Gå til innhold

Snegler i hagen


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Hva kan vi gjøre for å bli kvitt alle sneglene vi har i hagen, de spiser opp alle blomstene våre.

Hjelp

Vi kan ikke legge ut sånn middle siden vi har hund og katt, fins det noe annet alternativ tro??

Moi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mettemo

Jeg hat hørt at vørterøl er bra.Ta det på et fat, de kryper oppi og drukner.

Lykke til! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BRUK VØRTERØL ELLER LETTØL.MEN FJERN DE DØDE SNEGLENE FOR ELLERS KOMMER HELE SLEKTA I BEGRAVELSEN.

LYKKE TIL MED SNEGLEPLUKKING.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ekkel, men effektiv måte er å samle dem opp med en spade, slippe dem oppi en boks el. og strø salt på dem. Da vil de skrumpe sammen og nesten gå i oppløsning. Evt kan du strø salt på dem uten å plukke dem opp først, men da får du den sneglegørren overalt i hagen. Vi har masse snegler, så dette har ikke tatt knekken på alle, men de forsvinner sakte men sikkert.

Sun

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Anonymous

Jeg leste at kaffe skulle hjelpe mot sneglene samt spyle dem med en ganske hard stråle fra vannslangen. Vet ikke om noe av dette hjelper. Hagen vår kryr av snegler..... æsj.

20April2002

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lottemor

På sykehjemme hvor jeg jobbet var det en hel hau med seneiler i hagen,så meg og en sommervikar gikk rundt og helte salt på dem......

Det hjalp og det var kjemmpe artig (er litt sadistisk)¨å se hvordan de vred seg og sakte men sikkert ble forvandlet til gjenomsiktig slimklump....

Var ikke noe flott å se på disse sleipe klattene som låg rundom så vi beynnte å spa dem opp i en bøtte får å så helle salt på dem der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...