Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Valhalla
Skrevet

Når flere tusen forsvinner fra Asylmotak er det klart noe må gjøres. Jeg ville foretrukket å betale andre land f.eks Albania til å ta vare på asylsøkerne mens vi behandler deres søknader

Skrevet

Nei, det syns jeg var et idiotisk forslag.

Gjest Valhalla
Skrevet

Hva skal vi gjøre med alle de tusen som bare forsvinner i Norge da? Synes du det er greit?

Skrevet
Hva skal vi gjøre med alle de tusen som bare forsvinner i Norge da? Synes du det er greit?

Hva vi skal gjøre med dem? nei, det vet jeg ikke. men syns like fullt at det var et idiotisk forslag å skulle øremerke dem.

Skrevet
Nå skal det foreslås på Stortinget at asylsøkere skal merkes elektronisk.

Stortinget har plikt til å behandle ethvert lovforslag.

Bak forslaget står partiet Demokratene, som ledes av tidligere Frp-representant Vidar Kleppe.

Han opplyser at han har avtalt med sin tidligere Frp-kollega Jan Simonsen om å fremme forslaget fra Stortingets talerstol når representantene samles etter ferien. Simonsen er uavhengig representant, men også første nestleder i Demokratene
Gjest Valhalla
Skrevet

Har ikke dette vært diskutert for et par år siden også?

Jeg ser ikke at det er så ille. Hvis det hjelper mot tusinvis av rømninger så tror jeg ikke det er så traumatisk for de "snille" å bli overvåket så lenge de kan bevege seg fritt ellers.

Gjest Anonymous
Skrevet
Har ikke dette vært diskutert for et par år siden også?

Jeg ser ikke at det er så ille. Hvis det hjelper mot tusinvis av rømninger så tror jeg ikke det er så traumatisk for de "snille" å bli overvåket så lenge de kan bevege seg fritt ellers.

Dette resonnementet kan jo utvides.

Tror du egentlig norges befolkning hadde hatt noe mot å bli merket elektronisk og overvåket, hvis man på den måten kunne forhindre nesten all kriminalitet?

Tror ikke det ville vært så ille for de "ikke-kriminelle", hvis de kunne bevege seg fritt ellers...

Skrevet

Dette resonnementet kan jo utvides.

Tror du egentlig norges befolkning hadde hatt noe mot å bli merket elektronisk og overvåket, hvis man på den måten kunne forhindre nesten all kriminalitet?

Tror ikke det ville vært så ille for de "ikke-kriminelle", hvis de kunne bevege seg fritt ellers...

Nettopp. Veldig praktisk, særlig når det skjer glipper i hvordan man håndterer slike data. Som eksmannen som fikk opplysninger fra bompengeringen om når ekskona (som han forfulgte) sist passerte gjennom bommen......

Gjest Anonymous
Skrevet

Tja, hva blir neste gruppe? Demente, narkomane, alkoholikere,fosterbarn, barn av enslige mødre,menn som har slått kona,folk som ikke har en gud,turister,

folk som går på medisin, arbeidsledige,sosialklienter,innvandrere med fast bopel,folk uten fast bopel,utflytta sogninger?

Gjest Valhalla
Skrevet

Mennesker som ikke har fått opphold i Norge og som vi ikke vet noe om som i tillegg har stor rømningsfare er et problem. Det kan løses effektivt ved overvåkning.

http://www.p4.no/txo/116969.asp

UDI utsettes for en massiv asylbløff.

De tre siste månedene er 1000 asylsøkere med avslag på asylsøknadene forsvunnet fra asylmottak over hele landet.

Det viser ferske tall fra Utlendingsdirektoratet.

Mer enn 5000 personer er borte fra landets asylmottakssiden oktober 2002. og ifølge VG lever og jobber mange av dem illegalt i Norge.

Gjest Den utstødte
Skrevet

Helt riktig, Valhalla. Id- løse som kommer hit kan jo bare stikke av. I realiteten er det fri innvandring med dagens system.

Hvordan livnærer de seg? Svart arbeid og kriminalitet.

Hvis flere av KGs deltagere hadde anskaffet en rimlig politiradio og hørt på sirkus "Oslo by Night" fredager og lørdager, er jeg sikker på at enkelte hadde skiftet oppfatning.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hva med å merke folk med en "farlig" tankegang.

Hvilke møte med Norge blir det å merke folk+

Ikke alle får avslag, men bedreførevarprinsipet?

merk alle?

blir ssom å "straffe" barn for alt gale de kan finne på å gjøre. straff dem i tide før ungdomstiden setter inn.

Skrevet

Selv om jeg stemmer FRP selv syntes jeg ikke slik merking hører noe sted hjemme. (Slike uttalleser er noe av grunnen til at Simonsen og Kleppe IKKE er i FRP lenger.)

Kjenner en del innvadrere (Både 1.ste og 2.dre generasjon) selv og har aldri hatt problemer med noen av dem og de fleste er hyggelige vanlige mennesker som oss. Slik merking vil bare føre til ytterligere stigmatisering av folkegrupper som kommer til Norge.

Da synes jeg heller at søknader bør behandles langt raskere og at vi tar inn færre innvandrere og får sendt hjem de med grunnløse søknader så fort som mulig.

Skrevet

Da synes jeg heller at søknader bør behandles langt raskere og at vi tar inn færre innvandrere og får sendt hjem de med grunnløse søknader så fort som mulig.

Grunnløse søknader fra visse land behandles i dag på 48 timer.

UDI hadde sikkert også fått kortere saksbehandlingstid, om de hadde flere stillinger og mer ressurser, og slapp å vente på andre instanser som har estanser (eks myndigheter i utlandet, politiet, helsevesenet osv)

Skrevet

Siden det er flere menn som er kriminelle en kvinner, så synes jeg da at vi skal id-merke alle menn, og fra nå av synes jeg alle guttebarn skal oppreres inn en chip i nakken på slik at vi kan ha full kontroll på hvor disse farlige og uberegnelige kriminelle vesenene befinner seg hen!!

Det burde også være videoovervåking av alle hankjønn som har eller ønsker en tilknytning til norge, slik at vi kan ha en egen gruppe som kan følge med på alt de gjøre og foretar seg og slå til dersom det skjer noe som kan tyde på galskap eller ondskap!!

Da kan vi også spore alle menn med en eller annen tilknytning til norge som evt utfører handlinger som ikke er helt i tråd med loven, også om de flykter til utlandet!

:klappe::klappe: NEI til troen på gode menn!!!

Skrevet
Siden det er flere menn som er kriminelle en kvinner, så synes jeg da at vi skal id-merke alle menn, og fra nå av synes jeg alle guttebarn skal oppreres inn en chip i nakken på slik at vi kan ha full kontroll på hvor disse farlige og uberegnelige kriminelle vesenene befinner seg hen!!

Det burde også være videoovervåking av alle hankjønn som har eller ønsker en tilknytning til norge, slik at vi kan ha en egen gruppe som kan følge med på alt de gjøre og foretar seg og slå til dersom det skjer noe som kan tyde på galskap eller ondskap!!

Da kan vi også spore alle menn med en eller annen tilknytning til norge som evt utfører handlinger som ikke er helt i tråd med loven, også om de flykter til utlandet!

:klappe::klappe: NEI til troen på gode menn!!!

Stakkars deg. Du kan ikke ha truffet mange hyggelige menn... :veldigsur:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...