Gå til innhold

Barnet liker ikke kos, normalt?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi kan sitte med barnet i fanget, men kun noen sekunder før h*n vil videre. Barnet er ofte frustrert grunnet det ikke får tak i de tingene som er i øyesiktet.

Prøver å kose med barnet. Stryke, kysse. Snur seg bare andre veien og er mest interessert i gjenstander.

H*n har aldri vært noe kose menneske. Liker ikke å bli strøket på ryggen, utålmodig når det gjelder bæring (faktisk ingen glede)

Leser nå at barnet begynner de neste månedene å skille kjente fra ukjente ansikt. Barnet er skeptisk, men blir også skeptisk på meg. Viser ingen tegn for at h*n vil tilbake til meg eller far.

Liker heller ikke å holde øyekontakt, kjedelig. Mamma er kjedelig. Men jeg ser at h*n pleier å observere meg når jeg ikke ser.

Jeg savner jo litt kos såklart! Skulle ønske jeg kunne holdt h*n i fanget helt inntil meg og kysset barnet på hodet, men det liker h*n ikke.

Muligens dette er normalt, ikke normalt. Har ikke peiling. Leste at hvis barnet ikke holdt øyekontakt/har interesse for foreldrene kan noe være galt. Barnet er 7 måneder, og alltid vært slik.

Anonymous poster hash: cdbaf...5c9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min ville aldri sitte på fanget/bli bært/kost på på den alderen og jeg tenkte mye av det du skriver. Etter at Hun fylte 1 år har det blitt andre boller og nå vil hun kose støtt og stadig. Hun var heller aldri særlig ekstra bunden til oss, ingen mamma/pappa-baby. Aldersbasert ?

AnonymBruker
Skrevet

Det høres veldig normalt ut. Det er jo ikke nødvendigvis at barnet ikke liker kos, det har bare ikke tålmodighet til å sitte stille. Begge mine var slik. Fulle av energi, nysgjerrig på alt rundt seg, og da har man ikke tid til å sitte på fanget og bli kost med.

Anonymous poster hash: 991ea...fa4
AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig varierende hvor kosete barn er. Så det skal du ikke uroe deg for. Dette med øyekontakt synest jeg det kan være lurt å ta opp med helsesøster.

Anonymous poster hash: 45854...ec2

Skrevet

Jeg ville tatt det opp med helsesøster. Kanskje hun har flere ting du kan være på utkikk eller.

Som de andre skriver, så er dette helt sikkert normalt. Men det er kjempeflott at du følger med utviklingen.

Kanskje det er andre måter dere kan kose på, som er mer på babyens premisser?

Hva om dere ligger inntil hverandre?

AnonymBruker
Skrevet

At barnet ikke vil kose er ikke så urovekkende. Det har rett og slett ikke tid til det.

Men at det ikke vil holde øyekontakt syns jeg du burde ta opp med helsesøster/lege.

Anonymous poster hash: 73c22...621

Gjest Godjente
Skrevet

Barn er forskjellige og noen liker fangkos og andre ikke. Men ville også ha fått en lege til å sjekke om det kan være noe feil angående øyekontakten. Men ofte der er også unger forskjellige.

AnonymBruker
Skrevet

Det trenger ikke å være noe galt, men jeg får assosiasjoner til mitt søsken som har Asperger. Ved 7 mnd er det ikke vanlig at et barn ikke holder øyekontakt, gurgler og ler med foreldrene, og i hvertfall har litt sosialt samspill. Hvor mye og ofte vil variere mye fra barn til barn, men det er vanligvis litt. Det sosiale var eneste tegn hos mitt søsken i småbarnsalderen. Det var ikke første barnet, så mor reagerte allerede da babyen var nyfødt (men ble ikke hørt). Jeg ville tatt det opp med helsesøster og bedt henne om observasjon. Selv om det ikke er Asperger kan dere få råd om hvordan dere kan stimulere barnet til mer sosial kontakt ved å bli viderehenvist.

Anonymous poster hash: ec321...6e0

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...