AnonymBruker Skrevet 10. mars 2015 #1 Skrevet 10. mars 2015 Hei, Jeg kan først begynne å fortelle litt om min jobb. Er i 100% stilling og er stillesittende foran en datamaskin. Jeg har vært sykemeldt en gang hvor jeg hadde prolaps i ryggen. Var borte i 3 uker og kom tilbake på jobb igjen selv om jeg i utgangspunktet ikke var helt frisk og gikk på krykker. Nå har det seg slik at jeg har fått en utrolig smertefull betennelse i skulderen som gjør at det å sitte foran pcen hele dagen kun forverrer smerten og gjør at jeg ikke får til noe annet når jeg er hjemme. Det kan være helt greit en dag, men den andre dagen kan det være helt for jævlig! Min kjæreste har begynt å bli svært irritabel på grunn av dette og mener at jeg bør ta en sykemelding og prioritere helsen først. Jeg vet jo at han har rett, men sliter så utrolig mye med å ta en sykemelding! Er det bare jeg som er sånn? Spørsmålet er; bør jeg ta meg sammen og dra til legen for å få en sykemelding pga betennelsen? Andre spørsmål er; har jeg en «for god» arbeidsmoral? Anonymous poster hash: 56a35...7d7
Kontormus Skrevet 10. mars 2015 #2 Skrevet 10. mars 2015 Hvorfor har du for god arbeidsmoral? Syns dette høres ganske normalt ut for et voksent menneske. Men når det blir plasomt nok bør du jo selvsagt ta konsekvensen. 1
Gjest Solstråla88 Skrevet 10. mars 2015 #3 Skrevet 10. mars 2015 En tur til legen hadde nok gjort seg. Det finnes ganske enkle måter å behandle betennelser på, de gangene jeg har hatt slike ting i bena har det holdt med betennelsesdempemde gele, men dette skal ikke brukes uten å ha snakket med lege først
gjestgjestgjest1 Skrevet 10. mars 2015 #4 Skrevet 10. mars 2015 Synes tvert imot at du er barnslig som ikke vil ta sykemelding. Kroppen har sin måte å si ifra på og det er viktig å høre etter. Hvis du pusher deg selv for hardt så kan du være så kan du faktisk være så uheldig å bli helt ufør på grunn av skuldrene dine. Hvertfall med tanke på at du har en kontorjobb. 4
Neutral90 Skrevet 10. mars 2015 #5 Skrevet 10. mars 2015 Hei, jeg var veldig redd for det samme, og slet også med betennelse i skuldra og har også en sittestillende jobb. Jeg var redd for at dette var noe som ville ta lang tid og at hvis jeg først ble sykmeldt så var det bare slik. Heldigvis var en uke nok til å ta brodden av det, og selv om jeg ikke er frisk ennå så kan man fint jobbe bare man har kommet over kneika. Det trenger ikke å være noe langvarig. Gå til legen, det er uansett han som kan bestemme om du skal sykmeldes eller ikke.
minister-mio Skrevet 10. mars 2015 #6 Skrevet 10. mars 2015 Seriøst, for god arbeidsmoral? For noe tull, er du samme ts som lurer på om hun er innbilsk fordi hun skal til legen med kuler i brystet? 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå