Gå til innhold

Tenk om naverene ble kastet ut i jobb


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenk om naverene ble kastet ut i jobb? tenk om alle hadde hatt en hobby?

Tenk om alle hadde hatt en fast jobb? Tenk om alle hadde drevet med en idrett? Tenk om alle hadde hatt så mye og fornuftig å gjøre at de ikke hadde fritidsproblemer? Ja tenk om ingen var hjemme i det hele tatt mellom 8.00 og 17.00? Tenk om alle hang med venner og spilte ludo fra ettermiddagen til de gikk og la seg?

Hvordan hadde nettforumene sett ut da? Det hadde vært tomt.



Anonymous poster hash: f4f6d...194
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du glemmer det faktum at ikke alle har en 8-16 jobb selv om man har en jobb. Ikke alle har en fast jobb selv om man har en arbeidskontrakt. Noen har en vikarjobb. Andre igjen er hjemme i barselpermisjon med barna sine, eventuelt har andre småbarn hjemme.

Dessuten skjærer du alle over en kam når du bare kaller dem for navere. Hva med de som er uføretrygdede som virkelig ikke er friske nok til å arbeide?

For min egen del er min hobby også mitt arbeid.

Idrett koster penger dersom man skal melde seg inn i noe organisert. Man har svært ulik lønn i jobben man eventuelt har i og med at folk jobber med ulike yrker. Ikke alle har muligheten for å være med på dette selv om man egentlig ønsker det. Det samme gjelder de såkalte naverne. Jeg tror det er mange som føler seg litt mellom barken og veden når man får penger via NAV.

Ikke alle har venner i sitt nærmeste nabolag heller. Noen må kanskje ta kollektiv transport i tre kvarter eller noe slikt en vei for å komme til vennene sine. Og da fungerer ikke det alltid på ukedager etter at man har vært på jobb/skole.



Anonymous poster hash: 93803...909
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stinky

Du glemmer det faktum at ikke alle har en 8-16 jobb selv om man har en jobb. Ikke alle har en fast jobb selv om man har en arbeidskontrakt. Noen har en vikarjobb. Andre igjen er hjemme i barselpermisjon med barna sine, eventuelt har andre småbarn hjemme.

Dessuten skjærer du alle over en kam når du bare kaller dem for navere. Hva med de som er uføretrygdede som virkelig ikke er friske nok til å arbeide?

For min egen del er min hobby også mitt arbeid.

Idrett koster penger dersom man skal melde seg inn i noe organisert. Man har svært ulik lønn i jobben man eventuelt har i og med at folk jobber med ulike yrker. Ikke alle har muligheten for å være med på dette selv om man egentlig ønsker det. Det samme gjelder de såkalte naverne. Jeg tror det er mange som føler seg litt mellom barken og veden når man får penger via NAV.

Ikke alle har venner i sitt nærmeste nabolag heller. Noen må kanskje ta kollektiv transport i tre kvarter eller noe slikt en vei for å komme til vennene sine. Og da fungerer ikke det alltid på ukedager etter at man har vært på jobb/skole.

Anonymous poster hash: 93803...909

Vet du hva definisjonen på en "naver" er?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk om naverene ble kastet ut i jobb? tenk om alle hadde hatt en hobby?Tenk om alle hadde hatt en fast jobb? Tenk om alle hadde drevet med en idrett? Tenk om alle hadde hatt så mye og fornuftig å gjøre at de ikke hadde fritidsproblemer? Ja tenk om ingen var hjemme i det hele tatt mellom 8.00 og 17.00? Tenk om alle hang med venner og spilte ludo fra ettermiddagen til de gikk og la seg? Hvordan hadde nettforumene sett ut da? Det hadde vært tomt. Anonymous poster hash: f4f6d...194

Da hadde ikke du hatt tid til å skrive her heller

Anonymous poster hash: fdf23...23f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke folk er helt klar over hvor vanskelig det er å komme inn i arbeidslivet og ut av nav systemet. Når du først er inni nav systemet.



Anonymous poster hash: 9d109...97d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...