AnonymBruker Skrevet 15. mars 2015 #41 Skrevet 15. mars 2015 Vasker vulva og rumpa med intimsåpe, og kjønnsleppeopplegget med vann og klut. Anonymous poster hash: a4db5...08f
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2015 #42 Skrevet 15. mars 2015 Som jeg allerede har skrevet, så har jeg en samboer som sier i fra om jeg lukter vondt. Så den der kan du dra lenger ut på landet med Anonymous poster hash: bb723...201 Kanskje han ikke tør å si noe? Det er faktisk ganske unaturlig å ikke lukte noe, om man aldri vasker seg med såpe. Anonymous poster hash: 45479...c9f 3
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2015 #43 Skrevet 15. mars 2015 Kanskje han ikke tør å si noe? Det er faktisk ganske unaturlig å ikke lukte noe, om man aldri vasker seg med såpe.Anonymous poster hash: 45479...c9f som sagt, han tør å si fra Ingen av oss har noen interesse av at den andre skal gå rundt å lukte, så derfor har vi for vane å si fra om den andre lukter vondt. Dessuten er jeg 100% sikker på at han ikke hadde orket å slikke meg så ofte som han gjør om jeg hadde luktet så vondt som du skal ha det til Spesielt med tanke på at han misliker ekle lukter. Anonymous poster hash: bb723...201 2
sukkerspinnn Skrevet 15. mars 2015 #44 Skrevet 15. mars 2015 (endret) Det er ganske arrogant å hevde at andre med en annen oppfatning tar feil. Du må gjerne fortsette å kun vaske deg med vann, men andre vil gjerne fortsette å bruke intimsåpe. Det sitter svette og talgkjertler også i selve underlivet. Mange av oss får økt velvære av å bli helt rene. Utflod fjerner da ikke rester av avføring. Intimsåpe ble oppfunnet fordi det var et behov for det blant forbrukerne. Jeg føler ikke akkurat at prisen på intimsåpe sprekker budsjettet mitt, selv om det absolutt kunne vært halve prisen. Man kan også bruke en mild dusjsåpe med lav PH-verdi.Anonymous poster hash: 45479...c9f Herregud så nærtagende du skal være da, bare fordi jeg forteller det enhver gynekolog kunne fortalt dere. Er det arrogant å fortelle en som mener at jorda er flat at jorda er rund? Det kan hende du ikke merker lukten selv. Man blir ofte ufølsom for egne lukter etter en tid. Rumpa sitter ikke så langt fra underlivet, så for min egen del vasker jeg begge deler.Anonymous poster hash: 45479...c9f Det har aldri vært noen klager fra samboeren min. Og TRO meg, jeg hadde fått høre det hvis det hadde vært et problem. Hvis underlivene deres virkelig lukter så forferdelig burde dere komme dere til legen. Endret 15. mars 2015 av sukkerspinnn 5
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2015 #45 Skrevet 15. mars 2015 Bruker du parfymert vaskepulver/middel til undertøyet. er det stor mulighet for at du reagerer på det. Det er temmelig sterke saker for den sensitive huden nedentil. Velg en intimsåpe helt uten lukt, som lactasyd. Det har nå kommet parfymerte bind/truseinnlegg på markedet. Det må jo være galskap, og jeg kjenner flere som reagerer på det. De fleste er enige om ikke å bruke annet enn vann, eller parfymefri intimsåpe, men går hen og kjøper bind/truseinnlegg med parfyme og vasker trusene i parfymert vaskemiddel uten å blunke, Kutt ut dette og jeg er temmelig sikker på at det hjelper. Anonymous poster hash: f8c03...d7c 2
Gjest Stinky Skrevet 15. mars 2015 #46 Skrevet 15. mars 2015 Herregud så nærtagende du skal være da, bare fordi jeg forteller det enhver gynekolog kunne fortalt dere. Er det arrogant å fortelle en som mener at jorda er flat at jorda er rund? Det har aldri vært noen klager fra samboeren min. Og TRO meg, jeg hadde fått høre det hvis det hadde vært et problem. Hvis underlivene deres virkelig lukter så forferdelig burde dere komme dere til legen. Flott at DU har det slik. Men musa DI er ikke lik alle andres! Jeg er også tilhenger av såpe fordi jeg ikke føler meg ren uten. Slik har det vært siden jeg ble kjønnsmoden, så det er ikke såpen som står bak problemet. Jeg har samtidig slitt med mye utflod så lenge jeg kan huske, faktisk så mye at jeg skifter truse 3 ganger om dagen. Brukte bind ved mensen og vann+klut hver dag, såpe begynte jeg ikke med før i 15 års alderen. En konstant svak lukt og den ekle følelsen av et fettete underliv var dominerende frem til jeg begynte med såpe. Har også vært på gynekologisk undersøkelse hos legen, som aldri har reagert på lukt, mengde utflod eller tegn på sykdom/irritasjon/sopp. Enkelte HAR mer utflod og mer grums å vaske vekk enn andre og enkelte lukter mer enn andre, så det er faktisk jævlig arrogant av deg å sitte her og oppfordre folk til å gå til legen for noe som er helt normalt. Spesielt arrogant siden du ikke er lege/gynekolog. Til slutt vil jeg minne på at vann har pH på 7, intimsåpe på 3.5 5
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2015 #47 Skrevet 15. mars 2015 Herregud så nærtagende du skal være da, bare fordi jeg forteller det enhver gynekolog kunne fortalt dere. Er det arrogant å fortelle en som mener at jorda er flat at jorda er rund? Det har aldri vært noen klager fra samboeren min. Og TRO meg, jeg hadde fått høre det hvis det hadde vært et problem. Hvis underlivene deres virkelig lukter så forferdelig burde dere komme dere til legen. Du mener at du har den eneste rette oppfatningen (at jorda er rund, at man ikke vasker seg med intimsåpe), og det er litt arrogant, ja. Såvidt jeg kan se har ingen av oss hevdet at underlivene våre lukter så forferdelig. Du må lære deg å lese. Det er for min del en helt naturlig del av en normal hygiene å vaske seg nedentil - med mild såpe. Min gynekolog har sagt at man fint kan vaske seg en gang i døgnet, men at man gjerne kan smøre med en naturlig olje etterpå. Så fint at du kan ha masse oralsex med samboeren din selv om du aldri vasker deg med såpe. Det er mye usannsynlig man skal lese her inne, men må jo gå ut fra at du beskriver det som er sant for deg.Anonymous poster hash: 45479...c9f 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2015 #48 Skrevet 15. mars 2015 Vasker vulva og rumpa med intimsåpe, og kjønnsleppeopplegget med vann og klut. Anonymous poster hash: a4db5...08f samme her Anonymous poster hash: d5497...b53
Alethia Skrevet 15. mars 2015 #49 Skrevet 15. mars 2015 Det var da også noe å krangle om. Noen liker å bruke såpe, andre ikke. Sålenge en selv er fornøyd burde det da ikke være noe problem. 2
sukkerspinnn Skrevet 15. mars 2015 #50 Skrevet 15. mars 2015 Flott at DU har det slik. Men musa DI er ikke lik alle andres! Jeg er også tilhenger av såpe fordi jeg ikke føler meg ren uten. Slik har det vært siden jeg ble kjønnsmoden, så det er ikke såpen som står bak problemet. Jeg har samtidig slitt med mye utflod så lenge jeg kan huske, faktisk så mye at jeg skifter truse 3 ganger om dagen. Brukte bind ved mensen og vann+klut hver dag, såpe begynte jeg ikke med før i 15 års alderen. En konstant svak lukt og den ekle følelsen av et fettete underliv var dominerende frem til jeg begynte med såpe. Har også vært på gynekologisk undersøkelse hos legen, som aldri har reagert på lukt, mengde utflod eller tegn på sykdom/irritasjon/sopp. Enkelte HAR mer utflod og mer grums å vaske vekk enn andre og enkelte lukter mer enn andre, så det er faktisk jævlig arrogant av deg å sitte her og oppfordre folk til å gå til legen for noe som er helt normalt. Spesielt arrogant siden du ikke er lege/gynekolog. Til slutt vil jeg minne på at vann har pH på 7, intimsåpe på 3.5 Du mener at du har den eneste rette oppfatningen (at jorda er rund, at man ikke vasker seg med intimsåpe), og det er litt arrogant, ja. Såvidt jeg kan se har ingen av oss hevdet at underlivene våre lukter så forferdelig. Du må lære deg å lese. Det er for min del en helt naturlig del av en normal hygiene å vaske seg nedentil - med mild såpe. Min gynekolog har sagt at man fint kan vaske seg en gang i døgnet, men at man gjerne kan smøre med en naturlig olje etterpå. Så fint at du kan ha masse oralsex med samboeren din selv om du aldri vasker deg med såpe. Det er mye usannsynlig man skal lese her inne, men må jo gå ut fra at du beskriver det som er sant for deg.Anonymous poster hash: 45479...c9f Jeg driter i om dere vasker dere med såpe, vann eller amoniakk. Whatever floats your boat. Men når noen reagerer på intimspåpe og spør om råd skjønner jeg ikke hvorfor det skal være arrogant å informere om at hun bruker et produkt hun strengt tatt ikke trenger. Eller at vond lukt kan tyde på at noe er galt. http://www.klikk.no/kvinneguiden/helse/article742493.ece http://www.klikk.no/kvinneguiden/helse/article912312.ece "Og føler du deg skitten nedentil, skal du vite at du faktisk forebygger enklest mulig sopp og generell ubalanse i underlivet ved å unngå overdreven renslighet. - Unngå å vaske deg for ofte, bruke for mye såpe, bruke syntetiske truser, truseinnlegg og lignende som gjør at miljøet i underlivet blir tett, sier Lyng." 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2015 #51 Skrevet 15. mars 2015 Jeg driter i om dere vasker dere med såpe, vann eller amoniakk. Whatever floats your boat. Men når noen reagerer på intimspåpe og spør om råd skjønner jeg ikke hvorfor det skal være arrogant å informere om at hun bruker et produkt hun strengt tatt ikke trenger. Eller at vond lukt kan tyde på at noe er galt. http://www.klikk.no/kvinneguiden/helse/article742493.ecehttp://www.klikk.no/kvinneguiden/helse/article912312.ece "Og føler du deg skitten nedentil, skal du vite at du faktisk forebygger enklest mulig sopp og generell ubalanse i underlivet ved å unngå overdreven renslighet.- Unngå å vaske deg for ofte, bruke for mye såpe, bruke syntetiske truser, truseinnlegg og lignende som gjør at miljøet i underlivet blir tett, sier Lyng." Sitat fra din egen link, den første: "- En del produkter kan brukes forebyggende, for eksempel intimsåper og intimkremer. "Anonymous poster hash: 45479...c9f 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2015 #52 Skrevet 15. mars 2015 Har fått beskjed av to ulike fastleger, gynekolog, sexolog og bekkenfysioterapaut at skjeden ikke skal vaskes med såpe, så jeg regner med at det stemmer. Man må rett og slett legge bort følelsene sine, de har ikke så mye å gjøre med hvordan ting faktisk er. Anonymous poster hash: fc483...705 3
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2015 #53 Skrevet 15. mars 2015 Har fått beskjed av to ulike fastleger, gynekolog, sexolog og bekkenfysioterapaut at skjeden ikke skal vaskes med såpe, så jeg regner med at det stemmer. Man må rett og slett legge bort følelsene sine, de har ikke så mye å gjøre med hvordan ting faktisk er. Anonymous poster hash: fc483...705 Skjeden skal selvsagt ikke vaskes med såpe, vi snakker om vulva, som er utenpå.Anonymous poster hash: 45479...c9f 3
drue Skrevet 15. mars 2015 #54 Skrevet 15. mars 2015 Bruker som regel bare vann, av og til Dr. Greve. Bruker intimservietter når jeg har mensen.
Gjest Stinky Skrevet 15. mars 2015 #55 Skrevet 15. mars 2015 Har fått beskjed av to ulike fastleger, gynekolog, sexolog og bekkenfysioterapaut at skjeden ikke skal vaskes med såpe, så jeg regner med at det stemmer. Man må rett og slett legge bort følelsene sine, de har ikke så mye å gjøre med hvordan ting faktisk er. Anonymous poster hash: fc483...705 Selvfølgelig vasker man ikke SKJEDEN! Trenger du et lite anatomikurs kanskje? 2
sukkerspinnn Skrevet 15. mars 2015 #56 Skrevet 15. mars 2015 Sitat fra din egen link, den første: "- En del produkter kan brukes forebyggende, for eksempel intimsåper og intimkremer. "Anonymous poster hash: 45479...c9f Det er et tips til de som reagerer på intimbarbering, ikke til jenter generelt. Og det er vel ikke problemstillingen i denne tråden? Skjeden skal selvsagt ikke vaskes med såpe, vi snakker om vulva, som er utenpå.Anonymous poster hash: 45479...c9f Når ble det snakk vulvaen? Den kan fint vaskes med såpe og det har jeg skrevet allerede. 1
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2015 #57 Skrevet 15. mars 2015 Det er et tips til de som reagerer på intimbarbering, ikke til jenter generelt. Og det er vel ikke problemstillingen i denne tråden? Når ble det snakk vulvaen? Den kan fint vaskes med såpe og det har jeg skrevet allerede. Vulva er hele kjønnsorganet Anonymous poster hash: bb723...201
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2015 #58 Skrevet 15. mars 2015 Vulva er hele det ytre kjønnsorganet Anonymous poster hash: bb723...201 Anonymous poster hash: bb723...201
Gjest Stinky Skrevet 15. mars 2015 #59 Skrevet 15. mars 2015 (endret) Jeg driter i om dere vasker dere med såpe, vann eller amoniakk. Whatever floats your boat. Men når noen reagerer på intimspåpe og spør om råd skjønner jeg ikke hvorfor det skal være arrogant å informere om at hun bruker et produkt hun strengt tatt ikke trenger. Eller at vond lukt kan tyde på at noe er galt. http://www.klikk.no/kvinneguiden/helse/article742493.ecehttp://www.klikk.no/kvinneguiden/helse/article912312.ece "Og føler du deg skitten nedentil, skal du vite at du faktisk forebygger enklest mulig sopp og generell ubalanse i underlivet ved å unngå overdreven renslighet.- Unngå å vaske deg for ofte, bruke for mye såpe, bruke syntetiske truser, truseinnlegg og lignende som gjør at miljøet i underlivet blir tett, sier Lyng." Du har aldri skrevet til kun ts. Du har henvist deg til alle verdens kvinner, og fortalt at INGEN trenger intimsåpe. Og du griper tak i halmstrå i den linken din. Overdrevet renslig er IKKE å vaske med intimsåpe feks annenhver dag. Og igjen, vann har høyere pH enn intimsåpe. HVORFOR er det da verre å vaske på utsiden av kroppen med en såpe som er mildere enn vann? Spesielt hvis man velger en såpefri? Selvfølgelig holder man seg unna skjeden, noe annet er ikke blitt sagt heller. Men ytre kjønnslepper er som resten av kroppen, med svettekjertler og hele pakka. Hvorfor skal det da ikke behandles som en del av kroppen? http://www.kk.no/livsstil/svetter-du-mye-rundt-underlivet-og-lysken-27570 Endret 15. mars 2015 av Stinky 2
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2015 #60 Skrevet 15. mars 2015 Det er et tips til de som reagerer på intimbarbering, ikke til jenter generelt. Og det er vel ikke problemstillingen i denne tråden? Når ble det snakk vulvaen? Den kan fint vaskes med såpe og det har jeg skrevet allerede. Om jeg har oppfattet deg rett, mener du det er helt unødvendig å vaske vulva med intimsåpe eller såpe. Men jeg bryr meg egentlig ikke om hva dine forestillinger er. Skyll i vei med vann, du. Jeg liker selv å føle meg ren. Har verken mye utflod eller lukter. Men så vasker jeg meg også, da.Anonymous poster hash: 45479...c9f 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå