AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #1 Skrevet 12. mars 2015 Hei! Jeg er 22 år og har hatt problemhud siden jeg var 11 år. Det vil si kviser, sensitiv og tørr hud, men kviser har dominert. Jeg har gått på utrolige legemidler i form av kremer og geleer, samt tetrasyklin i et års tid. Sistnevnte hjalp mye, men kun til endt behandling. Jeg var hos hudlege i november og han sa at jeg gikk på p-piller med høyt hormonnivå (Synfase) og at jeg måtte bytte (fikk Yasmin). Fikk også en krem som hadde skremmende bivirkninger. Sluttet også å røyke på dagen, og gikk ned i vekt som han sa jeg burde. Han sa at jeg skulle komme tilbake etter noen måneder om det ikke hjalp, hvilket det ikke har gjort i den grad jeg skulle ønske. Det er bare det at han vil sette meg på Isotretinoin... Er det siste mulighet etter lokalbehandling og antibiotika? Jeg nekter å gå på antibiotika igjen da det ødelegger fordøyelsen og diverse andre greier. Finnes det ikke noe pillebehandling som ikke er antibiotika og ikke Isotretinoin eller? Håper på svar Anonymous poster hash: 98922...516
Gjest Solstråla88 Skrevet 12. mars 2015 #2 Skrevet 12. mars 2015 Venninnen min hadde samme problem og fikk antibiotika. Tror desverre det er eneste som kan hjelpe. Regner med du hr forsøkt epiduo krem? Den hadde iallefall litt effekt på meg, men jeg er nok ikke like plaget som deg. Det som dig har fungert veldig fint, men som jeg absolutt ikke vil anbefale om det ikke er ønskelig er graviditet. Har aldri hatt så ren og fin hud noen gang😉 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #3 Skrevet 12. mars 2015 Venninnen min hadde samme problem og fikk antibiotika. Tror desverre det er eneste som kan hjelpe. Regner med du hr forsøkt epiduo krem? Den hadde iallefall litt effekt på meg, men jeg er nok ikke like plaget som deg. Det som dig har fungert veldig fint, men som jeg absolutt ikke vil anbefale om det ikke er ønskelig er graviditet. Har aldri hatt så ren og fin hud noen gang😉 Tusen takk for svar! Har prøvd den Epiduo-kremen og den hjalp på de dype kvisene og røde og lilla arr, men det tok ikke bort problemet. Hehe, har ingen ønsker om å bli gravid Anonymous poster hash: 98922...516
Gjest Solstråla88 Skrevet 12. mars 2015 #4 Skrevet 12. mars 2015 Tusen takk for svar! Har prøvd den Epiduo-kremen og den hjalp på de dype kvisene og røde og lilla arr, men det tok ikke bort problemet. Hehe, har ingen ønsker om å bli gravid Anonymous poster hash: 98922...516 Var det jeg regnet med😉 håper de finner noe du er tilfreds med og som kan løse problemet for deg😊 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #5 Skrevet 12. mars 2015 Hei! Jeg er 22 år og har hatt problemhud siden jeg var 11 år. Det vil si kviser, sensitiv og tørr hud, men kviser har dominert. Jeg har gått på utrolige legemidler i form av kremer og geleer, samt tetrasyklin i et års tid. Sistnevnte hjalp mye, men kun til endt behandling. Jeg var hos hudlege i november og han sa at jeg gikk på p-piller med høyt hormonnivå (Synfase) og at jeg måtte bytte (fikk Yasmin). Fikk også en krem som hadde skremmende bivirkninger. Sluttet også å røyke på dagen, og gikk ned i vekt som han sa jeg burde. Han sa at jeg skulle komme tilbake etter noen måneder om det ikke hjalp, hvilket det ikke har gjort i den grad jeg skulle ønske. Det er bare det at han vil sette meg på Isotretinoin... Er det siste mulighet etter lokalbehandling og antibiotika? Jeg nekter å gå på antibiotika igjen da det ødelegger fordøyelsen og diverse andre greier. Finnes det ikke noe pillebehandling som ikke er antibiotika og ikke Isotretinoin eller? Håper på svar Anonymous poster hash: 98922...516 Jeg gikk på en 3 måneders kur med Tetralysal (antibiotika) og jeg ble kvitt kvisene. Hadde store, dype kviser (akne) og whiteheads. Alt er borte, og jeg sluttet på kuren for 2 mnd siden. Bruker bare epiduo nå. Anbefales Anonymous poster hash: 40d16...c1c
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #6 Skrevet 12. mars 2015 Jeg gikk på en 3 måneders kur med Tetralysal (antibiotika) og jeg ble kvitt kvisene. Hadde store, dype kviser (akne) og whiteheads. Alt er borte, og jeg sluttet på kuren for 2 mnd siden. Bruker bare epiduo nå. Anbefales Anonymous poster hash: 40d16...c1c Sorry, så du ikke ville ha antibiotika. Da tar jeg tilbake mitt svar og har ingenting å tilføye, beklager Anonymous poster hash: 40d16...c1c
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #7 Skrevet 12. mars 2015 Har du prøvd Dalacin som du smører rett på kvisene morgen og kveld? Blank væske som smøres på ved hjelp av en liten flaske med svamp i enden? Det er antibiotika, men du slipper å la det gå utover magen. Anonymous poster hash: 87aff...176
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #8 Skrevet 12. mars 2015 Jeg er 25 og har slitt med akne siden jeg var ti år. Har prøvd alt fra Differin til Isotretinoin. Jeg har ikke funnet noe som hjelper mot cystisk akne, men føler at jeg har noe færre kviser etter at jeg begynte å smøre meg med A-derma. Håper det kommer noen bedre råd fra andre. Anonymous poster hash: 60247...95b
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #9 Skrevet 12. mars 2015 Sorry, så du ikke ville ha antibiotika. Da tar jeg tilbake mitt svar og har ingenting å tilføye, beklager Anonymous poster hash: 40d16...c1c Hehe, tusen takk likevel! TSAnonymous poster hash: 98922...516
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #10 Skrevet 12. mars 2015 Har du prøvd Dalacin som du smører rett på kvisene morgen og kveld? Blank væske som smøres på ved hjelp av en liten flaske med svamp i enden? Det er antibiotika, men du slipper å la det gå utover magen. Anonymous poster hash: 87aff...176 Jeg har som sagt prøvd det meste av legemidler gjennom årene, inkludert Dalacin. Tusen takk likevel! TSAnonymous poster hash: 98922...516
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #11 Skrevet 12. mars 2015 Jeg er 25 og har slitt med akne siden jeg var ti år. Har prøvd alt fra Differin til Isotretinoin. Jeg har ikke funnet noe som hjelper mot cystisk akne, men føler at jeg har noe færre kviser etter at jeg begynte å smøre meg med A-derma. Håper det kommer noen bedre råd fra andre. Anonymous poster hash: 60247...95b Så merkelig at ingenting har fungert... Hva er A-derma da? TSAnonymous poster hash: 98922...516
Gjest Solstråla88 Skrevet 12. mars 2015 #12 Skrevet 12. mars 2015 Jeg har som sagt prøvd det meste av legemidler gjennom årene, inkludert Dalacin. Tusen takk likevel! TSAnonymous poster hash: 98922...516 Har du forsøkt huspleie for uren hud? La roche posay effaclar er en veldig fin serie, fungerte foe meg
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #13 Skrevet 12. mars 2015 Har du forsøkt huspleie for uren hud? La roche posay effaclar er en veldig fin serie, fungerte foe meg Hmm, den har jeg ikke prøvd. Har prøvd utrolig mange rensegeleer, peeling og fuktighetskremer, dyre og billige. Kanskje jeg kan prøve denne! Tusen takk TSAnonymous poster hash: 98922...516
Gjest Solstråla88 Skrevet 12. mars 2015 #14 Skrevet 12. mars 2015 Hmm, den har jeg ikke prøvd. Har prøvd utrolig mange rensegeleer, peeling og fuktighetskremer, dyre og billige. Kanskje jeg kan prøve denne! Tusen takk TSAnonymous poster hash: 98922...516 Funket på meg iallefall. Ble anbefalt den på apoteket
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #15 Skrevet 12. mars 2015 Jeg har hatt akkurat samme problem som deg fra jeg var rundt 11-12 år selv, og vet hvor utrolig frustrerende det er når ingenting vil virke. Har ikke prøvd alle mulige antibiotikakurer eller piller selv (bare p-piller, som gjorde alt verre), men har funnet en bedre løsning: Eplecidereddik! Når ingenting annet virket, bestemte jeg meg for å prøve eplecidereddik. Og det virket! Nå har jeg bare arr igjen, og selvsagt en kvise i ny og ne, men ingenting i forhold til aknen jeg hadde før. Jeg blander ut eplecidereddik og vann 50/50 i en flaske og bruker den som toner etter ansiktsrens Vil også anbefale å drikke det (gjorde det i tillegg, så det har nok også hjulpet), selv om det smaker py! Anbefaler å kjøpe en så naturlig eplecidereddik som mulig, jeg kjøpte min hos helsekost. Anonymous poster hash: 42aea...73d
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #16 Skrevet 12. mars 2015 Jeg har hatt akkurat samme problem som deg fra jeg var rundt 11-12 år selv, og vet hvor utrolig frustrerende det er når ingenting vil virke. Har ikke prøvd alle mulige antibiotikakurer eller piller selv (bare p-piller, som gjorde alt verre), men har funnet en bedre løsning: Eplecidereddik! Når ingenting annet virket, bestemte jeg meg for å prøve eplecidereddik. Og det virket! Nå har jeg bare arr igjen, og selvsagt en kvise i ny og ne, men ingenting i forhold til aknen jeg hadde før. Jeg blander ut eplecidereddik og vann 50/50 i en flaske og bruker den som toner etter ansiktsrens Vil også anbefale å drikke det (gjorde det i tillegg, så det har nok også hjulpet), selv om det smaker py! Anbefaler å kjøpe en så naturlig eplecidereddik som mulig, jeg kjøpte min hos helsekost. Anonymous poster hash: 42aea...73d Jøss! Jeg har faktisk den siste uken begynt å drikke eplecidereddik av andre grunner skal fortsette altså! Tusen takk! TSAnonymous poster hash: 98922...516
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #17 Skrevet 12. mars 2015 Jøss! Jeg har faktisk den siste uken begynt å drikke eplecidereddik av andre grunner skal fortsette altså! Tusen takk! TSAnonymous poster hash: 98922...516 Høres ut som en god start det, da! Husk forresten å bruke ansiktskrem etter toneren, for den kan virke litt uttørkende, bare et obs Og om du har noen store utbrudd kan du bruke KUN eplecidereddik på for å behandle de fortere (funker på meg, hvertfall!). Anonymous poster hash: 42aea...73d
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #18 Skrevet 13. mars 2015 Kan jeg spørre hvorfor du ikke vil gå på isotretinoin? Sliter selv utrolig mye med akne og har gjort det i noen år nå, har prøvd alt mellom himmel og jord. Det eneste som har fungert på meg er isotretinoin. Hvis du har akne på samme måte som meg, at du får kviser på rygg,bryst, ansikt, hodebunnen og flere andre steder på kroppen så hjelper det ikke med krem, rensevann osv, for da sitter det dypt i kroppen din. Med isotretinoin vil all huden på hele kroppen byttes ut og bli fin. Jeg har fått kjempefine resultater og jeg er helt sikker på at dette er det mest effektive. Takker Gud og værmann for denne kuren, uten så vet jeg ikke hva jeg skulle gjort. Jeg har riktig nok VELDIG ille hud med store "knuter" som sitter dypt i huden og kan få store "bobler" på størrelse med ei stor drue.. Synes du iallefall burde vurdere isotretinoin med mindre du sliter mye med depresjoner osv fra før. De verste plagene for meg er tørr hud, tørre lepper og såre øyne, men det vil være verdt det! Anonymous poster hash: 69a44...d3b
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #19 Skrevet 13. mars 2015 Kan jeg spørre hvorfor du ikke vil gå på isotretinoin? Sliter selv utrolig mye med akne og har gjort det i noen år nå, har prøvd alt mellom himmel og jord. Det eneste som har fungert på meg er isotretinoin. Hvis du har akne på samme måte som meg, at du får kviser på rygg,bryst, ansikt, hodebunnen og flere andre steder på kroppen så hjelper det ikke med krem, rensevann osv, for da sitter det dypt i kroppen din. Med isotretinoin vil all huden på hele kroppen byttes ut og bli fin. Jeg har fått kjempefine resultater og jeg er helt sikker på at dette er det mest effektive. Takker Gud og værmann for denne kuren, uten så vet jeg ikke hva jeg skulle gjort. Jeg har riktig nok VELDIG ille hud med store "knuter" som sitter dypt i huden og kan få store "bobler" på størrelse med ei stor drue.. Synes du iallefall burde vurdere isotretinoin med mindre du sliter mye med depresjoner osv fra før. De verste plagene for meg er tørr hud, tørre lepper og såre øyne, men det vil være verdt det!Anonymous poster hash: 69a44...d3b Er isotreinon en krem, eller antibiotika? Hilsen en som ikke er ts. Anonymous poster hash: e3c81...117
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #20 Skrevet 13. mars 2015 Kan jeg spørre hvorfor du ikke vil gå på isotretinoin? Sliter selv utrolig mye med akne og har gjort det i noen år nå, har prøvd alt mellom himmel og jord. Det eneste som har fungert på meg er isotretinoin. Hvis du har akne på samme måte som meg, at du får kviser på rygg,bryst, ansikt, hodebunnen og flere andre steder på kroppen så hjelper det ikke med krem, rensevann osv, for da sitter det dypt i kroppen din. Med isotretinoin vil all huden på hele kroppen byttes ut og bli fin. Jeg har fått kjempefine resultater og jeg er helt sikker på at dette er det mest effektive. Takker Gud og værmann for denne kuren, uten så vet jeg ikke hva jeg skulle gjort. Jeg har riktig nok VELDIG ille hud med store "knuter" som sitter dypt i huden og kan få store "bobler" på størrelse med ei stor drue.. Synes du iallefall burde vurdere isotretinoin med mindre du sliter mye med depresjoner osv fra før. De verste plagene for meg er tørr hud, tørre lepper og såre øyne, men det vil være verdt det!Anonymous poster hash: 69a44...d3b Så fint at det har funket for deg! Grunnen til at jeg er skeptisk til Isotretinoin er både depresjoner, selvmordstanker og tørr hud. Jeg har tørr hud fra før, i størst grad rundt nesen, mellom øyenbrynene, dessuten har jeg seboreisk eksem av og til, og det gjør selvtilliten min enda dårligere enn når jeg "bare" har kviser og LITT tørr hud, om du skjønner? Dessuten har jeg slitt med depresjoner i mange år, samt spiseforstyrrelser, og er veldig redd for at det skal komme sterkere tilbake. Men jeg kan jo spørre deg som har gjennomført kuren: 1. Hvor lenge varer den? 2. Kan du fortelle bivirkningene du opplevde? Når var de verst? 3. Hvordan er huden din idag, helt nøyaktig? Tusen takk for svar! TS Anonymous poster hash: 98922...516
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå