WubWub Skrevet 13. mars 2015 #1 Skrevet 13. mars 2015 Hva scorer dere på testen her? : 1 = very uncharacteristic or untrue, strongly disagree 2 = uncharacteristic 3 = neutral 4 = characteristic 5 = very characteristic or true, strongly agree ___ I can become entirely absorbed in thinking about my personal affairs, my health, my cares or my relations to others. ___ My feelings are easily hurt by ridicule or the slighting remarks of others. ___ When I enter a room I often become self-conscious and feel that the eyes of others are upon me. ___ I dislike sharing the credit of an achievement with others. ___ I feel that I have enough on my hand without worrying about other people’s troubles. ___ I feel that I am temperamentally different from most people. ___ I often interpret the remarks of others in a personal way. ___ I easily become wrapped up in my own interests and forget the existence of others. ___ I dislike being with a group unless I know that I am appreciated by at least one of those present. ___ I am secretly “put out” or annoyed when other people come to me with their troubles, asking me for their time and sympathy. ___ I am jealous of good-looking people. ___ I tend to feel humiliated when criticized. ___ I wonder why other people aren’t more appreciative of my good qualities. ___ I tend to see other people as being either great or terrible. ___ I sometimes have fantasies about being violent without knowing why. ___ I am especially sensitive to success and failure. ___ I have problems that nobody else seems to understand. ___ I try to avoid rejection at all costs. ___ My secret thoughts, feelings, and actions would horrify some of my friends. ___ I tend to become involved in relationships in which I alternately adore and despise the other person. ___ Even when I am in a group of friends, I often feel very alone and uneasy. ___ I resent others who have what I lack. ___ Defeat or disappointment usually shame or anger me, but I try not to show it. Done? Now add together all the numbers to come up with a total score
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #2 Skrevet 13. mars 2015 Falt litt ut av tallene etterhvert men tror min sum kom på 58, hva slags test er dette? Var mange jeg noterte meg som 1 og mange 5, så var litt enten eller med de spørsmålene. Anonymous poster hash: e2e98...907
WubWub Skrevet 13. mars 2015 Forfatter #3 Skrevet 13. mars 2015 Falt litt ut av tallene etterhvert men tror min sum kom på 58, hva slags test er dette? Var mange jeg noterte meg som 1 og mange 5, så var litt enten eller med de spørsmålene.Anonymous poster hash: e2e98...907 ok, da lider du hvertfall ikke av den farligste formen for narsissisme som heter covert narsissism
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #4 Skrevet 13. mars 2015 ok, da lider du hvertfall ikke av den farligste formen for narsissisme som heter covert narsissism Hehe, godt det da. Er selvopptatt men er fryktelig opptatt av at de jeg er glad i skal ha det bra. Hva slags score fikk du da? Anonymous poster hash: e2e98...907
WubWub Skrevet 13. mars 2015 Forfatter #6 Skrevet 13. mars 2015 Hehe, godt det da. Er selvopptatt men er fryktelig opptatt av at de jeg er glad i skal ha det bra. Hva slags score fikk du da?Anonymous poster hash: e2e98...907 Bittelitt høyere enn deg Personlighets testen her handler om dette : http://www.psykopaten.info/2015/01/15/den-skjulte-narsissisten-blant-oss/
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #7 Skrevet 13. mars 2015 Bittelitt høyere enn deg Personlighets testen her handler om dette : http://www.psykopaten.info/2015/01/15/den-skjulte-narsissisten-blant-oss/ Interessant artikkel Anonymous poster hash: e2e98...907
WubWub Skrevet 14. mars 2015 Forfatter #8 Skrevet 14. mars 2015 Hehe, godt det da. Er selvopptatt men er fryktelig opptatt av at de jeg er glad i skal ha det bra. Hva slags score fikk du da?Anonymous poster hash: e2e98...907 da trenger du hvertfall ikke bekymre deg , for de som er narsissistiske bryr seg bare om seg selv og fordi de har utviklet et så kraftige og umodent psykisk forsvarsverk at det ikke finnes det rom for empati lenger. så om du er opptatt av at andre skal ha de bra så høres du ganske kjekk og god ut :D dessuten er det helt vanlig at alle mennesker er selvopptatte til en viss grad. men hos en psykopat eller narsissist så er sinnet skadet/ødelagt og Selv'et er fragmentert og splittet. har en video som forklarer det litt bedre :
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2015 #9 Skrevet 14. mars 2015 Kjære vene... Dette var latterlige og useriøse greier. At TS ikke forteller hva testen er ment til å måle, eller om den er evidensbasert før han/hun oppfordrer til å ta den og dele sitt resultat, sier sitt. Hva er målet ditt, ts? Ikke ta slikt som dette for god fisk uten å ha undersøkt kildene. For det er ikke sant alt du leser...Anonymous poster hash: 4c6b3...03c 2
WubWub Skrevet 14. mars 2015 Forfatter #10 Skrevet 14. mars 2015 (endret) Kjære vene... Dette var latterlige og useriøse greier. At TS ikke forteller hva testen er ment til å måle, eller om den er evidensbasert før han/hun oppfordrer til å ta den og dele sitt resultat, sier sitt. Hva er målet ditt, ts? Ikke ta slikt som dette for god fisk uten å ha undersøkt kildene. For det er ikke sant alt du leser...Anonymous poster hash: 4c6b3...03c Testen er et klipp og lim fra denne artikkelen : http://blogs.scientificamerican.com/beautiful-minds/2013/08/26/23-signs-youre-secretly-a-narcissist-masquerading-as-a-sensitive-introvert/ Ellers så er jeg i utgangspunktet enig, men bør ikke ta internet personlighets tester altfor alvorlig. Målet mitt? Nysgjerrighet vel. Nå regner jeg med at du svarer med latterliggjøring av artikkelen å hevder den er useriøst humbug.. forfatteren heter Scott Barry Kaufman , han er doktor å er direktør av et psykologi senter. Han har også skrevet flere bøker om psykologi : http://scottbarrykaufman.com/ Endret 14. mars 2015 av WubWub
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå