Gå til innhold

Kan det vente til mandag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tror jeg har betennelse i hjernen. Jeg har flere symptomer som tyder på dette. Jeg har hatt symtomene i ca 3 uker, men har ikke forstått alvorlighetsgraden før i går, da jeg fikk mye sterkere symptomer. Jeg føler meg rimelig frisk, men man vet jo aldri hva som kan skje. Jeg er redd for at hjernen skal hovne opp og gi meg hjerneskade.

Legen har jo stengt i dag og i helga. Bør jeg dra til legevakta, eller kan dette vente til mandag? Føler jo som sagt ikke at jeg holder på å dø, og det har jo gått bra i 3 uker...



Anonymous poster hash: 0c644...812
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tuller ikke med hjernen! Ring legevakta og forklar at du har blitt verre. De kan kanskje vurdere det?



Anonymous poster hash: 489f6...be5
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig her. Ikke utsett.. Hjernen er viktig.. Ta kontakt med en eneste gang, slik at du kan unngå noe som i verstefall kan skje.. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS her.

Jeg har skikkelig legeangst. Det er grunnen til at jeg har utsatt å gå til legen i 3 uker. Jeg vet ikke hva jeg skal si. Hva om legen synes at jeg er en hypokonder som overdriver småting?



Anonymous poster hash: 0c644...812
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å neida.. Tro hvor mye de faktisk hører daglig.. Det er ingenting å tenke på.. Legeangst kjenner jeg veldig godt til.. Men tro meg.. Det er mye bedre å gå nå, så sipper du å tenke mer på hva det kan være, og ikke minst så slipper du ekstra mange legetimer hvis du skulle være sent ute, med tanke på hvis det er noe ille..

Jeg prøvde å unngå legen så lenge jeg kunne.. Hva skjedde? Jo jeg havna på sykehuset jeg.. I mange dager.. Var visst dager ifra en nyresvikt, noe jeg hadde trodd var en smerte jeg bare kunne overse..

Så mitt råd er uten tvil å dra innom og ikke utsett.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er symptomene dine da?

Anonymous poster hash: 7e9c5...8d0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går an å ringe legevakta og forklare symptomene dine og høre om de mener du bør komme dit en tur:)

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er symptomene dine da?



Anonymous poster hash: 557ad...f2b

Endret av ninuska_
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du hatt meningitt hadde du ikke vært i stand til å skrive på en PC, heller ikke sitte eller gå. Du hadde hatt skyhøy feber, helt forferdelig hodepine og stiv i nakken. Du hadde vært død innen tre uker uten behandling.

Beklager, nå er jeg krass.

Om du likevel er bekymret, er det ikke verre enn å ringe legevakten NÅ, forklare hvordan du har det også vurderer de om du må komme inn. Dette har sykepleierne på Legevakta hørt 1000 ganger før, de er profesjonelle og kan svare deg :)



Anonymous poster hash: 771bb...f9f

Endret av ninuska_
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjernen er viktig..

Nei jasså, sier du det? :fnise:

Anonymous poster hash: 481cb...5bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du hadde vært overbevist om hadde du hadde BETENNELSE I HJERNEN så hadde du nok ikke sittet på et forum, da hadde du heller løpt til nærmeste lege.



Anonymous poster hash: 7300a...5b6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jasså, sier du det? :fnise:

Anonymous poster hash: 481cb...5bc

Var det ikke smart tenkt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du hatt meningitt hadde du ikke vært i stand til å skrive på en PC, heller ikke sitte eller gå. Du hadde hatt skyhøy feber, helt forferdelig hodepine og stiv i nakken. Du hadde vært død innen tre uker uten behandling.

Beklager, nå er jeg krass.

Om du likevel er bekymret, er det ikke verre enn å ringe legevakten NÅ, forklare hvordan du har det også vurderer de om du må komme inn. Dette har sykepleierne på Legevakta hørt 1000 ganger før, de er profesjonelle og kan svare deg :)

Anonymous poster hash: 771bb...f9f

Hun sier ikke hjernehinnebetennelse, men hjernebetennelse. Å ja, hun kunne godt sitte å skrive på en PC med hjernebetennelse.

Anonymous poster hash: 9df25...0ea

Endret av ninuska_
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære trådstarter,

Jeg stenger denne tråden nå, da vi ikke kan vite hva slags kompetanse som ligger bak svarene du vil få. Om dette kan vente til mandag er det ingen her som kan svare på. I dette tilfellet ville det heller vært best om du fikk et profesjonelt svar, og det vil du bare få om du kontakter lege/legevakt. Tråden er også ryddet for helsefarlige råd.

ninuska_, adm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...