Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trives best sammen med gutter, har flere guttevenner enn jenter. Føler vi har lik humor. Av nettopp denne grunn.

Jeg er av sprudlende typen, har mye humor og er morsom. Synes jentene er altfor alvorlig. Til de grader at de faktisk ser rart på meg: det blir rett og slett ubehagelig. Jeg vet ikke hva greia er: de oppfører som om livet er over. De fleste.

litt mye kvinne med andre ord

Anonymous poster hash: 77bfd...a4d

Videoannonse
Annonse
Gjest gjestvest
Skrevet (endret)

Høres mer ut som om de mannlige vennene dine er en gjeng høytskrikende udannende og uintelligente apekatter der det mest komplekse temaet som diskuteres er hvorvidt det ble brukt 1 tørk for lite forrige gang de satt på ramma.

Når du derimot er sammen med dine kvinnelige venner blir du skyggesatt av deres intellekt og skarpe betraktninger som du hverken har kunnskapen eller intelligensen til å kunne verdsette. Det er i allefall min oppfatning av det din 'erfaring' på dette området.

Dette må være den best innpakkede sjalusien i hele KG's historie noensinne.

For det første, er det ignorant av deg å kalle en mann høytskrikende, udannet, uintelligent, og en apekatt fordi han har humor. Videre er dette et hån mot det motsatte kjønn.

For det andre, hadde du giddet å ta deg litt tid til å lese mine andre innlegg i de andre trådene hadde du kunnet få med deg at jeg i tillegg også har intellekt, og skarpe betraktninger.

Du sier du er medlem av Mensa. Når du ikke har folkeskikk å matche det med er det papiret verd ingen ting mer enn å tørke seg bak med, når vi først er inne på temaet: Papirtørk.

Edit:skrivefeil

Endret av gjestvest
AnonymBruker
Skrevet

Noe infantilt, ekstremt seksuelt eller med veldig fysisk humor. Tenk kvinnelig Jim Carrey, Russell Brand eller Eddie Murphy - den mannlige delen av publikum ville ha buet dem av scenen.

Grovt generalisert selvsagt.

Det er litt uretferdig! Blir du buet av scenen? :fnise:

Anonymous poster hash: 9c12c...43d

Skrevet

Menn er ikke morsommere enn kviner vil jeg si, da humor er veldig subjektivt, men det kan godt hende at siden menn ofte tør å stå i spotlighten og tiltrekke seg oppmerksomhet, samt å ta i saker som kvinner ikke tør kan de få mange vitser og morsomheter som kvinner går glipp av.

Det er blitt gjort et eksperiment på dette, der en morsom kvinne på speed dating fikk veldig få matcher, mens den samme kvinnen med samme klær og alt fikk mange flere matcher om hun dempet seg litt og ikke var så "brautende" og tok så stor plass. Resultatene med mannen var motsatt, han fikk nesten ingen matcher når han ikke var humorkonge, men når han tok mye plass og var morsom likte damene han bedre og han fikk flere matcher.

Anonymous poster hash: e0e35...37d

Det bare viser at menn og kvinner er hardwired til å oppføre seg på visse måter. Og menn er hardwired til å være morsommere. Du kan være verdens morsommeste, men hvis du ikke sier det til noen, så er du faktisk ikke morsom. "Hvis et tre faller i skogen ... etc"

Skrevet (endret)

Det er litt uretferdig! Blir du buet av scenen? :fnise:Anonymous poster hash: 9c12c...43d

Nei, humoren min er temmelig ufarlig. Og rar. Det er visst helt greit å være søt og rar, mens kvinner med såkalt brautende humor får en helt annen reaksjon enn menn som sier de samme tingene og oppfører seg på samme måte.

Jeg står forresten ikke på en scene heller, men det regner jeg med at du skjønte. :P

Endret av Cathrine88
  • Liker 4
Gjest Horatio Hornblower
Skrevet

Det er tull er nok av morsome damer.

AnonymBruker
Skrevet

Gutter; er det sant at brautete humor er turnoff?!

AnonymBruker
Skrevet

Mennesker er ikke morsomme.

Halve befolkningen på jordkloden er ikke morsomme. :opplyser:

Anonymous poster hash: 91dfc...6f0
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk lenge rundt og tenkte det samme. Men det er feil, jenter har humor, men de tør ikke bruke den.

Jeg har en søster som mangler sperrer rundt meg. Hun kan finne på å si de mest utroligste tingene og jeg stortrives rundt henne. Hun forteller meg også at flere av venninnene hennes sliter med at de må begrense seg, og dermed oppfattes som kjedelige.

Selv så elsker jeg å tøyse til alle døgnets tider, og får folk til å le. Det er ikke fordi jeg prøver å imponere folk og få status, men fordi jeg oppriktig er i et godt humør 9/10 ganger, og vil dele det gode humøret. Ingenting gir meg mer enn å se folk le og ha det moro.

Det er flere jenter som tør åpne seg og tulle mer når de ser jeg holder på som jeg gjør. Og jeg digger de for det. Men det er for få som tør utnytte sitt humorpotensiale, og det er synd.

Anonymous poster hash: cc97a...8ea
Skrevet

Det handler nok mest om at menn vinner mer på å være morsomme.

Samtidig handler det mye om forventninger. Jeg får ofte beskjed om å dempe meg, ikke være frekk/slem eller ta ting mer alvorlig hvis jeg prøver å være morsom sammen med andre damer. Sammen med menn er det aldri et problem.

AnonymBruker
Skrevet

Synes selv de færreste jentene er morsomme.

Såklart kvinner som er komikere kan være ekstremt morsomme, og har møtt jenter jeg kan le meg skakk av/med. Men flertallet synes jeg er kjedelige, og har dårlig humor, eller prøver for hardt så det ikke blir morsomt.

Anonymous poster hash: 0e8b1...ffb
Skrevet

Har dere ikke lest godtesnoptråden her på KG. Der er jo fasiten på at vi har god humor :lol:

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Når menn synes brautende humor er turn off, så er det deres egen dårlige humor som bærer dem ;)

Anonymous poster hash: 8f883...c42
  • Liker 2
Skrevet

Den eneste grunnen til at Mikke og Langbein hadde det mer 'morsomt' er fordi de blir fremstilt som langt mindre intelligent enn Minni. Det er en kjent sak at mindre intelligente har det mer 'morsomt' fordi det skal langt mindre til for å glede de. Bare se hvor lite som skal til for å glede en hund, bare å kaste en ball, og den får mer glede av det, enn et helt årskull med medisinstudenter har hatt i hele livet deres til sammen.

Vi har heldigvis kommet dit at vi måler intelligens i flere ting enn iq, for eksempel i humor. Er man morsom (som ikke er det samme som lattermild, slik du fremstiller det) innebærer det at man har et minimum sosial intelligens og forståelse av hvordan verden henger sammen, kreativitet og forestillingsevne, evne til å se ting fra flere perspektiver og at man tenker såpass raskt at kommentarene kan komme kjapt.

Etter min mening er dette en mye mer intelligent person enn tørrpinnene i mensa.

AnonymBruker
Skrevet

Så på QI at kvinner også synes andre kvinner er mindre morsomme enn menn. Jeg er enig på generelt grunnlag, selv om det finnes unntak.

Anonymous poster hash: bc67d...803

Jeg synes kvinner generelt er lite morsomme - og jeg er kvinne selv ja.

Kvinner spøker om og ler av ting som menn ikke finner interessant, heller ikke jeg (som kvinne).

Jeg har ofte hørt fra menn at jeg har bra humor, men det er vel fordi jeg kan spøke om ting som menn finner interessant, og på en satirisk måte, med mye selvironi. Jeg har også en lun humor, som mange finner interessant, litt underfundig.

Men kvinner generelt har dårlig humor ja.

Anonymous poster hash: 43bf1...d45

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ganske sikker på at min mann syns jeg er morsom i og med at han alltid ender om med å sprute ut det han drikker hver gang jeg sier noe morsomt.

Jeg er veldig lite selvhøytidelig så opplever ofte at menn ler av vitsene mine. Kvinner skjønner jeg meg ikke på.

Menn har som regel bedre humor.

Jeg elsker Otto Jespersen, Atle Antonsen og den type humor. Det skal være seriøst og alvorlig, men morsomt.

Jeg kan ikke fordra sånn påtatt slitsom høylydt mas: torsdag kveld fra nydalen osv. Harald Eia f.eks - slitsom!!

Dagfinn Lynbø derimot - morsom!

Anonymous poster hash: cc50f...557

AnonymBruker
Skrevet

Har dere ikke lest godtesnoptråden her på KG. Der er jo fasiten på at vi har god humor :lol:

Jeg lo ikke av den jeg da .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...