Gå til innhold

Speltlompe som pizzabunn?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ser at det er ganske mange bloggere som bruker speltlompe som pizzabunn. Det har jeg lyst til å prøve. Noen som har prøvd? Er det godt? :)

Anonymous poster hash: 13fd9...535

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjempegodt!
Jeg bruker fullkornslefsene fra Old El Paso, men har prøvd speltlomper og :D

Skrevet (endret)

Både tortillas, pitabrød og Polarbrød er godt som pizzabunn. Veldig greit for meg som er singel og ikke gidder å lage en hel stor pizza.

Endret av sofie777
AnonymBruker
Skrevet

Ok, men blir det speltlompe pizza i kveld :)

Anonymous poster hash: 13fd9...535

AnonymBruker
Skrevet

Synes både lumpe og tacolefse bare er en ting som holder fyllet på plass. Det smaker lite. Helt greit, mao.

Anonymous poster hash: fb1ed...721
AnonymBruker
Skrevet

Spelt er oppskrytt. Bare fordi det er nytt lizzm tror alle det er bedre enn det man har brukt i århundrer.

Anonymous poster hash: c729b...ee2

• Liker 2
Skrevet

Hva i all verden, æsj....

• Liker 1
Skrevet

Det beste med en pizza er jo bunnen, særlig om den er laget på godt mel, har fått heve sakte og lenge og virkelig utviklet smak og konsistens.

Bruke en lompe? Mulig det er et greit måltid, men god pizza blir det aldri når bunnen er laget av potetlompe.

• Liker 4
Skrevet

Både tortillas, pitabrød og Polarbrød er godt som pizzabunn. Veldig greit for meg som er singel og ikke gidder å lage en hel stor pizza.

Da er det jo bare å lage en mindre pizza, eller :klo:

Når jeg lager pizza så justerer jeg deigen i forhold til hvor mange som skal spise

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det er godt, og så tar det bare ca. 10 mins å lage - inkludert steking!

AnonymBruker
Skrevet

Det er greit, men hele slukes jo på null komma niks. Det blir ikke et måltid eller noe.

Tidligere har jeg brukt tortillalompe og er veldig glad i det. Samme med pitta.

Liker uansett pizza med veldig tynn bunn så det er ikke noe offer for meg på den måten. Men lompe blir i tynneste laget. Blir litt uten poeng for meg.

Anonymous poster hash: ac3e4...af1
AnonymBruker
Skrevet

Spelt er oppskrytt. Bare fordi det er nytt lizzm tror alle det er bedre enn det man har brukt i århundrer.

Du, spelt har blitt dyrket som matkorn i over fire tusen år.

Anonymous poster hash: 6f842...13f

Gjest Ennasus
Skrevet

Skjønner ikke hvordan folk klarer å få bunnen sprø eller at den ikke røser fra hverandre?

Når jeg har laget det blir bunnen helt vassen av fyllet, og har ikke brukt mye fyll heller.. :vetikke:

Skrevet

Kan noen fortelle meg hva greia er med lompe som pizzabunn? Hvorfor spise noe som er så crap når pizzalykken kun krever hvetemel, vann, gjær, en klype salt og litt tid???????

Lol, patetisk.

AnonymBruker
Skrevet

Du, spelt har blitt dyrket som matkorn i over fire tusen år.

Anonymous poster hash: 6f842...13f

Skjønte du ikke 'lizzm'? Det har plutselig blitt dødspopulært, for ikke mange år siden hadde knapt noen hørt om det. Det er en sånn motegreie, det er en grunn til at øvrige kornsorter har hatt langt mer suksess opp gjennom.

Skrevet

Jeg spiser det ofte, og synes det er kjempegodt!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...