Gå til innhold

Stiller man lavere krav til menn?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Opplevde en pussig situasjon i på jobb i går.

Jeg er lærer, og på teamet mitt har vi en vikar som er hos oss tre dager i uka. Han har timer i klassen til ei som tar etterutdanning. Helt fra begynnelsen så har han kommet sent og gått tidlig. Han er aldri med på noe som helst av felles møter eller informasjon. Han tar ikke initiativ til å gjøre noe annet enn det som står i boka, men tar gjerne i mot opplegg som vi har klart til våre klasser.

Til slutt sa vi i fra til avdelingsleder at vi synes han bør gjøre en større innsats for klassen, og være mer tilstede generelt. Han får betalt for for- og etterarbeid slik alle lærere gjør. Greit nok, avdelingsleder snakket med vikaren, og nå skal han være mer på jobb. Flott!

Men når hun informerer oss om dette, så presterer hun å si: "jaja, mannfolk vet dere", eller noe i den duren. Akkurat som at vi ikke kunne vente annet. Jeg kjente jeg ble skikkelig irritert, og jeg har ikke klart å legge det fra meg.

Er det virkelig sånn at vi må gå ut fra at menn er noen surrehoder, som vi må passe litt på?



Anonymous poster hash: 5c4d6...0e7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Cartman

Opplevde en pussig situasjon i på jobb i går.

Jeg er lærer, og på teamet mitt har vi en vikar som er hos oss tre dager i uka. Han har timer i klassen til ei som tar etterutdanning. Helt fra begynnelsen så har han kommet sent og gått tidlig. Han er aldri med på noe som helst av felles møter eller informasjon. Han tar ikke initiativ til å gjøre noe annet enn det som står i boka, men tar gjerne i mot opplegg som vi har klart til våre klasser.

Til slutt sa vi i fra til avdelingsleder at vi synes han bør gjøre en større innsats for klassen, og være mer tilstede generelt. Han får betalt for for- og etterarbeid slik alle lærere gjør. Greit nok, avdelingsleder snakket med vikaren, og nå skal han være mer på jobb. Flott!