad vi satte bort alt utenom riving, det er masse jobb og det vårrom så det er lurt med dokumentasjon på alt som er gjort. Dette i forhold til evt salg senere eller om du får en el kontrolør. I tillegg tror jeg dette er gunstig i forbinnelse med forsikring om noe skulle skje. Vi betalte totalt for alt ca 250.000 for hele badet, og hele jobben var gjort på en uke, mens vi hadde leid oss en hytte. Utrolig deilig!

AnonymBruker
Skrevet

Å pusse opp bad eller våtrom selv, kan få to priser, en pris når opp ussingen skjer og en pris dersom det oppstår skader senere. For eksempel et vannrør som sprekker, da vil forsikringsselskapet be om dokumentasjon på at badet er forskriftsmessig oppusset av fagfolk. Kan man ikke fremlegge dette, så får man heller ikke utbetalt noe.

Skal dere en dag selge eiendommen, vil megler og kjøper etterspørre dokumentasjon på arbeid på våtrom. Opplyser dere da at det er gjort privat, så vil ikke jeg kjøpe....og sikkert mange andre.

Anonymous poster hash: 4dae6...915

Gjest Gjest_mann1979
Skrevet

Det må dokumenteres hvem som har gjort hva, elektriker må legge varmekabler, du kan selv sparkle gulvet, dersom du får et firma til å legge e rimelig gulvbelegg som membran, kan du selv legge fliser oppå dette, setter du opp våtromsplater selv, å bruker silikon i skjøtene er det sikkert som banken, baderoms innredning kan du kjøpe hvor som helst, men en rørlegger liker best å montere noe kjent som han selger selv eller har kjennskap til, vil også anbefale et dusj kabinett i stedet for dusj vegger

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...