Gå til innhold

Jeg vil bli tynn!


Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsker så svært å være tynn igjen. Fr var jeg spinkel som en fyrstikk fordi jeg da var i daglig aktivitet. Nå sitter jeg stort sett inne med angst, depresjoner og trykker i meg det jeg måtte finne og mer til. Nå er jeg så lei, har prøvd såå mage ganger å endre det men faller tilbake hver jævla gang.

Nå prøver jeg å finne ut åssen man blir anoretiker... jeg vil bare bli tynn. Føle meg lett som en fjær! Føle meg fin! Hadde jeg vært tynn hadde alle problemene mine vært vekke.

Anonymous poster hash: f4027...299

  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Penelopee
Skrevet

Oppsøk psykolog. Dette høres ikke bra ut..

Skrevet

…tråder som inneholder ordet anoreksi blir slettet. Opprett en ny der du spør om slanketips. Du trenger ikke være anoretiker for å være tynn, og dersom du faktisk er feit nå og vil være tynn er jo ikke det noe sykt. Vil du bare bli tynn, eller skjellett-tynn?

AnonymBruker
Skrevet

Oppsøk psykolog. Dette høres ikke bra ut..

Jeg er innunder et behandlingstilbud allerede.Men har ikke kommet skikkelig i gang med det.

En Anne ting jeg synes er rart, hvorfor plutselig utagerer jeg som om jeg var kjempe sint og sier de mest utenkelige tingene til de jeg er glad i.

Så blir jeg sur på meg selv fordi jeg ble sur i sted. og så skammer jeg meg!

Anonymous poster hash: f4027...299

AnonymBruker
Skrevet

tråder som inneholder ordet anoreksi blir slettet. Opprett en ny der du spør om slanketips. Du trenger ikke være anoretiker for å være tynn, og dersom du faktisk er feit nå og vil være tynn er jo ikke det noe sykt. Vil du bare bli tynn, eller skjellett-tynn?

Det vet jeg vel ikke før jeg er fornøyd? Antar jeg...

Anonymous poster hash: f4027...299

Skrevet

Jeg er innunder et behandlingstilbud allerede.Men har ikke kommet skikkelig i gang med det.

En Anne ting jeg synes er rart, hvorfor plutselig utagerer jeg som om jeg var kjempe sint og sier de mest utenkelige tingene til de jeg er glad i.

Så blir jeg sur på meg selv fordi jeg ble sur i sted. og så skammer jeg meg!

Anonymous poster hash: f4027...299

hvor mye veier du da, og hvor høy er du? Du kan jo ikke være så feit du skal ha det til viss du er under behandling

AnonymBruker
Skrevet

hvor mye veier du da, og hvor høy er du? Du kan jo ikke være så feit du skal ha det til viss du er under behandling

Vel... JO! Nå har jeg ikke veid meg på en stund pga tilgang på vekt. Men er ca 172, veier 130 kg tenker jeg.... det er kvalmt.

Anonymous poster hash: f4027...299

Skrevet

Vel... JO! Nå har jeg ikke veid meg på en stund pga tilgang på vekt. Men er ca 172, veier 130 kg tenker jeg.... det er kvalmt.

Anonymous poster hash: f4027...299

Fasiten er jo å spise sunt, mindre porsjoner og trene/mosjonere. Jeg liker personlig ikke trening på treningssenter, men å gå på tur med en hund, danse, ta trapper istedenfor heis. Rydding, oppvask, støvsuging forbrenner ofte like mye kalorier som en treningsøkt. To fluer i en smekk.

Noen sunn snacks jeg liker er gulrot, selleri, blomkål med kims dippmix i lett-rømme. Avokado, sushi, ristet kornbrød med egg.. Dersom du kun kjøper sunn mat er det lettere å ikke spise snop. Gå på butikken rett etter du har spist, slik at du ikke fristes like lett. Knask isbiter. Jeg drikker isbitvann med 1/2 sitron og 1ts sukker, istedenfor masse brus. Da smaker vannet bedre. Kakao av mørk sjokolade som snop.

Dette er småting som hjelper meg.

  • Liker 1
Skrevet

Du sier også du faller tilbake hver gang. Det å bli anoretiker er en veldig drastisk endring, å jo større forskjell det blir dess lettere er det å ''gi opp''. Begynn i det små. Du trenger ikke å sulte deg selv. Spis mat som metter mer og samtidig kanskje bare inneholder halvparten av kaloriene i det du ellers spiser. Grove kornbrød, musliblanding, knekkebrød. Fisk, potet, all slags grønnsaker og frukt. Du kan da føle deg like mett men få i deg mindre kalorier. Det er bare å være kreativ og google idéer til hvordan grønnsaker og sunne retter kan bli kjempe godt. Eller på youtube finner du veldig masse.

Jeg har det hvertfall sånn at dersom jeg ser noen spise noe sunt på tv eller youtube så frister det plutselig veldig mye.

AnonymBruker
Skrevet

Fasiten er jo å spise sunt, mindre porsjoner og trene/mosjonere. Jeg liker personlig ikke trening på treningssenter, men å gå på tur med en hund, danse, ta trapper istedenfor heis. Rydding, oppvask, støvsuging forbrenner ofte like mye kalorier som en treningsøkt. To fluer i en smekk.

Noen sunn snacks jeg liker er gulrot, selleri, blomkål med kims dippmix i lett-rømme. Avokado, sushi, ristet kornbrød med egg.. Dersom du kun kjøper sunn mat er det lettere å ikke spise snop. Gå på butikken rett etter du har spist, slik at du ikke fristes like lett. Knask isbiter. Jeg drikker isbitvann med 1/2 sitron og 1ts sukker, istedenfor masse brus. Da smaker vannet bedre. Kakao av mørk sjokolade som snop.

Dette er småting som hjelper meg.

Takk fo at du tar deg bryet med å svare så godt. Jeg har nok vært innom mange av de tingene en del ganger... det bryter sammen når jeg føler jeg har det ille... da tenker jeg at det spiller ingen rolle åssen jeg ser ut lenger, så stapper jeg i meg. Men så kommer de tidene jeg synes jeg er feit, og har verdens største ønske om å være tynn, så griner jeg litt mens jeg er sint å lar det gå utover livskvaliteten mens jeg stapper i meg enda mer fordi jeg aldri kommer tiL å bli tynn uansett... ond sirkel. Hvordan bryter man noe sånt?

Anonymous poster hash: f4027...299

Skrevet

Problemene dine hadde aldri forsvunnet uansett hvor tynn du hadde blitt. Oppsøk psykolog.

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du kan bli hva som helst her i verden

Kunstner

Musiker

Forfatter

Forsker

Statsminister

Hva som helst

Hvorfor ønsker du da å pådra deg en psykisk lidelse?

Anonymous poster hash: 35631...cbf

Skrevet

Du kan bli dødssyk av anoreksi. Hvordan kan du ønske deg en så forferdelig sykdom?

AnonymBruker
Skrevet

Spis sunt og vær i aktivitet hver dag. :) Sett deg realistiske mål fra måned til måned. Husk at når du først har fått motivasjonen til å gå ned noen få kg, vil du bli motivert til å gå ned enda mer. Du kan klare det - mange andre på din vekt har klart det før deg! Det er også lettere å gå ned mange kg når man er såpass stor, enn om man er slankere. Det er bare å sette i gang allerede! :)



Anonymous poster hash: ee6bb...528
Gjest Daenerys
Skrevet

Kjære Trådstarter

Jeg må dessverre stenge tråden din. Årsaken til det er at vi moderatorer ikke kan passe tråden din konstant og luke ut svar du kan få som kan være skadelig for deg i den situasjonen du er i nå. En annen grunn er at vi ikke vet noe om hvilke kompetanse som ligger til grunn for de svarene du måtte få.

Jeg vil oppfordre deg til å ta kontakt med Mental Helse, som er en telefon- og netttjeneste for alle som trenger noen å snakke eller skrive med noen om livets utfordringer. Du kan ringe til dem døgnet rundt på 116 123 eller benytte deg av nettsiden deres. Her vil du treffe mennesker som du kan prate med og få råd av, og du kan ta kontakt som anonym.

Du kan også ta kontakt med Rådgivning Om Spiseforstyrrelser. De kan du kontakte på både mail og telefon. De har bred erfaring med spiserelaterte problemer, og kan være gode å snakke med når man er i en vanskelig situasjon, slik du beskriver.

Snakk også gjerne med legen din eller noen du kjenner om problemene, det er vondt å sitte med slike ting alene. Hvis du synes det er vanskelig å ta opp, kan du vise dem det du har skrevet her.

Håper du får hjelp til å bil frisk, ingen skal måtte ha det sånn som du har det nå.

Mvh,

Daenerys, mod.

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...