reiseglad Skrevet 11. mars 2015 #21 Skrevet 11. mars 2015 "Ok, du får lov å dra på fest, men jeg henter deg klokka halv ett. Kos deg sammen med vennene dine! Hvis det blir trøbbel, så ringer du, og jeg henter deg tidligere. Og en ting til: jeg vet det er vanlig å drikke alkohol blant mange på din alder. Jeg kjøper ikke alkohol til deg, mine holdninger er at jeg ikke vil du skal drikke alkohol før du bir 18 år. Jeg kan bare råde deg til å ikke gjøre det.... Uansett, jeg henter! Ha en fin kveld!"
IngenIdé Skrevet 11. mars 2015 #22 Skrevet 11. mars 2015 Jeg syns ikke noe om å kjøpe alkohol til mindreårige, det er 18 årsgrense på det! Mamma og pappa kjøpte aldri alkohol til meg når jeg var under 18 og erfaringer fra venninner som fikk med seg en sixpack/flaske vin så drakk de fortsatt spriten/drinkene som ble lagd Men det er helt normalt at ungdom tester grenser og prøver ut nye ting. Jeg føler at man som en forelder ikke skal godta at en 16åring drikker alkohol men være åpen om at hvis det skulle skje og han drikker seg stupfull(noe som mest sannsynlig kommer til å skje enten før eller etter fylt 18) så ikke vær redd for å kunne ringe hjem.. Sørg for at de gangene han er ute så la alltid en av foreldrene være edru slik at dere kan hente ham hvis situasjonen oppstår
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2015 #23 Skrevet 11. mars 2015 Mamma kjøpte alkohol til meg med en gang jeg var konfirmert, fordi jeg sa ifra at jeg kom til å drikke uansett om hun ga meg eller ikke. Heldigvis var min mor av typen som forsto meg. Jeg kom meg alltid trygt hjem, og visste jeg ikke fikk husarrest for resten av livet om jeg kom hjem full. Da var det heller spybøtte, stryking på ryggen hele natta og mobbing neste dag. Fantastisk trygt å ha det slik. Anonymous poster hash: c01ff...ff9
caline Skrevet 11. mars 2015 #24 Skrevet 11. mars 2015 Tenåringer er tenåringer, de begynner å bli store og alkohol blir fort et tema. Skjønner at du reagerer på treneren og at han sa ja, men han er nå ganske ung han også og kjenner seg nok godt igien fra da han var ungdom. Syns kanskje ikke du burde anmelde han, heller advare han om du finner det nødvendig. Ungdommer kommer alltid til å gjøre litt sprell uansett hva foreldrene sier, så det å nekte dem fører egentlig ikke til noe. Om han har kontroll og ikke gjør andre mer alvorlige ting enn å kanskje drikke et par øl, er ikke det noen stor krise. Som flere sa over her, hvis du tilbyr å hente han når han vil hjem fra en fest, så hadde det vært flott og du får mer kontroll over situasjonen og kan føle deg mer trygg på at ting går bra. Han vil nok merke selv om han tar for mye dagen derpå, og kanskje han tenker seg mer om neste gang
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå