AnonymBruker Skrevet 11. mars 2015 #1 Skrevet 11. mars 2015 Hvordan visste du at du var frisk fra depresjonen? Skjedde det fort, eller gradvis? Hva var det som hang lengst igjen av symptomene? (Lite energi, dårlig matlyst, nedstemthet etc.?). Tror jeg begynner å bli frisk selv, men syns at dette tar lang tid. Vet at dette er veldig individuelt, men hadde vært interressant å høre andres erfaringer.Anonymous poster hash: b646c...391
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2015 #2 Skrevet 11. mars 2015 Jeg liker denne quoten fra boka/filmen Prozac Nation "The same way I went down, I came back up : Gradually, and then suddently." Man begynner å føle annet enn frustrasjon igjen, le av noe på tv'en, gråte av noe vakkert. Tenker klarere, greier å konversere mer vanlig. For min del har det vært bivirkningene av medisinene, og selvskadingen som har hengt lengst igjen. Også angst fordi jeg ikke har greid å være med venner eller følge med på samfunnet når jeg har vært deprimert så da er det vanskelig å oppføre seg normalt. Jeg syntes at hvis du merker at du er bedre så slutt på eventuelle medisiner (for de demper også de glade følelsene), og omring deg med aktiviteter og personer du får glede ut av. Å trene litt hjelper også! Du vil merke det bare du gjør noen øvelser på 10 minutter hjemme i noen dager, at det føles mere ut som at kroppen og sjela di lever. Anonymous poster hash: d27b3...821 1
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #3 Skrevet 12. mars 2015 Jeg liker denne quoten fra boka/filmen Prozac Nation "The same way I went down, I came back up : Gradually, and then suddently." Man begynner å føle annet enn frustrasjon igjen, le av noe på tv'en, gråte av noe vakkert. Tenker klarere, greier å konversere mer vanlig. For min del har det vært bivirkningene av medisinene, og selvskadingen som har hengt lengst igjen. Også angst fordi jeg ikke har greid å være med venner eller følge med på samfunnet når jeg har vært deprimert så da er det vanskelig å oppføre seg normalt. Jeg syntes at hvis du merker at du er bedre så slutt på eventuelle medisiner (for de demper også de glade følelsene), og omring deg med aktiviteter og personer du får glede ut av. Å trene litt hjelper også! Du vil merke det bare du gjør noen øvelser på 10 minutter hjemme i noen dager, at det føles mere ut som at kroppen og sjela di lever. Anonymous poster hash: d27b3...821 Takk for svar, og for linken!Anonymous poster hash: b646c...391
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #4 Skrevet 12. mars 2015 Jeg har fortsatt en spiseforstyrrelse, men jeg har ikke lenger en depresjonsdiagnose. Jeg er ikke nedstemt, ikke suicidale tanker osv..Anonymous poster hash: 6bb0a...0c4
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #5 Skrevet 12. mars 2015 At jeg ikke hadde suicidale tanker hver dag, at jeg kan glede meg over ting igjen, at ikke alt er et ork hele tiden, har litt mer energi, har begynt å få gode tanker om fremtiden. Anonymous poster hash: 04522...01b
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #6 Skrevet 12. mars 2015 Man blir aldri frisk,for alltid. Men man kan ha gode perioder. Men det ligger alltid der, latent, og venter på å bryte ut. Anonymous poster hash: 57b40...130
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2015 #7 Skrevet 12. mars 2015 Jeg våknet en dag og grudde meg ikke til å stå opp. Hyperbole and a Half har to fantastiske blogginnlegg/tegneserier om å være deprimert, hvor hun også skriver om hvordan hun merket at hun kom ut av depresjonen. Anbefaler på det aller, aller sterkeste å lese gjennom del 1 og del 2. Anonymous poster hash: 0a778...0a7 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå