Havbris Skrevet 12. mars 2015 #41 Skrevet 12. mars 2015 (endret) Jeg leser mange innlegg fra mannlige brukere her, med stor interesse. Jeg lærer mye, og etter noen år her på KG så er det relativt enkelt å identifisere de som er uinteressante. Ikke fordi de har andre meninger enn meg, men fordi en etterhvert lærer seg å avlese seriøsiteten i innlegg. De er det bare å hoppe over og glemme, og heller dvele ved de innleggene som engasjerer. Jeg er interessert i hvordan mennesker tenker, og et forum med bare kvinner virker ikke spesielt spennende eller tiltalende. Diskusjoner med flere perspektiv er moro så lenge de foregår på ett visst saklig nivå. Endret 12. mars 2015 av Havbris 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #42 Skrevet 12. mars 2015 Kanskje ts kan utdype litt mer om hva hun har opplevd på kg fra menn slik at det blir enklere å forstå HI? Hva menes forøvrig med uttrykket sexist?Anonymous poster hash: e419e...3c4
Example Skrevet 12. mars 2015 #43 Skrevet 12. mars 2015 Jeg er her fordi debattene faktisk holder litt virkelighetsnær kvalititet, og respresenterer mer hverdagslige meninger og problemstillinger. Politikk på diskusjon.no ender så si alltid opp som en idelogidebatt. Du kan for eksempel nesten aldri nevne staten i en tråd uten at noen er der, og benekter statens legitimitet, og man ender opp med å diskutere det samme, gang på gang, på gang, og svært lite konkrete ting. Også er det jo koselig å diskutere med det motsatte kjønn, og ikke bare mennesker som har bodd på politikkforum de siste 10 årene. Det + litt kvinnfolkslogikk inn i bildet, gjør det mer morro 1
sjonkelrolf Skrevet 12. mars 2015 #44 Skrevet 12. mars 2015 Ja, KG kan fort bli action iblant. Mye bedre underholdning enn søppelet som går på TV. 1
Gjest Frank Slade Skrevet 12. mars 2015 #45 Skrevet 12. mars 2015 Ja, KG kan fort bli action iblant. Mye bedre underholdning enn søppelet som går på TV. Heldigvis er det ikke slik at man enten må se TV eller være på Kvinneguiden. Verden har litt andre ting å by på også.
sjonkelrolf Skrevet 12. mars 2015 #46 Skrevet 12. mars 2015 Heldigvis er det ikke slik at man enten må se TV eller være på Kvinneguiden. Verden har litt andre ting å by på også. Jo, for all del. Men jeg har ikke TV hjemme, så trenger ikke å velge mellom TV eller KG. Men det hender jeg har KG i bakgrunnen når jeg f.eks. ser på Luksusfellen, som også kan være hysterisk morsomt til tider.
Tøytigern Skrevet 12. mars 2015 #47 Skrevet 12. mars 2015 Hvorfor er dere her? Kan ikke kvinner få ha noe for seg selv uten at menn skal ødelegge? Ingen bryr seg om de sexiste meningene deres, finn på noe annet å gjøre enn å trakkassere kvinner på nettet.Anonymous poster hash: 735e0...e14 De er her for å tiltrekke seg brukandes damer, som de får sansen for mens de diskuterer ting. Hvorfor skulle de ellers være her? Jeg er her fordi jeg har Wifi.
Christiania_Oslo Skrevet 12. mars 2015 #48 Skrevet 12. mars 2015 Jeg hadde ikke orket å være her om forumet kun hadde tillat kvinner. Det hadde blitt for mye. Heller ikke om det kun hadde tillat hyggelige menn: Jeg synes det er godt med litt motstand. Det er tross alt når det blir meningsutvekslinger, diskusjoner at man lærer hverandre å kjenne. Jeg synes forøvrig din tråd er diskriminerende. Ja, det er jo vel og bra med litt motstand og forskjellige meninger, men personlig synes jeg ofte tråder faller ut til å bli "kvinner skal bare ha alt, menn må være perfekte" eller "kvinner kan ingenting,det er vi menn som har skapt alt" og da blir det ikke så interessant lenger.
waco Skrevet 13. mars 2015 #50 Skrevet 13. mars 2015 Ja, dere gjør faktisk det. Jeg er så lei av at menn skal sutre og leke offer hver jævla gang noen snakker ut om sexismen kvinner opplever. Og kvinner er ikke de som har skyhøye krav hos sine potensielle partnere. Hvor ofte hører du et kvinnfolk si at "jeg dater ikke lubne menn"? Menn er de som objektifiserer kvinner og forventer at alle av oss skal ha perfekt kropp. Ikke nok med det, men vi blir også hjernevasket av media til å tro at feit = stygg, at vi må ha store pupper, small midje, stor rumpe, slanke bein, vakker fjes med masse sminke, fine klær, osv. Det er faen meg ikke rart at det er så mange kvinner med dårlig selvtillitt og spiseforstyrrelser.Anonymous poster hash: 735e0...e14 Selvfølgelig skal det være rart at du har dårlig selvtillit og spiseforstyrrelser. Hvorfor skal du sammenligne deg med andre og hvorfor har du forakt mot det feite du synes er stygge? Du kan vel selv bestemme at du synes at det å være feit er noe flott og fint? Ingen forhindrer deg i å like korte bein, smal rumpe og stor midje? Hvem andre enn deg er det som bestemmer hva du liker og hva du misliker? Har du ikke bestemt det selv? 2
sjonkelrolf Skrevet 13. mars 2015 #51 Skrevet 13. mars 2015 (endret) Anonymous poster hash: 54471...4e2 Nei, kjøkkenet er mannens domene. Kvinnen har ikke noe der å gjøre Husk, verdens beste kokker er tross alt menn, hehehe. Endret 13. mars 2015 av sjonkelrolf
Gjest gjestvest Skrevet 13. mars 2015 #52 Skrevet 13. mars 2015 (endret) Ja, det er jo vel og bra med litt motstand og forskjellige meninger, men personlig synes jeg ofte tråder faller ut til å bli "kvinner skal bare ha alt, menn må være perfekte" eller "kvinner kan ingenting,det er vi menn som har skapt alt" og da blir det ikke så interessant lenger. Det er nettopp de jeg snakker om. De ekle, de trakasserende, de som rakker ned. Vi trenger å vite hva slags tanker noen menn går med der ute. At det ikke kun er snillisme som er ute og går. Slik at vi er forberedt på hva som finnes der ute. Vær en smart kvinne: la dem avsløre seg selv, heller enn å klage, kritisere, hyle ut feminisme og stoppe dem. Forøvrig: Menn flest er her for å finne ut hvordan vi tenker. Hvorfor ikke benytte samme muligheten for å finne ut hvordan de tenker. I den hensikt av en bedre forståelse av hverandre. Endret 13. mars 2015 av gjestvest
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #53 Skrevet 13. mars 2015 Det er en kunst å bruke Internett. Du kommer langt om du ignorerer de som er ute etter å provosere eller har meninger som etter din mening er fullstendig bak mål. Om det seg være diskriminering, direkte ufinhet eller lignende. Tar du bort desse personene (som det for øvrig finnes både mannlige og kvinnelige varianter av), så vil du ha en mye bedre opplevelse både her og på nettet generelt. Noen bruker alt for mye tid på personer de avskyr. Jeg forstår ikke helt hvorfor, men men. Anonymous poster hash: bdbe2...e2c
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #54 Skrevet 13. mars 2015 Ja, dere gjør faktisk det. Jeg er så lei av at menn skal sutre og leke offer hver jævla gang noen snakker ut om sexismen kvinner opplever. Og kvinner er ikke de som har skyhøye krav hos sine potensielle partnere. Hvor ofte hører du et kvinnfolk si at "jeg dater ikke lubne menn"? Menn er de som objektifiserer kvinner og forventer at alle av oss skal ha perfekt kropp. Ikke nok med det, men vi blir også hjernevasket av media til å tro at feit = stygg, at vi må ha store pupper, small midje, stor rumpe, slanke bein, vakker fjes med masse sminke, fine klær, osv. Det er faen meg ikke rart at det er så mange kvinner med dårlig selvtillitt og spiseforstyrrelser.Anonymous poster hash: 735e0...e14 Diskriminerende? Mot hvem? Menn? For at noen for en gangs skyld ikke mater egoet deres men istedenfor spytter ut samnheten?Anonymous poster hash: 735e0...e14 Så enig, så enig. Støtter deg fullt ut. Er også lei av jenter som mater egoet til gutter/menn. Anonymous poster hash: e044a...a8c
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #55 Skrevet 13. mars 2015 Enig, som svoren mannlig feminist så syntes jeg det er leit at det skal være mange sinte bitre menn her inne som ikke har annet formål enn å dra selvstendige sterke kvinner ned i søla. Vel, noen påstår de er mannlige feminister for å krenke på en mer intrikat måte. Ser på innlegg av deg der du klager på små pupper f.eks, det er å bryte noen ned mer subtilt. Poenget er altså at man må være på vakt også overfor de menn som hevder at de er feminister. Anonymous poster hash: e044a...a8c 2
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2015 #56 Skrevet 13. mars 2015 Anonymous poster hash: 54471...4e2 Og her ser vi en typisk måte å argumentere på, når noen kvinner vil si sin mening om noen menns væremåte: Krenkende og skremmende. Anonymous poster hash: e044a...a8c 2
sjonkelrolf Skrevet 13. mars 2015 #57 Skrevet 13. mars 2015 Man kan si hva man vil om de som fremstår som bitre og sinte. Men etter min mening synes jeg det er verre å seile under falskt flagg med skjulte motiver kun for å innynde seg. Da er det nesten bedre å være bitter og sint, men ærlig.
QueenOfTheSidewalk Skrevet 13. mars 2015 #58 Skrevet 13. mars 2015 (endret) Det vil si at jeg er drømmemannen til kvinnene her inne det da. Du var, men så fikk du kone og 10+ barn. Endret 13. mars 2015 av Evilposelos 1
Gothminister Skrevet 13. mars 2015 #59 Skrevet 13. mars 2015 Du var, men så fikk du kone og 10+ barn. 10 barn har jeg da ikke, tror jeg? Du vet, enkelte menn er produktive og sprer sine gode gener.
QueenOfTheSidewalk Skrevet 13. mars 2015 #60 Skrevet 13. mars 2015 10 barn har jeg da ikke, tror jeg? Du vet, enkelte menn er produktive og sprer sine gode gener. Du er ikke sikker nei, sånn kan det gå.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå