AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #21 Skrevet 12. mars 2015 Trådstarter, finn deg et kjøkken asap gogogo Hysterisk morsomt med en barnslig, sexist og oppbrukt "vits".Anonymous poster hash: 735e0...e14 3
Gjest Cartman Skrevet 12. mars 2015 #22 Skrevet 12. mars 2015 Ja, dere gjør faktisk det. Jeg er så lei av at menn skal sutre og leke offer hver jævla gang noen snakker ut om sexismen kvinner opplever. Og kvinner er ikke de som har skyhøye krav hos sine potensielle partnere. Hvor ofte hører du et kvinnfolk si at "jeg dater ikke lubne menn"? Menn er de som objektifiserer kvinner og forventer at alle av oss skal ha perfekt kropp. Ikke nok med det, men vi blir også hjernevasket av media til å tro at feit = stygg, at vi må ha store pupper, small midje, stor rumpe, slanke bein, vakker fjes med masse sminke, fine klær, osv. Det er faen meg ikke rart at det er så mange kvinner med dårlig selvtillitt og spiseforstyrrelser.Anonymous poster hash: 735e0...e14 Kvinner dater ikke lubne menn, så det var et dårlig eksempel. Samfunnet forventer like mye av begge kjønn. Menn skal være tøffe, sterke, mentalt sterke, ta initiativ og være selvstendige. Menn skal ikke gråte, menn skal ikke vise følelser, menn skal ikke snakke om sine problemer. Det er samfunnets krav til menn. Vi skal bare holde kjeft og jobbe rævva av oss. Kvinner skal ta vare på seg selv og se bra ut. Det er ulike krav til kjønnene. Det er helt virkelighetsfjernt å påstå at menn lever uten press og forventninger. Hvorfor tror du forumene er overfylt med usikre og frekke mannfolk? Muligens fordi samfunnet stiller umulige krav til dem????
maskineple Skrevet 12. mars 2015 #23 Skrevet 12. mars 2015 (endret) . Endret 16. juni 2015 av kjærligbåttur 1
Gothminister Skrevet 12. mars 2015 #24 Skrevet 12. mars 2015 Ja, dere gjør faktisk det. Jeg er så lei av at menn skal sutre og leke offer hver jævla gang noen snakker ut om sexismen kvinner opplever. Og kvinner er ikke de som har skyhøye krav hos sine potensielle partnere. Hvor ofte hører du et kvinnfolk si at "jeg dater ikke lubne menn"? Menn er de som objektifiserer kvinner og forventer at alle av oss skal ha perfekt kropp. Ikke nok med det, men vi blir også hjernevasket av media til å tro at feit = stygg, at vi må ha store pupper, small midje, stor rumpe, slanke bein, vakker fjes med masse sminke, fine klær, osv. Det er faen meg ikke rart at det er så mange kvinner med dårlig selvtillitt og spiseforstyrrelser.Anonymous poster hash: 735e0...e14 Tenker du at alle menn er slik? For i min verden, er det ikke slik. Jeg ser feite kvinner sammen med menn, feite menn sammen med kvinner. Så hva mener du egentlig? Lar du deg provosere over noen tullinger som liker å sitte anonymt og slenge litt dritt om kvinner? Jeg synes det er langt flere interessante diskusjoner mellom kvinner og menn, der ulikheter tas opp og problematiseres. For kvinner og menn er ikke like. Vi har ulik seksualitet på mange områder, vi tenner ulikt. Dette må begge parter respektere. Enkelte kvinner har store vansker med nettopp dette, slik enkelte menn har. Enkelte menn har et meget konservativt syn på kvinner. Kvinner skal ikke ha mange sexpartnere for eksempel. Jeg ser på slike menn som usikre guttunger med liten pikk. Men vil gjerne lese hvorfor du stigmatiserer alle menn?
Gjest Lille-pus Skrevet 12. mars 2015 #25 Skrevet 12. mars 2015 Det er en viktig læresetning som sier "What you look for is what you find". Det er den viktigste leveregel for den undersøker ulykker. Om du i ditt eget hode, eller sammen med resten av gruppen, på forhånd har bestemt hva som skjedde og hvorfor, - så vil alt du finner og alt du avdekker tolkes til å underbygge den konklusjonen da hadde gjørt før du startet. Nøyaktig slik leser jeg det klageskrift og de karakteristikke du bringer til torgs, TS. Du har gjort deg opp en oppfatning av hvordan de gutter og menn som bruker KGer, og dermed ser du ikke alle dem som ikke fremmer de holdningene du ønsker å bli kvitt. Å tro at disse holdningene skulle bli borte om gutter og menn ble nektet adgang til et forum som KG, eller tilsvarende fora, så tror jeg du tar feil. Fokuser heller på de mange veloverveide, gjennomtenke innlegg som også er skrevet av yngre og litt mer voksne menn. - for de finnes i hopetall. Det gjelder bare å se dem. 7
sjonkelrolf Skrevet 12. mars 2015 #26 Skrevet 12. mars 2015 Fjordland har tatt jobben. Å nei du, Fjordland eller annen dårlig ferdigmat kommer ikke inn i huset her. Skal det være mat skal det være god, ren mat laget fra bunnen av.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #27 Skrevet 12. mars 2015 Altså. Det er jo en velkjent sak at det til enhver tid er en gruppe av varierende størrelse blant mannlige brukere på KG som helt åpenbart kun er her for å praktisere sitt bitre hat mot kvinner i nærkontakt med Selve Fienden. Det er sånne brukere som skriver innlegg som alle kan innrapporteres for "ensidig meningspåvirkning". Og yndlingstemaene og argumentene deres er utrolig forutsigbare. Regner med de blir lokket til KG av navnet rett og slett. De har i hvert fall vært her som en lett synlig gruppe så lenge jeg har postet og lest her, dvs i en 10 års tid. Og i perioder har de også vært fredet av moderator, har det virket som, så vi har også hatt mange og lange diskusjoner med forumsledelsen om saken: Er det riktig at Norges største kvinneforum på nett ikke skal ha en offisiell redaksjonell linje mht hvor mye ren kvinnehets man skal åpne for? Men å antyde at dette gjelder alle mannlige brukere på forumet, det er selvsagt en voldsom overdrivelse, og en fornærmelse mot alle de normale og skikkelige mennene som bidrar her. Anonymous poster hash: 9b989...72c 5
Gjest Cartman Skrevet 12. mars 2015 #28 Skrevet 12. mars 2015 Å nei du, Fjordland eller annen dårlig ferdigmat kommer ikke inn i huset her. Skal det være mat skal det være god, ren mat laget fra bunnen av. Hva med Fjordmann?
Gjest gjestvest Skrevet 12. mars 2015 #29 Skrevet 12. mars 2015 Det er all slags hannkjønn i KG. Og gjennom de mange innlegg de legger ut er det en haug av lærdom å hente. Også fra trakasserende debattanter. Det gjelder bare å åpne opp øynene for disse, og ikke kun svare kritisk tilbake. De besitter en type kunnskap vi ikke gjør. Tankegangen deres er annerledes. Å nekte dem tilgang er å nekte seg selv lærdom.
Gjest Cartman Skrevet 12. mars 2015 #30 Skrevet 12. mars 2015 Sexist? Jeg? Hva er rusnakker om? Forresten vet du hvorfor kvinner er bedre soldater enn menn? Fordi de kan blø en hel uke uten å dævve Hahahaha Men du er litt slem
maskineple Skrevet 12. mars 2015 #31 Skrevet 12. mars 2015 (endret) . Endret 16. juni 2015 av kjærligbåttur 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #32 Skrevet 12. mars 2015 Men når du starter en tråd med det hovedinlegget som denne tråden, da ber du om hets og sexistiske vitser. Rett og slett fordi det er hysterisk morsomt dersom trådstarter er seriøs. Jeg har da ikke startet tråden. Anonymous poster hash: 9b989...72c 1
maskineple Skrevet 12. mars 2015 #33 Skrevet 12. mars 2015 (endret) . Endret 16. juni 2015 av kjærligbåttur 1
Gjest Horatio Hornblower Skrevet 12. mars 2015 #34 Skrevet 12. mars 2015 Hvorfor er dere her? Anonymous poster hash: 735e0...e14 3
absinthia Skrevet 12. mars 2015 #35 Skrevet 12. mars 2015 Jeg synes det er helt greit at det er menn her, skjønner ikke problemet, da de fleste er normale. Selvfølgelig blir man litt lei av de som starter tråd etter tråd om " Menn som ikke får barn og hvorfor dette er kvinners og samfunnets feil" , " Her er beviset på at alle feminister er hysteriske" o.l. , men man kan ignorere innleggene, jeg mistenker at noen av dem får en del sterkt tiltrengt oppmerksomhet her. 1
Gothminister Skrevet 12. mars 2015 #36 Skrevet 12. mars 2015 Det er all slags hannkjønn i KG. Og gjennom de mange innlegg de legger ut er det en haug av lærdom å hente. Også fra trakasserende debattanter. Det gjelder bare å åpne opp øynene for disse, og ikke kun svare kritisk tilbake. De besitter en type kunnskap vi ikke gjør. Tankegangen deres er annerledes. Å nekte dem tilgang er å nekte seg selv lærdom. Godt reflektert innlegg som folk burde tenke litt over. De kontroversielle har ofte et litt dypere budskap, en de politisk korrekte som er forutsigbare og kjedelige.
maskineple Skrevet 12. mars 2015 #37 Skrevet 12. mars 2015 (endret) . Endret 16. juni 2015 av kjærligbåttur
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #38 Skrevet 12. mars 2015 Jeg synes det blir feil å anklage alle menn som bittre. Og avise at menn også har problemer. Noe jeg ser ofte skjer her på KG. Anonymous poster hash: c1db5...801 1
Pawn Hearts Skrevet 12. mars 2015 #39 Skrevet 12. mars 2015 Da jeg først leste HI, håpet jeg tråden ville dø ut av seg selv uten oppmerksomhet. Det var selvsagt et fåfengt håp. Selv om forumet heter Kvinneguiden, ville det vært helt feil og ikke minst et veldig galt signal å utestenge menn. Jeg og mange andre menn liker nettopp det at det ikke bare er menn å diskutere med, lære av, le både med og av og være grenseløst irritert på. Det er flere underfora jeg aldri er inne på – iallfall ikke med viten og vilje, det hender at lista på forsiden "hopper" et hakk ned idet jeg klikker slik at jeg ufrivillig åpner et innlegg om graviditet og spedbarn – men de temaene jeg er interessert i, tiltrekker seg (heldigvis) mennesker av begge kjønn (eller alle kjønn, hvis vi skal bruke et mer moderne og utvidet kjønnsbegrep). Egentlig er jeg vel her fordi jeg synes det er hyggelig, interessant og morsomt, og heldigvis har aldri noen bedt meg om å pelle meg vekk herfra. 1
fullførsetningen Skrevet 12. mars 2015 #40 Skrevet 12. mars 2015 Jeg er ikke her for å ødelegge, men for å få et innblikk i hvordan kvinner tenker. Og for å ha noe å kaste bort bruke tiden på, når jeg ikke har annet fornuftig å gjøre. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå