AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #1 Skrevet 12. mars 2015 Har mensen nå, og har så vondt pga menssmerter. AUU Hvorfor må man ha menssmerter? Hvorfor kan ikke blodet og slimet renne ut uten at det må gjøre så vondt? Det er jo ingen andre kroppslige funksjoner som gjør så vondt, med mindre man er syk. Er det noe man kan gjøre for å få mindre menssmerter, annet enn å ta div. legemidler? Anonymous poster hash: 5a1bc...f2b
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #2 Skrevet 12. mars 2015 Har du prøvd p-piller? Eller komme smertene i forkjøpet ved å ta gode smertestillende i forkant av at smertene starter. Anonymous poster hash: d2a12...00e
Millimani Skrevet 12. mars 2015 #3 Skrevet 12. mars 2015 Ta en paracet eller Naproxen, det pleier å hjelpe. Riktignok legemidler, men dog... Ellers er det vel ikke så mye? Gjør litt fysisk aktivitet, det pleier også å hjelpe. Tislkudd av B1- og E-vitamin. Akupunktur, fiskeolje, avslapping og trening. søk på f.eks. "menstruasjonssmerter" på internett, så finner du flere alternativer
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #4 Skrevet 12. mars 2015 Menssmerter skyldes sammentrekninger i livmoren. Jeg prøvde litt forskjellige kjærringråd før jeg begynte på p-piller og ble kvitt faenskapen: 1/2ts anisfrø litt før smertene begynner. Skal virke krampestillende. Hjalp delvis, men bare de gangene jeg fikk mistanke om at mensen var på vei, noe som var vanskelig med irreguler periode med smerter som første tegn. Magetrening. Dersom jeg gjorde det når smertene begynte ble ikke smertene like kraftige og langvarige, men om jeg lot det gå noen timer ble det for vondt. Fysisk aktivitet i dagene før og under menstruasjonen. Dette hjalp best, for det krevde bare at jeg var aktiv hver dag. Når jeg tvang meg opp for å gå noen runder rundt huset mens det var igang ble det litt bedre etter noen timer. Verst ble smerten de gangene mensen kom når jeg hadde vært sengeliggende noen dager. Anonymous poster hash: 0b829...7df
Cowboy Lotte Skrevet 12. mars 2015 #5 Skrevet 12. mars 2015 (endret) Er glad for at eggene mine endelig har sluttet å produsere... Deilig å kunne slippe å tenke på den grusomme mens-tiden... Ikke rart vi kvinner er mye hjemme. Endret 12. mars 2015 av Cowboy Lotte
Ingvilddd Skrevet 12. mars 2015 #6 Skrevet 12. mars 2015 Anbefaler fysisk aktivitet, det hjelper! I tillegg bruker jeg å ta Voltarol når smertene er på sitt verste.
Gjest Argentina Skrevet 12. mars 2015 #7 Skrevet 12. mars 2015 Mensensmerter kommer av at livmormusklaturen trekker seg sammen, dette kutter midlertidig av oksygentilførselen til musklene, noe som gjør vondt. Det er samme fysiologiske mekanisme som gir smerter ved et hjerteinfarkt faktisk. Fysisk aktivitet hjelper. I tillegg kan en varmeflaske på magen virke lindrende
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #8 Skrevet 12. mars 2015 Kroppen øver seg på å føde. Kramper kan for mange være på lik linje med rier. Personlig har jeg veldig sterke menssmerter til tider. Even as we speak. Har begynt med p-piller i dag, lurer på om det kan hjelpe? Men ja, kroppen din trekker seg litt sammen på innsiden og det gjør vondt. Sikkelig kjipt :/ Anonymous poster hash: 57c77...e7e
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #9 Skrevet 12. mars 2015 Ts her, takk for mange svar Jeg tok paracet i dag, men det tok lang tid før det virket. Neste gang skal jeg ta smertestillende før det blir alt for vondt. Smerten eskalerer alltid uansett. Jeg gikk på p-piller før, men tror smertene var ganske like da, fikk bare mensen sjeldnere. Interessant det med at det er samme mekanisme som ved hjerteinfarkt. Ikke rart vi får vondt da. Skal sjekke ut det med omega-3, for det vet jeg at jeg har for lite av. Skal prøve trening neste gang jeg har vondt og se om det hjelper. Er dessverre ikke det som frister mest når man ligger i sengen i smerter. Anonymous poster hash: 5a1bc...f2b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå