Gå til innhold

"mobiltelefonskikk"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ser dere på det å snakke i mobiltelefon? Jeg ungår å snakke om noen hører på/om det er forstyrrende for andre.

Jeg snakker ikke i den om jeg er på møter, da er lyden av. Mange løper frem og tilbake når de får telefoner og det er forstyrrende og masete, og viser liksom at man ikke er interesserte i det som møtet (eller hva det nå er man er sammen for) handler om.

Jeg synes mobiltelefoner kan være sjenerende, og bråkete, og det er ikke kjekt å høre på andres private samtaler. Skal jeg ringe, så liker jeg heller ikke at andre hører på. Må liksom trekke meg unna og få fred.

Er det mye dårlig mobilskikk ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes de fleste virker altfor avhengige av telefonen. Det er veldig irriterende når folk snakker i telefon på kino (ja, det skjer faktisk rett som det er), på restauranter e.l. Hva er det folk tenker med, som tror de bare kan ta seg til rette på denne måten? Det burde være innlysende at man slår av en mobil på kino, de sier faktisk i fra rett før filmen, men neida, det er alltid noen som mener at reglene ikke gjelder for dem. :roll: Er man så avhengig av telefonen at man ikke kan skru den av noen få timer så mener jeg man heller får la være å gå på kino/teater/restaurant eller hvor det måtte være. Jeg merker meg også at etter flyturer så har kapteinen knapt fått parkert flyet så skal alle i flyet slå på telefonen sin, helt desperate. Det er patetisk, rett og slett.

Skrevet

Jeg bruker mobiltelefonen veldig lite, tar aldri telefoner hvis jeg er i en time, jobber eller noe annet viktig, lar den stå på lydløs og vibrering eller har den ikke med meg i det hele tatt.

Gjest Anonymous
Skrevet

Værste jeg veit er når folk jeg står og snakker med avbryter meg fordi mobilen dems ringer !

Skrevet
Værste jeg veit er når folk jeg står og snakker med avbryter meg fordi mobilen dems ringer !

øøøh...det var min post , bare glemte å logge meg inn :§

Skrevet

Jeg synes det er helt greit at folk jeg står og prater med tar mobilen hvis den ringer! Det jeg ikke syns er greit, er hvis de tar telefonen midt i et møte. Det har jeg opplevd flere ganger, og det er en uting! Har til og med hatt folk til jobbintervju som har TATT telefonen under intervjuet! :o Hva slags interesse signaliserer man da?

Skrevet

Syntes mobiltlf.snakking kunne vært egen OL gren.

Gjest GreenSky
Skrevet

Jeg må være et telefon-mareritt jeg, da. Jeg MÅ være tilgjengelig på tlf 24 timer i døgnet pga jobben. Skal jeg bare isolere meg jeg da, pga at det kan irritere andre? :klø:

Skrevet
Jeg må være et telefon-mareritt jeg' date= da. Jeg MÅ være tilgjengelig på tlf 24 timer i døgnet pga jobben. Skal jeg bare isolere meg jeg da, pga at det kan irritere andre? :klø:

Det er ikke snakk om isolasjon da :tunge1:

Skrevet
Jeg må være et telefon-mareritt jeg' date= da. Jeg MÅ være tilgjengelig på tlf 24 timer i døgnet pga jobben. Skal jeg bare isolere meg jeg da, pga at det kan irritere andre? :klø:

Da kan man la telefonen vibrere istedet for å ringe og så forlater man lokalet og ringer tilbake. Man må ikke forstyrre alle andre bare fordi man må være tilgjengelig.

Gjest GreenSky
Skrevet

Da kan man la telefonen vibrere istedet for å ringe og så forlater man lokalet og ringer tilbake. Man må ikke forstyrre alle andre bare fordi man må være tilgjengelig.

Det kan jeg ikke. Jeg må svare straks. Får ubekvemtillegg for det, da + overtid pr samtale, men det hjelper jo ikke omgivelsene, seff. Så jo, noen ganger må en forstyrre andre for å være tilgjengelig.

Gjest GreenSky
Skrevet

"Greensky : ops ! Et øyeblikk Anders , jobben som ringer"

"Anders: Går bra det vøtt!"

Det var jo bra. :) Poenget mitt er bare at det er forskjell på en mobilavhengig fjortis og folk som må være tilgjengelig av forskjellige grunner, jobb, barn, osv. Ikke alle som mener å være uhøflige. :)

Skrevet

Vel sant nok , men man burde kanskje finne på noe annet enn akkurat kino når man er på stand by ?

På kino er det vel ikke lov til å ha på ringelyd under filmen uanset?

Skrevet

Det var jo bra. :) Poenget mitt er bare at det er forskjell på en mobilavhengig fjortis og folk som må være tilgjengelig av forskjellige grunner, jobb, barn, osv. Ikke alle som mener å være uhøflige. :)

Men de som blir forstyrret vet ikke hva det gjelder. Og det spiller egentlig ingen rolle heller, det blir ikke mindre forstyrrende fordi det er viktig for den ene personen. Det er faktisk ikke lov å ha mobilen på på kino, det burde man da virkelig ta hensyn til.

Gjest GreenSky
Skrevet
Vel sant nok , men man burde kanskje finne på noe annet enn akkurat kino når man er på stand by ?

På kino er det vel ikke lov til å ha på ringelyd under filmen uanset?

Men jeg er alltid på standby. Bortsett fra i ferien da. Og jeg liker å gå på kino! :-?

Skrevet

Men hvis det ikke er lov til å ha på ringelyd på kino så er vel problemet løst?:)

Jeg er enig at det er forstyrrende og liker det ikke selv men en mobil er jo en mobil . man har den med seg liksom .

Men jeg er helt enig med at man må ta hensyn til andre som er rundt , spesielt på steder man sitter og spiser og lignende .

Dessuten de som er på "stand by" snakker jo ikke piss liksom da:) De tar imot en beskjed så legger dem på igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...