Gå til innhold

Prevensjon resten av livet

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ikkehormonell. Er kondomer best alternativ? Hvor sikre er de? Er krise med ny grav. jeg vurderer sterilisering, men har sykehus/lege/sprøyteskrekk, så er litt vanskelig ;)

Anonymous poster hash: 6029b...373

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kobberspiral?

Skrevet

Kondom er det eneste prevensjonsmidlet som beskytter mot kjønnsykdommer, men det er slettes ikke like sikkert mot graviditet. Det er en god håndfull kvinner som blir gravid tross i riktig bruk av kondom. Det kan komme av både produksjonsfeil, og små rifter i kondomet man ikke merker etter akten. Snakker av erfaring her :) kobberspiral er nok dermed det aller beste alternativet om du har fast partner :) evt. hør med fastlegen din hva h*n anbefaler!

Gjest FruKG
Skrevet

Jeg steriliserte meg, det er i hvertfall sikkert mot graviditet.

AnonymBruker
Skrevet

Kobberspiral?

Den er hvert fall ikke sikker. Jeg kjenner flere som er blitt gravide med det, og den ene babisen kom ut med spiralen i hånda!

Sterilisering er det eneste som beskytter helt mot graviditet, bortsett fra sølibat. Null problem å sterilisere seg som kvinne, ingenting å grue seg for i det hele tatt.

Anonymous poster hash: bf9c6...b0b

Skrevet

Spiralen kan vandre, men om man er flink til å sjekke at den sitter som den skal, så skal den være rimelig sikker.

Men ja, du har rett, det er kun sterilisering som er helt sikker, og selv da er det en minimal sjanse for at ting kan gro sammen igjen :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg steriliserte meg, det er i hvertfall sikkert mot graviditet.

Ikke 100%. Legen informerte meg før jeg sendte inn søknad om sterilisering at kroppen har en egen evne til å lege seg selv, og i noen tilfelle kan det være at ikke engang et inngrep er nok for å forhindre graviditet.

Anonymous poster hash: 1dc8a...0a8

Gjest Coolaid
Skrevet

Ikkehormonell. Er kondomer best alternativ? Hvor sikre er de? Er krise med ny grav. jeg vurderer sterilisering, men har sykehus/lege/sprøyteskrekk, så er litt vanskelig ;)

Anonymous poster hash: 6029b...373 [/acronym

Steriliserning anbefales... ihvertfall for menn....

Skrevet

Sterilisering er noe jeg vurderer selv. Gidder ikke flere aborter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...