AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #1 Skrevet 12. mars 2015 Jeg leier et lite anneks på 35 m2. Huseier bor i stort hus i samme gården. Jeg har egen strøm måler. Hver andre mnd så gir jeg tallene fra måleren inn til huseier. Har hele tiden stusset over høye strømregninger, men har ikke greie på dette, men nå lurer jeg fææælt ettersom den siste regningen for 2 mnd kom på 3800,- kr! Jeg bor alene, har kun 30 L varmtvannstank, men oppvaskmaskin og vaskemaskin. Forbruket mitt var nå på 3956 kw. Huseier mener at jeg for dette forbruket skal betale 3800,- kr UTEN NETTLEIE! Altså 96 øre pr kwh. Kan dette stemme? 96 øre pr kwh?? Anonymous poster hash: 9bbcc...d42 Anonymous poster hash: b7946...ae7
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #2 Skrevet 12. mars 2015 Høres voldsomt ut, og forbruket er også stort. Jeg ville nok helst inngått egen avtale med strømleverandør. Anonymous poster hash: 48db2...242
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #3 Skrevet 12. mars 2015 http://www.fjordkraft.no/Privat/strompriser/ Men du betaler altså nettleie i tillegg? Anonymous poster hash: 48db2...242
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #4 Skrevet 12. mars 2015 Du blir lurt! strømregningen din bør være på maks 500 kr i mnd med nettleie Anonymous poster hash: dadb2...595 2
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #5 Skrevet 12. mars 2015 Det høres helt enormt ut? Jeg hadde bedt om å få se faktura med spesifikasjoner, og så hadde jeg tegnet egen strømavtale. Til sammenligning ser jeg nå på min egen faktura. Den opplyser om at jeg har hatt et forbruk på 138,000 kWh, som utgjør 44,66 kroner. Ved siden av er det en administrasjonskostnad på 59 kroner + et påslag på 3,21 kroner. Det vil si 106,87 kroner samlet. Vet ikke om det hjelper, men tenkte bare at det kanskje var greit med et sammenligningsgrunnlag for å kunne regne pris? Anonymous poster hash: 3f57a...bf0
lykkelige.meg Skrevet 12. mars 2015 #6 Skrevet 12. mars 2015 Synes ikke prisen var avskrekkende, men forbruket ditt derimot.
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #7 Skrevet 12. mars 2015 Synes ikke prisen var avskrekkende, men forbruket ditt derimot. Du synes ikke prisen er avskrekkende? Hvis du ser på oversikten, koster det under 30 øre per kWh selv i de dyreste delene av landet. Strømregningen hun har fått, viser en pris som er tre ganger så høy. Det er avskrekkende (og må være feil). Anonymous poster hash: 3f57a...bf0
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #8 Skrevet 12. mars 2015 Er det dårlig isolert?? Enten er forbruket ditt enormt eller så blir du lurt...Anonymous poster hash: 9e657...e2b
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #9 Skrevet 12. mars 2015 Dersom du har egen strømmåler så må du også ha eget strømabonnement. Huseieren din har da ikke noe med strømmen din å gjøre. Regningen skal komme til deg personlig, ikke via huseieren! Sjekk hva som er koblet opp mot din måler. Bestill deg en annen strømleverandør, nettleien får du ikke gjort noe med, men leverandøren bestemmer du selv! Anonymous poster hash: a6da5...cdf 1
pipi Skrevet 12. mars 2015 #10 Skrevet 12. mars 2015 Tror ikke min leilighet er registrert som utleie bolig og trodde det var derfor han ville ha det på sin regning...Men er det virkelig sånn at jeg kan kreve det når hoved måleren er inne i huset? Takk for svar forresten:
Gjest tsejG Skrevet 12. mars 2015 #11 Skrevet 12. mars 2015 Tror ikke min leilighet er registrert som utleie bolig og trodde det var derfor han ville ha det på sin regning...Men er det virkelig sånn at jeg kan kreve det når hoved måleren er inne i huset? Takk for svar forresten: Det kommer an på om din måler bare er en såkalt seriemåler (privat kWh-teller) eller abonnementsmåler (eget målernr. og målepunkt). Dette kan du enkelt sjekke ved å lese hva som står på din måler (målernr. først og fremst). Er det en abonnementsmåler kan du kreve av huseier å få opprette ditt eget abonnement med den kraftleverandøren du ønsker selv.
AnonymBruker Skrevet 14. mars 2015 #13 Skrevet 14. mars 2015 Håper du finner ut av dette. Vi fikk samme strømregning som deg sist, men da har vi åtti kvadrat, er to voksne og to barn, som dusjen og bader hver dag. Vaskemaskin og oppvaskemaskin blir brukt ca nesten hver dag, og over halve leiligheten har varmekabler i golvene.... Syns du betaler dyrt! Om du da ikke bare bruker ekstremt mye strøm..... Anonymous poster hash: e234c...2f8
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2015 #14 Skrevet 15. mars 2015 Vaskemaskin og oppvaskmaskin trekker ikke mye strøm i bruk. Det som trekker mye strøm er oppvarming og varmt vann. Kontskt de du vetaler strøm til, forklar situasjonen og spør om strømregningen kan stemme, der får du mer presist svar enn på kg.Anonymous poster hash: b71e6...29a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå