AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #1 Skrevet 13. mars 2015 Hei Har vært forkjølet i noen dager nå.i dag nådde jeg bunnen, nå er nesa så tett at det ikke går ann å puste med. Begge neseborene. Jeg kan snyte i full kraft eller suge inn (med nesa), og det løser seg opp i det ene sekundet, men er pottetett med en gang. Har brukt nesespray nesten hvert 3-4time nå, og føler at jeg ikke kan gjøre det så ofte mer. Har dere noen råd, tips? Puster nå kun gjennom munnen. Og kan ikkensove når jeg puster gjennom munnen.fordi jeg blir bare mer syk.halsen lin hovner opp om jeg puster mye med munnen (luft kommer inn i halsen, det blir tørt, og hovner opp).Anonymous poster hash: 7fed1...d47
m91 Skrevet 14. mars 2015 #2 Skrevet 14. mars 2015 Sterk mat, bruker og løsne opp hos meg! Bruk også nesespray med mentol God bedring
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2015 #3 Skrevet 14. mars 2015 Er så lei! Sovet kun 3-4t i natt, da nesesprayen kun virket i 3-4t.. våknet av at jeg ikke kunne puste. Våken helt til nå.puster kun gjennom munnen fortsatt. Kan ikke ta mer nesespray da jeg vil ikke bruke for mye og trenger det til å puste/sove i kveld... er jo pottetett uansett om jeg står, ligger, eller sitterAnonymous poster hash: 7fed1...d47
Tabris Skrevet 14. mars 2015 #4 Skrevet 14. mars 2015 En kortvarig hjelp er å "dampe hodet". Fyll en balje - eller vasken - med så varmt vann du får. Bøy deg over så nær du klarer, slik at nesetippen nesten er borti vannet, og dekk deg med et håndkle slik at du får all dampen oppi nesa/ansiktet. Så slik så lenge du orker. Det løsner opp veldig godt, men hjelpe dessverre bare en kort stund. Det skal hjelpe bedre med ulike typer urter oppi, men jeg aner ikke hvilke. Ellers synes jeg også det hjelper med svært sterk mat. Lager meg f.eks en pakke Mr. Lee nudler og krydrer med masse chili, pepper og cayennepepper.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2015 #5 Skrevet 14. mars 2015 En kortvarig hjelp er å "dampe hodet". Fyll en balje - eller vasken - med så varmt vann du får. Bøy deg over så nær du klarer, slik at nesetippen nesten er borti vannet, og dekk deg med et håndkle slik at du får all dampen oppi nesa/ansiktet. Så slik så lenge du orker. Det løsner opp veldig godt, men hjelpe dessverre bare en kort stund. Det skal hjelpe bedre med ulike typer urter oppi, men jeg aner ikke hvilke. Ellers synes jeg også det hjelper med svært sterk mat. Lager meg f.eks en pakke Mr. Lee nudler og krydrer med masse chili, pepper og cayennepepper. Done that, igår faktisk.brukte 7ngefær, lemongrass, limeblad. Varte halvtime bare. Nå puster jeg bare gjennom munnen, og får ikke sove..slike ting pleide å gå over etter 1-2dager.men denne gangen har det vart flere dager hittil.. Anonymous poster hash: 7fed1...d47
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2015 #6 Skrevet 14. mars 2015 Bruk saltvannsspray i nesa ofte. Det løser ikke opp, men det gjør snørret mer tyntflytende slik at det blir lettere å få ut. Da kan du bruke nesespray som åpner 3 ganger om dagen i tillegg. Anonymous poster hash: 1e077...75e
SiMa Skrevet 14. mars 2015 #7 Skrevet 14. mars 2015 Når det er så ille er det vel på tide å komme seg en tur til legen. Kanskje du trenger antibiotika eller noe sånn.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2015 #8 Skrevet 14. mars 2015 Skal det gjøre vondt i bihulene? Jeg tenker på innsiden av nesa.når man trykker lett på nesen, gjør det vondt på den ene siden. Vet ikke om jeg bør bruke nesespray når det er sår/rifter der inne...men kan absolutt ikke puste når jeg ikke bruker den..Anonymous poster hash: 7fed1...d47
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2015 #9 Skrevet 14. mars 2015 Du må komme deg til legen/ringe legekontoret. Hadde nettopp bihulebetennelse selv, og fikk antibiotika og en reseptbelagt medisin som løsnet opp i bihulene. Kan ikke nevne navnet på den her, som du sikkert skjønner og vet selvfølgelig ikke hva som feiler deg. Har du et apotek i nærheten som er søndagsåpent? Ring i så fall til et apotek og spør om råd, de har god kunnskap. Anonymous poster hash: c0c0b...acc
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå