Gå til innhold

Verdens mest ubrukelige forlover?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva med å spille inn talen på forhånd, hjemme hos deg selv, helt alene, så legger du på bilder av dere to og ting dere har opplevd sammen, morsomme, gamle bilder av bruden, filmer av dere to osv. oppå talen, så kan det spilles av på lerret i bryllupet :) Da kan du øve deg og spille det inn flere ganger dersom du ikke blir fornøyd, så kan du kanskje legge på litt musikk på slutten mens bildene ruller videre.. :)

Anonymous poster hash: f9ead...b72

Nå er ikke jeg TS, men vet, det høres enda pinligere ut enn å holde tale. Hvis folk skal se en film av meg som holder tale, tror jeg at jeg hadde foretrukket å holde talen der og da.

Anonymous poster hash: 55806...e8c

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Man MÅ jo ikke, og som sagt er det mange andre ting man kan gjøre enn å holde en tale. men jeg kan forstå bruden litt hvis hun er skuffet over en forlover som ikke ønsker noen annen rolle i bryllupet, enn å være en vanlig gjest. Det er jo en spesiel rolle å være forlover. Bruden skal jo gjøres litt stas på av forloveren, hvis man ikke er interessert i det så skjønner jeg ikek hvorfor man takker ja til å være forlover.

En velger jo gjerne en bestevenninne til å være forlover, ikke på grunn av at vedkommende skal lage show eller gjør ting og tang, men på grunn av at en vil at en av de personene som betyr mest for en, skal få en viktig rolle, å være vitne ved alteret. Å være forlover for en bestevenninne er en stor greie i mine øyne, og en trenger ikke å holde en tale.

Jeg kommer ikke til å forvente at min fremtidige forlover skal holde en tale for meg, bare at hun stiller opp og er der for meg, ved å være en støttespillet før og under bryllupet. Hjelpe til meg å velge dekorasjoner, være med når jeg prøver brudekjole, etc. IKKE på grunn av en tale eller en sang.

Skrevet

En velger jo gjerne en bestevenninne til å være forlover, ikke på grunn av at vedkommende skal lage show eller gjør ting og tang, men på grunn av at en vil at en av de personene som betyr mest for en, skal få en viktig rolle, å være vitne ved alteret. Å være forlover for en bestevenninne er en stor greie i mine øyne, og en trenger ikke å holde en tale.

Jeg kommer ikke til å forvente at min fremtidige forlover skal holde en tale for meg, bare at hun stiller opp og er der for meg, ved å være en støttespillet før og under bryllupet. Hjelpe til meg å velge dekorasjoner, være med når jeg prøver brudekjole, etc. IKKE på grunn av en tale eller en sang.

Nei vi er alle enige om at man ikke må holde en tale, men jeg syntes ikke det er så rart om bruden hadde håpet på en eller annen form for oppmerksomhet i bryllupet. Man er, som du sier, gjerne gamle venninner og har masse minner med hverandre og er glad i hverandre. Dette er noe man gjerne ikke sier så ofte til hverandre og bryllup er en anledning der dette er vanlig. Jeg syntes det er en veldig hyggelig tradisjon, at forlover sier noen ord om hvor fint det er å være brudens venninne og at hun settes pris på. Det handler ikke om å showe som du sier, men om å vise til den andre at man setter pris på dem.

• Liker 1
Gjest Solstråla88
Skrevet

Nei vi er alle enige om at man ikke må holde en tale, men jeg syntes ikke det er så rart om bruden hadde håpet på en eller annen form for oppmerksomhet i bryllupet. Man er, som du sier, gjerne gamle venninner og har masse minner med hverandre og er glad i hverandre. Dette er noe man gjerne ikke sier så ofte til hverandre og bryllup er en anledning der dette er vanlig. Jeg syntes det er en veldig hyggelig tradisjon, at forlover sier noen ord om hvor fint det er å være brudens venninne og at hun settes pris på. Det handler ikke om å showe som du sier, men om å vise til den andre at man setter pris på dem.

Joda, det er hyggelig. Men leste du hovedinnlegget? Der skriver jo ts at de hadde en avtale om at de ikke skulle holde tale fordi ingen av de likte å snakke foran forsamlinger. Synes det er viktig å ta hensyn til det.

AnonymBruker
Skrevet

Hva er poenget med taler egentlig? Aldri skjønt. Det er jo bare SÅ kleint. Hvis man skal si noe til bruden kan man jo ta det på tomannshånd, for de fleste bryr seg nok ikke. Blir bare flau hvis jeg hører taler jeg.

Hadde blitt forbanna på denne venninna og bedt henne respektere mitt valg eller bedt henne finne en ny forlover.

Anonymous poster hash: 1ae69...d61
  • Liker 3
Skrevet

En avtale er en avtale! Ikke gi etter for press.

Skrevet

Jo, men her har jo venninnene inngått en avtale før bruden spurte, om at de ikke skulle holde tale, det er jo det ts er fortvilet over. Jeg mener en avtale er en avtale.

TS har enda ikke svart på hvor lenge siden det er denne avtalen ble inngått. Ble ettertrykkelig sagt i det hun ble spurt om å være forlover?

AnonymBruker
Skrevet

TS har enda ikke svart på hvor lenge siden det er denne avtalen ble inngått. Ble ettertrykkelig sagt i det hun ble spurt om å være forlover?

Det står i andre avsnitt i HI at dette ble avtalt igjen da hun ble bedt om å være forlover.

Anonymous poster hash: fb59f...5ab

• Liker 2
Gjest Solstråla88
Skrevet

Synes ikke det har noe å si, en avtale er en avtale. I følge hi ble avtalen laget før ett frieri. Men jeg mener man skal respektere at andre ikke ønsker å holde tale. Dette visste bruden om, og hvis hun på død og liv ville ha en forlover som skulle holde tale, da kunne hun valgt noen andre. Jeg valgte selv min forlover, var helt og holdent klar over at jeg ikke fikk noen tale, selv uten avtale. Jeg ville iallefall ikke gjøre min beste venninne utilfreds i ett selskap hun kjente få fra før.

AnonymBruker
Skrevet

TS her:

Er helt enig med deg. Greier ikke å skjønne hvorfor dette med akkurat tale fra forlover er en så stor greie. Tviler på det blir manko på oppmerksomhet, får sikkert massevis ellers, både under vielsen og festen etterpå. Fatter ikke hvorfor hun ønsker å plage meg med dette når hun var fullt klar over hvor jeg stod, lenge før hun ble forlovet med samboeren sin. Hun sniker det liksom inn, later som hun "bare spør", men for meg er det ikke lenger bare et spørsmål når spørsmålet går over til å bli mas. Da presser hun meg. Selv om hun ikke vil innrømme det.

Og for dem som lurte så ble denne avtalen laget for senest et år siden.

Anonymous poster hash: 559c7...593

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville sagt at vi hadde en avtale, så det blir ingen tale.

Skjønner ikke hvordan noen kan kreve sånne ting, da bør de forklare hva som forventes når de spør venninnen om å bli forlover. Ikke alle som kan forandre personlighet bare fordi venninnen skal gifte seg.

Anonymous poster hash: c702c...131
Gjest Solstråla88
Skrevet

TS her:

Er helt enig med deg. Greier ikke å skjønne hvorfor dette med akkurat tale fra forlover er en så stor greie. Tviler på det blir manko på oppmerksomhet, får sikkert massevis ellers, både under vielsen og festen etterpå. Fatter ikke hvorfor hun ønsker å plage meg med dette når hun var fullt klar over hvor jeg stod, lenge før hun ble forlovet med samboeren sin. Hun sniker det liksom inn, later som hun "bare spør", men for meg er det ikke lenger bare et spørsmål når spørsmålet går over til å bli mas. Da presser hun meg. Selv om hun ikke vil innrømme det.

Og for dem som lurte så ble denne avtalen laget for senest et år siden.

Anonymous poster hash: 559c7...593

Holder med deg og selv ville jeg forholdt meg til avtalen

Skrevet

Det er dårlig gjort av den kommende brud å presse forloveren sin på denne måten. Du har vært helt tydelig - dere hadde en avtale og den forholder du deg til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...