Gå til innhold

Gift ved første blikk - sesong 2

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har litt trua på Ian og Patricia jeg. Ian er jo en skikkelig rar fyr, sånn snåling, jeg syntes han er på det på en sjarmerende måte, men skjønner at andre syntes han blir for tørr og kjedelig :)

Men jeg syntes da stadig at Praticia gir han en sjanse. Virker i hvert fall slik når hun snakker om han/dem foran kameraet. Hun gir jo ikke uttrykk for at hun har gitt dem opp?

Anonymous poster hash: 35d1d...845
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har litt trua på Ian og Patricia jeg. Ian er jo en skikkelig rar fyr, sånn snåling, jeg syntes han er på det på en sjarmerende måte, men skjønner at andre syntes han blir for tørr og kjedelig :)

Men jeg syntes da stadig at Praticia gir han en sjanse. Virker i hvert fall slik når hun snakker om han/dem foran kameraet. Hun gir jo ikke uttrykk for at hun har gitt dem opp?

Hun har nok ikke gitt opp, men de er ingen god match, og det virker som om hun har fortsått det. Når han da virker til å ikke ha forstått noe som helst, og ikke vil gjøre noe for å endre situasjonen, så er det jo lite Patricia får gjort videre. Nå prøvde hun virkelig å være så åpen og direkte som mulig for å få han til å forstå. (Selv om jeg fortsatt mener hun ble ufin).

Anonymous poster hash: 04bf5...b9e

• Liker 1
Skrevet

Patricia: Hva tenker du? Hva føler du? Hva vil du?

Ian: ja, ja, ja, ja, nei, nei, nei, nei, ja, ja, ja.

Skikkelig bra samtale... :(

Nå fikk jeg vondt av de to.

Men Patricia kunne kanskje ikke angrepet så direkte? Hun stile spørsmål og sånn sett åpnet opp for en fri dialog, men etterhvert ble hun ufin snes jeg. Spent på hvordan de får det i terapien.

Men HVA er dette konstante behovet for å vite nøyaktig hva den andre tenker, føler og vil? Det er greit med litt bekreftelse, men hva med å føle seg litt frem og se hvor man ender? Jeg vil tro at man i en slik situasjon ikke helt vet hva man føler enda, eller har klarlagt helt hva man vil. Av og til er ikke åpne spørsmål det beste for å få en god samtale, særlig med en som ikke er vant med å prate på en slik måte. 

De er helt forskjellige kommunikasjonsmessig, og det er vel her kjernen til problemet ligger. Det er ikke noe i veien med noen av de, men de er bare ikke særlig kompatible, dessverre... Det var vel disse jeg hadde mest tro på i starten. 

Anonymous poster hash: a1dd0...bea

• Liker 2
Skrevet

Tja, jeg føler at hun prøver på grunn av den situasjonen de er i, men at hun vel egentlig har innsett at de ikke er særlig kompatible. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg har tro på Paul og Hannah, de er søte sammen og de virker faktisk forelsket.

Annika og Lars Petter håper jeg det går bra for, de virker også søte sammen og har kjemi, men det er noe som skurrer litt der. Tror kanskje de burde tenke mindre og bare gjøre det de føler mot hverandre. Slik som de snakket om i bilen. Får ikke alle terapisamtaler forresten? Det burde de.

Ian og Patricia er jo totalt mismatch. Hadde blitt gal om jeg var gift med Ian- han kan jo ikke kommunisere i det hele tatt, han bare svarer i korte setninger, og svarer "ja" og "nei" og at han ikke kan forklare hvorfor han føler seg skikkelig, skikkelig gift. Når det er sagt så er Patricia litt intens mot han også.

Hvor mange episoder er det igjen? Vil ikke vente ei hel uke til neste. :(

• Liker 4
Skrevet

Men HVA er dette konstante behovet for å vite nøyaktig hva den andre tenker, føler og vil? Det er greit med litt bekreftelse, men hva med å føle seg litt frem og se hvor man ender? Jeg vil tro at man i en slik situasjon ikke helt vet hva man føler enda, eller har klarlagt helt hva man vil. Av og til er ikke åpne spørsmål det beste for å få en god samtale, særlig med en som ikke er vant med å prate på en slik måte. 

De er helt forskjellige kommunikasjonsmessig, og det er vel her kjernen til problemet ligger. Det er ikke noe i veien med noen av de, men de er bare ikke særlig kompatible, dessverre... Det var vel disse jeg hadde mest tro på i starten. 

Egentlig enig med deg, men Ian må også gå Patricia i møte. JEG har ikke et slikt behov for bakreftelse som hun har, men når hun uttrykker frustrasjon og usikkerhet, så synes jeg Ian kunne prøvd å gå ut av komfortsonen sin og gitt henne noe av det hun trengte. Hun har jo gitt han mye tid nå (mtp at hun allerede i andre episode sa at hun ikke fikk nok bekreftelse av han og ble usikker av dette).

Hun overdrev nok med alle spørsmålene sine, men hun var riiimelig frustrert over at han reagerte som han gjorde ved å blokkere henne enda mer ute. Det ble helt kræsj i den samtalen. Jo mer ufin hun ble, jo mer beskyttet Ian seg og avviste henne enda mer. Uffa meg.

• Liker 1
Skrevet

Tror han Ian var på kristendate før.

Anonymous poster hash: 46ce5...6bc
  • Liker 3
Skrevet

Jeg reagerte litt på det Patricia sa. Hun mener at den tiden der de gjør morsomme ting er uviktig, og at livet ikke er en lek. Jeg er helt av den motsatte oppfatningen. Jeg er helt klart enig med henne at man må gå litt i dybden for å få forholdet til å gå videre, men å le, tulle og gjøre litt "uviktige ting" er helt klart noe av det som som er viktigst i hverdagen, og i hvertfall i starten av et forhold. Rett og slett å kose seg i hverandres selskap. Det er jo gjerne også dette som er utgangspunktet for utvikling av følelser.

Jeg fatter heller ikke hva de tenkte på når de matchet Ian og Patricia. 

• Liker 7
Skrevet

Jeg har tro på Paul og Hannah, de er søte sammen og de virker faktisk forelsket.

Annika og Lars Petter håper jeg det går bra for, de virker også søte sammen og har kjemi, men det er noe som skurrer litt der. Tror kanskje de burde tenke mindre og bare gjøre det de føler mot hverandre. Slik som de snakket om i bilen. Får ikke alle terapisamtaler forresten? Det burde de.

Ian og Patricia er jo totalt mismatch. Hadde blitt gal om jeg var gift med Ian- han kan jo ikke kommunisere i det hele tatt, han bare svarer i korte setninger, og svarer "ja" og "nei" og at han ikke kan forklare hvorfor han føler seg skikkelig, skikkelig gift. Når det er sagt så er Patricia litt intens mot han også.

Det er ikke alle følelser man kan beskrive like godt. :) 

• Liker 1
Skrevet

Gikk glipp av dagens episode jeg. :(

Hun mener at den tiden der de gjør morsomme ting er uviktig, og at livet ikke er en lek. Jeg er helt av den motsatte oppfatningen. Jeg er helt klart enig med henne at man må gå litt i dybden for å få forholdet til å gå videre, men å le, tulle og gjøre litt "uviktige ting" er helt klart noe av det som som er viktigst i hverdagen, og i hvertfall i starten av et forhold. Rett og slett å kose seg i hverandres selskap. Det er jo gjerne også dette som er utgangspunktet for utvikling av følelser.

Vet ikke hvilken sammenheng dette ble sagt i. Men jeg tror jeg er litt enig med henne.

Mange mener humor er veldig viktig i forhold. Jeg mener humør er veldig viktig.

Ja, man må jo le og tulle litt. Men om det blir veldig mye fjas og fjolling, er det en uting mener jeg..

Mener ikke at man skal være stive som pinner, og bare være alvorlige/seriøse heller. Men det må være en balanse.

Anonymous poster hash: 88e50...78b
Skrevet

Mener du at hun prraattteeerrr ssååå ssaakktteeee?? Og avbryter folk med "JAAAAA, BRA!!" Og snakker til voksne folk som om de var barn?

Jeg ijjitejer meg mye mej ovej at hun ikke klajej å si ejj!! :fnise:

Sorry, jeg vet hun ikke kan noe for det, altså, men jeg greier ikke å høre etter på hva hun sier!

• Liker 7
Skrevet

Det er totalt 10 episoder, så det er fire episoder igjen. 

Anonymous poster hash: f2075...af3

Skrevet

Hvem tror dere kommer til å fortsett med ekteskapet og hvem vil gå fra hverandre?

Skrevet

Hvem tror dere kommer til å fortsett med ekteskapet og hvem vil gå fra hverandre?

Tror at Hannah og Paul vil fortsette. De to andre parene skiller seg..

Anonymous poster hash: c0d3b...9c1

• Liker 3
Skrevet

Jeg reagerte litt på det Patricia sa. Hun mener at den tiden der de gjør morsomme ting er uviktig, og at livet ikke er en lek. Jeg er helt av den motsatte oppfatningen. Jeg er helt klart enig med henne at man må gå litt i dybden for å få forholdet til å gå videre, men å le, tulle og gjøre litt "uviktige ting" er helt klart noe av det som som er viktigst i hverdagen, og i hvertfall i starten av et forhold. Rett og slett å kose seg i hverandres selskap. Det er jo gjerne også dette som er utgangspunktet for utvikling av følelser.

Jeg fatter heller ikke hva de tenkte på når de matchet Ian og Patricia. 

Enig. Det er jo en måte å bli kjent på på trygg grunn, mener jeg. Så klart det ikke må bli for mye fjas, men en mellomting.

Tror Hannah og Paul, og håper Annika og hva han nå het. Fikk jernteppe der.

Skrevet

Jeg ijjitejer meg mye mej ovej at hun ikke klajej å si ejj!! :fnise:

Sorry, jeg vet hun ikke kan noe for det, altså, men jeg greier ikke å høre etter på hva hun sier!

Du ække aleine om det, må jo være mangel av bokstaven og dialekten i samme slengen. Jeg er fristet til å mute. 

Skrevet

Hvem tror dere kommer til å fortsett med ekteskapet og hvem vil gå fra hverandre? Anonymous poster hash: f2075...af3

Jeg tror Paul og Hannah muligens fortsetter å være gift, de er så fine og varme og har så mye respekt for hverandre. Selv om det ser ut til å skurre litt akkurat nå så tror jeg det bare er midlertidig.

Ian og Patricia har jeg ikke mye tro på, virker ikke som om de forstår hverandre eller prøver å forstå hverandre i det hele tatt. Som hun selv sa; de er på forskjelige planeter.

Og Annika og Lars Petter, herregud... Syns Annika er SÅÅÅÅÅ tålmodig, snill og reflektert - gi nå den dama en skikkelig (maskulin) mann! Ikke en sutrete, barnslig gutt som drar stakkars-meg-kortet hver eneste anledning. Syns hun fortjener så mye bedre enn den usikre, ustabile fyren der...

Anonymous poster hash: f5999...1ff

• Liker 10
Skrevet

Og Annika og Lars Petter, herregud... Syns Annika er SÅÅÅÅÅ tålmodig, snill og reflektert - gi nå den dama en skikkelig (maskulin) mann! Ikke en sutrete, barnslig gutt som drar stakkars-meg-kortet hver eneste anledning. Syns hun fortjener så mye bedre enn den usikre, ustabile fyren der...

Word! 

Anonymous poster hash: 98855...907

• Liker 5
Skrevet

Jeg tror Paul og Hannah muligens fortsetter å være gift, de er så fine og varme og har så mye respekt for hverandre. Selv om det ser ut til å skurre litt akkurat nå så tror jeg det bare er midlertidig.

Ian og Patricia har jeg ikke mye tro på, virker ikke som om de forstår hverandre eller prøver å forstå hverandre i det hele tatt. Som hun selv sa; de er på forskjelige planeter.

Enig ift Lars Peter og Annika. Jeg digger henne, men han er liksom bare litt blæh.. Hadde blitt sprø av en sånn fyr!

Anonymous poster hash: 570fd...297

• Liker 1
Skrevet

Det var et av parene som var med i en reportasje om livet etter serien på GKN. Skal ikke spoile, men de som er nysgjerrig på hvem kan jo sjekke sidene til tv2.

Anonymous poster hash: 8eaea...ad9

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...