Gå til innhold

Oppgitt...

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nei.. Jeg bør slutte med det.. Men så står han der.. Og da er det vanskelig og bare dra..

Men det får du bare gjøre, det er det eneste de lærer av.

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

I dag kjørte jeg fra 14 åringen i det han kom springende ut døra..

Han laget storstyr og nektet å gå på skolen før faren kom å kjørte han... (det tar 15 minutter å sykle) Faren er nå sur på meg fordi jeg kjørte fra han... Aaarg!!

I går ble klokken forresten 23.30 før han gikk opp trappen..

Anonymous poster hash: 7b001...91d
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Min datter har alltid vært treig ut døra (ikke fordi det har blitt seine kvelder, men rett og slett treig). Hun brukte å sitte på med min samboer til skolen fordi han skulle samme veien, men en dag fikk han nok av å vente og kjørte fra henne. Jeg hadde bil men nektet å stå opp fordi hun var treig (hun var ferdig og egentlig klar til å gå men hadde slått på tv), så her er det bare å være konsevent, til slutt lærer de.

Problemet med min samboer er at han forstår ikke at han må stå opp litt tidligere når han har ungene sine her. I går skulle en av ungene på tur og skulle ha med seg litt ekstra. Hadde det vært meg så hadde jeg stått opp i god tid og fått ungene opp. Nå ble han en halv time forsinket til jobb. Det er ikke alle sjefer som hadde godkjent dette.

Hadde ikke 14-åringen vært i seng til avtalt tid så hadde jeg jaget vedkommende i seng, så mye er det lov å gjøre. Når ingen tar ansvar så må du gjøre det. En dag så vil han skjønne at du gjorde det fordi han skulle få gode dager. Men du burde ta en seriøs prat med din samboer, virker ikke som han er så interessert i gjøre noe med saken og da har dere et problem...

Anonymous poster hash: 0040d...905
Skrevet

Han laget storstyr og nektet å gå på skolen før faren kom å kjørte han... (det tar 15 minutter å sykle) Faren er nå sur på meg fordi jeg kjørte fra han... Aaarg!!

Han må da bli svar skyldig når du spør han hvorfor DU skal komme for sent på jobb fordi HAN lot sønnen sin være oppe så lenge at han ikke greide å stå opp tidsnok.

Ikke gi deg på dette altså! (har en mistanke om at du ikke kommer til å gjøre det, altså :D)

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Han må da bli svar skyldig når du spør han hvorfor DU skal komme for sent på jobb fordi HAN lot sønnen sin være oppe så lenge at han ikke greide å stå opp tidsnok.

Ikke gi deg på dette altså! (har en mistanke om at du ikke kommer til å gjøre det, altså :D)

Nei.. Jeg kan jo ikke bare sitte å se på heller.. Noe dritt det med mine dine og våre barn altså..

Skrevet

For en gørr kjedelig situasjon du er i, altså. Men jeg syns det er kult at du kjørte fra han og lot faren ta ansvar! Fortsett sånn over helgen eller når han kommer til dete igjen. Hvis far fortsatt er sur så skjønner han rett og slett ikke alvoret, så da må du mate han med te-skje. Dette klarer du! :D

AnonymBruker
Skrevet

Nei.. Jeg kan jo ikke bare sitte å se på heller.. Noe dritt det med mine dine og våre barn altså..

Helt klart noe dritt! Men et annet aspekt; Når får du og mannen voksentid sammen hvis fjortenåringen sitter oppå faren sin til halv tolv?

Vi sender ungene på loftstua utpå kvelden, for vi trenger tid sammen. Og de må legge seg i senga i rimelig tid. Hadde aldri orket å sitte oppå tenåringene hver bidige kveld til jeg skulle legge meg.

Anonymous poster hash: faeff...110

Skrevet

En uke hvor mannen din må stikke fra jobb for å kjøre gutten på skolen, så skjønner han kanskje at han må få han i seng tidligere. Jeg kan ikke se hvordan ellers han skal skjønne det. Da er det jo mest mannen din det går utover. Gutten blir jo kjørt uansett. Når faren har lært, så vil han også komme seg i seng tidligere. Forhåpentligvis

AnonymBruker
Skrevet

Helt klart noe dritt! Men et annet aspekt; Når får du og mannen voksentid sammen hvis fjortenåringen sitter oppå faren sin til halv tolv?

Vi sender ungene på loftstua utpå kvelden, for vi trenger tid sammen. Og de må legge seg i senga i rimelig tid. Hadde aldri orket å sitte oppå tenåringene hver bidige kveld til jeg skulle legge meg.

Vi får ikke noe tid sammen de ukene de er hos oss.. Jeg går som oftest å legger meg i ti halv elve tiden, drar bort på besøk eller noe.. Orker bare ikke å sitte oppe med en 14 åring til langt på natt hver dag..

I tillegg så tror han at han kan være sjef over tv og sofaplass. Jeg mener at når klokken passerer 21.30 så mister han stemmeretten :P

AnonymBruker
Skrevet

Vi får ikke noe tid sammen de ukene de er hos oss.. Jeg går som oftest å legger meg i ti halv elve tiden, drar bort på besøk eller noe.. Orker bare ikke å sitte oppe med en 14 åring til langt på natt hver dag..

I tillegg så tror han at han kan være sjef over tv og sofaplass. Jeg mener at når klokken passerer 21.30 så mister han stemmeretten :P

Det er noe i den duren jeg også mener, men forskjellen er at jeg kan si det høyt og håndheve det fordi det er våre felles barn. Veldig synd at det ikke skal være lov til å fungere i sitt eget hjem med en gang det er "dine og mine" barn inne i bildet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er noe i den duren jeg også mener, men forskjellen er at jeg kan si det høyt og håndheve det fordi det er våre felles barn. Veldig synd at det ikke skal være lov til å fungere i sitt eget hjem med en gang det er "dine og mine" barn inne i bildet.

Akkurat.. sier jeg noe som taler til min fordel så "hater" jeg barnet hans..

Skrevet

Har du pratet skikkelig med far om dette? Hvordan kan han forsvare at han mener det er ditt ansvar å kjøre ungen på skolen, når det er far som lar ham sitte oppe om kvelden, og det i tillegg bare er 15 min for barnet å sykle?

AnonymBruker
Skrevet

her har det vært fire barn til tider og i begynnelsen var det eldstemann som styrte fjernkontrollen og det var krangling og slossing. Så fikk de tv på rommene sine og det ble en helt annen verden. Etter kl 19 på kvelden er tv`n og stua vår, enten får de se på det vi ser på eller så får de finne på noe annet (altså, nå hørtes det ut som vi sitter og ser på tv hver kveld, det er langt fra tilfelle :-) )

Jeg har nok hatt klar tale her i huset, men jeg mener at så lenge man bor sammen så har begge like store rettigheter til å bestemme regler og rutiner i huset, uansett om det er mine, dine eller felles barn.

Så jeg er enig med alle over her, og meg selv i et tidligere innlegg her; kjør fra gutten og la far ta det ansvaret!

AnonymBruker
Skrevet

Har du pratet skikkelig med far om dette? Hvordan kan han forsvare at han mener det er ditt ansvar å kjøre ungen på skolen, når det er far som lar ham sitte oppe om kvelden, og det i tillegg bare er 15 min for barnet å sykle?

Barna hans kan aldri sykle noen steder.. Vi kjører på trening, kompisene kommer syklende..

Jeg sier ofte at de kan sykle om de skal noe og været/føret tillater det..

Far kjører..

Vi har pratet og han forstår, men det skjærer seg alltid og sklir ut igjen.. Så blir han sur når jeg tar det opp..

Skrevet

Barna hans kan aldri sykle noen steder.. Vi kjører på trening, kompisene kommer syklende..

Jeg sier ofte at de kan sykle om de skal noe og været/føret tillater det..

Far kjører..

Vi har pratet og han forstår, men det skjærer seg alltid og sklir ut igjen.. Så blir han sur når jeg tar det opp..

Hva sa han da han ble sur for at du kjørte fra ham i morges da? Hvis han skylte på deg for at gutten eller han selv da ble sen, så kan jeg jo se for meg at du svarte rolig og rasjonelt at du har gjort det klart at gutten må i seng tidligere for å komme seg opp om morgenen, og at du ikke kan ta på deg å komme for sent på jobb når far og sønn insisterer på å sitte oppe. Hvordan svarer han på noe sånt?

AnonymBruker
Skrevet

Hva sa han da han ble sur for at du kjørte fra ham i morges da? Hvis han skylte på deg for at gutten eller han selv da ble sen, så kan jeg jo se for meg at du svarte rolig og rasjonelt at du har gjort det klart at gutten må i seng tidligere for å komme seg opp om morgenen, og at du ikke kan ta på deg å komme for sent på jobb når far og sønn insisterer på å sitte oppe. Hvordan svarer han på noe sånt?

Jeg har ikke snakket med han.. fikk bare en voldsom sint melding om at jeg er barnslig som bare dro, at gutten kom sent på skolen dersom han syklet og at det var min skyld.. Har ikke svart på meldingen

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke snakket med han.. fikk bare en voldsom sint melding om at jeg er barnslig som bare dro, at gutten kom sent på skolen dersom han syklet og at det var min skyld.. Har ikke svart på meldingen

for meg høres det ut som du har to 14-åringer i hus...

• Liker 2
Skrevet

Da synes jeg du skal ta en prat med ham når dere kommer hjem, for sånn går det ikke an å ha det. Han er far, og han må lære seg å ta ansvar. Det er ikke bedre at du kommer for sent enn at gutten gjør det, det må far forstå.

Skrevet

Heller barnslig enn uansvarlig sier nå jeg..... :vetikke:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...