AnonymBruker Skrevet 10. mars 2015 #1 Skrevet 10. mars 2015 Hei! Har en peisovn jeg lenge har ventet på at utleier skal bytte ut.. Har snakket med fagperson om denne og han sa denne ovnen er rett og slett farlig i bruk og utleier er ansvarlig for reparasjon/bytting av denne... Går ikke an å reparere da den er fra tidlig 80-tall. Hvilke rettigheter har jeg nå? Hva burde jeg gjøre? Har mast om dette i 2 år nå og utleier gidder ikke svare meg lenger.. Tenkte på å holde tilbake leie til dette er fikset for kanskje utleier våkner litt.. :/ Anonymous poster hash: c8b40...49b Anonymous poster hash: c8b40...49b
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2015 #2 Skrevet 10. mars 2015 Ville tatt kontakt med Leieboerforeningen og hørt hvordan jeg skulle gått fram, uten å bryte noen lover. Anonymous poster hash: bad93...5d7 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2015 #3 Skrevet 10. mars 2015 Eneste du oppnår er at du blir sagt opp og utleier leier ut til noen som er interessert i betale det han vil ha for å bo der. Anonymous poster hash: bac1b...9a1 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2015 #4 Skrevet 10. mars 2015 Holde tilbake leien? Jøss. Nei, ingen god måte å løse det på. Om du er så misfornøyd så får du bare finne deg en annen plass å bo.. Anonymous poster hash: 40132...f1c 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2015 #5 Skrevet 10. mars 2015 jo, hold tilbake leien, men husk å varsle huseier i god tid Anonymous poster hash: fba52...40e
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2015 #6 Skrevet 10. mars 2015 Holde tilbake leien? Jøss. Nei, ingen god måte å løse det på. Om du er så misfornøyd så får du bare finne deg en annen plass å bo.. Anonymous poster hash: 40132...f1c TS kan med loven i hånd holde tilbake leien. Anonymous poster hash: e5871...608
Leini Skrevet 10. mars 2015 #7 Skrevet 10. mars 2015 Eller du kan prøve å få en avtale med den/de du leier av om at du ordner peisovnen, mot at det trekkes fra leia. Selvsagt fagperson og alt må være skriftlig. Hvis du har en fagperson på befaring, kan du jo få en erklæring på tilstanden på ovnen og hva som må ordnes for at den skal bli sikker.
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2015 #8 Skrevet 11. mars 2015 Takk for alle svar! Visste ikke at leieboerforeningen fantes engang! Nei blir nok værende her uansett om det er mye om og men med denne utleieren. Frem til råa blir bedre for en bedre leilighet i alle fall! Har tidligere hatt lekkasje under gulv som gjorde det "svellet"(Han gadd ikke engang få fagperson inn på dette da lekkasjen bare "stoppet") har meget gamle vannrør i kjøkkenet som rørlegger anbefalte å skifte snarest for de kommer til å frostsprenge et av de nærmeste årene (utleier gadd ikke gjøre noe med dette) Har hatt lekkende vinduer som fikk sopp i karmen og som gjorde at jeg våknet med frost på gulvet om morgenen (tok 2 år før jeg fikk nye) Har også en del kontakthull som er løse fra veggen (dette gidder han heller ikke fikse uansett om det er fare for barn og dyr) Litt shabby ja men trives godt. Fint nabolag, rolig, bra leie.. Skal ta kontakt med leieboerforeningen Takk igjen! Anonymous poster hash: c8b40...49b
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2015 #9 Skrevet 11. mars 2015 Er leiligheten leid ut "med peis" i brukbar stand? Anonymous poster hash: dc96d...825 1
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2015 #10 Skrevet 11. mars 2015 TS kan med loven i hånd holde tilbake leien. Anonymous poster hash: e5871...608 Det spørs jo om leiligheten er leid ut med en brukbar peis eller ikke. Anonymous poster hash: 40132...f1c 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå